Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 15

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Bewegingsapparaat > Algemeen Bewegingsapparaat
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Algemeen Bewegingsapparaat Zaken die niet onder de andere forums passen, lees en plaats je hier

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #31 (permalink)  
Oud 8 februari 2010
Mams's schermafbeelding

Standaard Update

Hoi Dames

Vorige week op controle geweest bij de neurochirurg, niet mijn eigen, want daar kon ik pas 3 maart terecht. Ik wilde de uitslag weten van de MRI en daarvoor had de secretaresse me bij de andere arts ertussen geplaatst. Hij snapte in de eerste instantie niet waardoor ik nog klachten had; ik was immers geopereerd, maar toen hij zag dat e rmeer aan de hand was, riep hij toch mijn eigen neurochirurg erbij. Ze bekeken samen de MRI en er werd gesproken over een laminectomie. Die andere arts wilde me daar al voor op de lijst zetten, want de stroomklachten konden veroorzaakt worden door de stenose. Mijn eigen arts zei dat dit nog niet kon omdat de operatie nog niet lang gnoeg geleden was.....pas na een half jaar kon ik geopereerd worden omdat dan pas het kunstbot vergroeid zou ziijn met mijn eigen bot. Maar het kon ook zijn dat het veroorzaakt werd door de ruggemergschade. Toen de andere arts het verslag van de radioloog oplas en er geen myelopathy te zien was, sprak mijn arts dat tegen. Er is duidelijk een vlek te zien. Ook daar konden de klachten vandaan komen. Nu pas in mei terugkomen (of het moet erger worden) en dan gaan we verder praten. Verder spelen nu de andere hernia`s lekker op en de dystrofie gaat ook niet lekker. Daarvoor krijg ik in maart twee stellatumblokkades. Ik zit nog steeds op 50 mg oxycontin en dat 2 tot 3 keer per dag en ik word zo moe van het niet door kunnen slapen, de onrust in mijn lijf, de nachtelijke krampen en het niet door kunnen lopen, het mijzelf niet zijn als anderen erbij zijn, de ziekenhuisbezoeken met de daarbij behorende onzekerheid en alles wat er verder nog bij hoort. Voorheen had ik met mijn dystrofie nog goede dagen erbij, maar nu is het echt pet.

Ik hou mijzelf voor dat ik nog steeds iedere dag de zon op zie komen en geniet van mijn gezin, maar ik kan het niet aanzien datmijn sociale contacten bijna 0 zijn. Ben nu net een kluizenaar die dicht bij haar bed en stoel in de buurt moet zijn.

Denk dat het binnenkort maar weer eens tijd word om een date te maken met mijn psycholoog

Greetz
Met citaat reageren
  #32 (permalink)  
Oud 9 februari 2010
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Hoi Mams,

Vervelend dat het nog steeds niet lekker gaat. Tevens ook vervelend dat ze je voorlopig nog niet kunnen opereren. En het is ook zo handig als de een dit zegt en de ander dit tegen spreekt.
Hoop dat de blokkades die je gaat krijgen snel hun werk gaan doen.

Wil je heel veel sterkte wensen!

Groetjes, Kiwi
Met citaat reageren
  #33 (permalink)  
Oud 16 februari 2010
elly45's schermafbeelding

Standaard geopereerd aan nekhernia

Hallo Mams,

ik ben op 11-02-2009 geopereerd aan een dubbele nekhernia C3-C4 en C4-C5.
Een zogenaamde dubbele spondylodese, dus 2 niveaus vastgezet dmv plaatjes en zgn. cages. En omdat mijn nek vol zat met arthrose nog een extra plaatje ter versteviging.
Nu zit over ca. 7cm verticaal in totaal 5 plaatjes + 2 cages. 3 plaatjes horizontaal en 2 verticaal aan de beide uiteinden van de horizontale, dus eigenlijk een soort raampje.
Ik ben ook anterieur geopereerd, d.w.z. een snede aan de voorkant van de hals, bij mij
aan de linkerzijde. Mijn wond was ook ruim 10cm, maar precies in een plooi gesneden, dus nu na 1 jaar bijna niet meer te zien.
Maar na de laatste controle eind sept. 2009 kreeg ik opnieuw heel erge pijn in mn rechterarm, nu nog steeds. Mijn neurochirurg constateerde door foto's, CT en MRI een nieuwe nekhernia, nu op C6-C7, waarvoor hij pijnpoli behandeling voorschreef van 3x epidurale injectie. Maar nu komt het pas; geen 1 pijnpoli hier in NEderland wil mij behandelen, omdat het te risicovol schijnt te zijn. Ik heb zoveel krampen in mn re.arm
is echt niet normaal meer.
Morgen evt. vervolg, ben nu zo moe, welterusten
Met citaat reageren
  #34 (permalink)  
Oud 16 februari 2010
Mams's schermafbeelding

