Discussie: mijn zoon
Los bericht bekijken
  #5 (permalink)  
Oud 17 april 2009
dove's schermafbeelding
dove dove is offline

Standaard een droom

hai ruud
ik zal even je vragen beantwoorden nee ik ben niet in de separeer terecht gekomen na het overlijden van wilco het separeren was veel later.
ik heb jouw verhaal over separeer gelezen en hoe jij behandeld bent echt onmenselijk je hebt niet mogen rouwen zw verklaarde je voor gek.
ik ben er van overtuigd dat symbolen bij overleden mensen horen als houvast ik weet niet of je het begrijpt wat ik bedoel maar jouw raaf mijn duif en ik ken er zo nog veel en veel meer zijn symbolen die je nodig hebt om verder te kunnen om het stuk dat je verlore
n bent op te vullen
het vook ken ik niet en helaas kan ik daar zaterdag ook niet naar toe maar het lijkt me ruze intressant ik hoor nog graag van je hoe het is geweest en iik wens je morgen een mooie dag.

nu even dit

ik had een droom vannacht en die droom heb ik de afgelopen 24 jaar wel vaker gehad.
de bel van de voordeur ging toen ik open deed stond daar een onbekende jongeman van ongeveer 24 jaar oud blonde haren met stevige krul blauwe ogen en een klein spitsig kinnetje.
hij was rond de een meter tachtig lang en had iets herkenbaars.
het eerste wat hij zei toen de deur open ging was dag mam hier ben ik dan
en hij vroeg me waarom ik hem nooit had gezocht in de afgelopen jaren.
de shok maakte me wakker
ik wist het meteen het was een droom een droom die regelmatig terugkeert de afgelopen jaren,maar even heb ik hem echt gevoeld.

ik denk ook dat ik weet waaarom ik die droom heb
toen wilco stierf ben ik naar mijn moeders huis gegaan en we hebben daar gelogeerd tot aan de begrafenis.
op vrijdag werd wilco door de begraafnisondernemer terug gebracht naar onze woonplaats vanuit amsterdam en die avond konden we nog afscheid gaan nemen van hem
de dag erop was de begraafnis.
mijn toenmalige man en zijn ouders besliste voor mij dat ik niet mee zou gaan ze vonden het te zwaar en niet goed voor me zo vlak na de bevalling
en ik dozig en verdoofd ben daar niet tegen in gegaan.
ik heb wilco dus niet meer gezien.

vanaf dat moment ben ik wel gaan denken wat nou als het wilco niet is
mijn schoonouders hadden hem slechts een maal gezien mijn ex alleen op de dag van de geboorte en de tweede dag sávonds met het voeden
zij hadden niet net als ik aan zijn bed gezeten op de ic zij hadden niet zijn warme huidje gevoeld toen de ambulance broeders me afscheid lieten nemen toen ze hem naar amsterdam brachten
ik heb nog in zijn oogjes gekeken zijn warme huidje onder mijn lippen gevoeld zijn geur in mijn neus gesnoven.
ik weet dat het onrealistisch was en is om zo te denken en dat het wilco echt wel was die daar in het kistje lag maar ik had hem graag met eigen ogen gezien nog een keertje aangeraakt en gezoend.
maar zij besliste anders en dat speelt nu al 24 jaar een hele grote rol in mijn leven.
iedereen zegt maar ze hadden het beste met je voor ze deden wat zij dachten wat goed voor je was, maar hoe weet een ander wat goed voor je is.
we moeten stoppen met denken voor een ander.

dove