Standaard

Hoi elly,

Dan hebben wij bijna dezelfde nekproblemen; ook ik had over die werveld 3 hernia`s zitten, maar hebben ze bij mij alleen de C6 C7 weggehaald. Die andere laten ze zitten omdat mijn nek instabiel is en daarna nog instabieler zou worden. Ook heb ik Stenose en ruggenmergbeschadiging waardoor ik nu door 1 van deze twee aandoeningen problemen heb in mijn armen en benen. Ze hebben het nu al gehad over een Laminectomie....dit wordt verder bepraat over 4 maanden als het kunstbot vergroeid is met mijn eigen bot.

Mijn vraag aan jou is: Hoe oud ben je? En is jou nek nu nog wel bewegelijk met al dat titanium erin? En wat geven ze voor een argument dat ze de injectie niet durven zetten? Wat zijn de risico`s?
ik ben erg benieuwd omdat ik die kant ook uitga ben ik bang.
Ik krijg nu volgende maand twee Stellatum blokkades aan de kant waar ik geopereerd ben.
Ik hoor graag van je!

Sterkte en hou je me op de hoogte?
Met citaat reageren
  #35 (permalink)  
Oud 18 februari 2010

Thumbs up voor mams

Hoi Mams,

Ik ben 45 jaar, had voor de operatie op 11-02-2009 al minstens 5 jaar klachten van beide bovenarmen. De beweeglijkheid in mijn nek is goed, ik kan alles gewoon, maar mag niet alles. Mag niet fietsen en niet zwemmen op mijn buik, en alleen autorijden op de spiegels.
Ik was zo blij dat ik verlost was van die krampende en stekende pijn in m'n bovenarmen na de operatie. Maar heb er niet lang plezier van gehad, nu dus nieuwe hernia C6C7, waarvoor neurochirug 3x epidurale voorschreef. De reden dat de pijnpoli dit niet wil behandelen, is omdat het volgens hen te risicovol is zo recent na de operatie, 1 jaar geleden vinden zij dus recent. Volgens de pijnpoli waar ik al eerder voor mijn operatie ben behandeld, kan het zelfs tot overlijden leiden.
Voordat ik geopereerd werd heb ik een 10-tal behandelingen gehad bij pijnpoli, varierend van epidurale infiltraties tot zenuw(proef) blokkades. Niets heeft echter langdurig tot minder pijn geleid. Daarom ging ik in november 2008 voor een second opinion naar Belgie, waar ik ook geopereerd ben. Maar Belgie en Nederland (vooral Brabant) is haat en nijd onder elkaar. Belgie pikt de " krenten uit de pap" wat betreft de operaties, omdat daar veel kortere wachttijden zijn. En nu heb ik dus een probleem bij de pijnpoli, omdat ze daar het gevoel hebben van "oh, in Belgie de operatie gedaan, en nu komen er problemen, en kunnen we het hier oplossen. Ik heb nu een afspraak as dinsdag bij een andere pijnpoli in de regio, als zij hetzelfde gaan zeggen als de pijnpoli van vorige week, dus te risicovol, dan weet ik het even niet meer. Mijn neurochirurg in Belgie laat toch niet zomaar een behandeling bij mij doen, als die mijn overlijden als gevolg kan hebben. Ik denk toch meer aan die concurrentiestrijd die ik hierboven beschreef. Ben zeer benieuwd.
Jij hebt inderdaad zowat dezelfde problemen als ik, maar ik heb geen last van de benen, en jij wel. Waar ben jij geopereerd aan de C6C7? En wat gebruik jij voor pijnstillers?
Ik mag helemaal geen pijnstillers hebben behalve gewone paracetamol + 2x diclofenac 25 mg per dag, voor alle andere medicijnen ben ik allergisch.
Hoor graag van je, Elly
Met citaat reageren
  #36 (permalink)  
Oud 19 februari 2010
Mams's schermafbeelding

Standaard

Hoi Elly!

Laat ik beginnen met mijn leeftijd.....ik ben 43 jaar.
dat je het vermoeden hebt dat ze je niet willen helpen omdat je jezelf in Belgie hebt laten opereren, daar kan je wel eens gelijk in hebben.

Ik kon voor een maagoperatie veel eerder terecht in Belgie, maar heb het achteraf niet gedaan, want als er iets aan de hand zou zijn, moet je weer terug naar Belgie omdat ze hier reageren....wij gaan niet de behandeling overnemen. ik had dit van meerdere mensen te horen gekregen en dus heb ik mijzelf hier op de wachtlijst laten plaatsen.

Wat betreft het gevoel in mijn armen en benen:
Ik heb Stenose en ruggenmergbeschadiging en waarschijnlijk word het door 1 van de 2 veroorzaakt.
Nu willen ze me over 4 maanden terug zien en dan eventueel op de lijst zetten voor een laminectomie
Ze weten alleen niet waar het probleem ligt....als het de stenose is dan kunnen ze dit opereren, maar is het de ruggenmergbeschadiging, dan is het niet te verhelpen.
daarom twijfel ik enorm om me te laten helpen.
Hoop van ganser harte dat het de stenose is......had altijd al weinig energie door de pijn, maar nu is het helemaal 0,0.
Ik word er doodmoe van.

Ik gebruik Amitriptyline, oxycontin (40-50 mg per keer, 2 maal daags) Oramorph en magnesium kauwtabletten.

Ik ben geopereerd in het diakonessenhuis in Utrecht.

Dit weer ff voor nu....duik mijn bed weer ff in.

Groetjes!
Met citaat reageren
  #37 (permalink)  
Oud 19 februari 2010
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Hoi Mams,

Hoop zeker voor je dat het de stenose is en niet een ruggenmergbeschadiging. Ga hard duimen voor je.

Groetjes, Kiwi
Met citaat reageren
  #38 (permalink)  
Oud 20 februari 2010

Standaard stenose en laminectomie (voor mams) e.a.

Onderstaand citaat heb ik voor je overgenomen van een website. Misschien had je dit al ooit gelezen, is dan ten overvloede. Gr. Elly

Wat is stenose en waardoor wordt het veroorzaakt ?
De stenose vernauwt het wervelkanaal en veroorzaakt daardoor een druk op de in het ruggemerg gelegen zenuwen. Een dergelijk vernauwing is niet gelijkmatig over het wervelkanaal verdeeld, maar komt plaatselijk voor in sommige, overbelaste, delen van het wervelkanaal. Wanneer iemand gedurende lange tijd een zware lichamelijke inspanning doet, die ook nog zeer eenzijdig is, dan treedt er een verdikking op van de belaste botten. Dat is ook het geval met de botten van het wervelkanaal: stenose is vaak het gevolg van rugbelastende activiteiten.

Hoe kan stenose van het wervelkanaal worden behandeld?
Stenose van het wervelkanaal wordt in het Dr. Hoogland Spine Center d.m.v. een microscopische operatie, de zgn. microscopische laminectomie, verholpen. Bij een microscopische laminectomie wordt de botwoekering verwijderd en daardoor wordt de pijnveroorzakende druk op de in het ruggemerg gelegen zenuwen opgeheven. De microscopische laminectomie is een minimaal invasieve ingreep die, bij uitzondering, ook onder plaatselijke verdoving kan worden uitgevoerd en bij patiënten met een goede algemene gezondheid zelfs op poliklinische basis. Dankzij de speciale chirurgische microscoop kunnen de betreffende woekeringen nauwkeurig zichtbaar worden gemaakt en vervolgens verwijderd. De met deze techniek bereikte resultaten overtreffen die van de traditionele technieken en belasten de patiënt veel minder: de meeste patiënten kunnen 2 uur na een microscopische laminectomie de uitslaapkamer zelfstandig verlaten.

Hoe ziet de revalidatie en nabehandeling eruit?
De dag na de microscopische laminectomie worden onze patiënten opnieuw onderzocht en dan ontvangen zij postoperatieve tips. Een speciaal aangemeten korset wordt in de eerste 2 weken na de microscopische laminectomie gedragen. Om het operatieresultaat te optimaliseren is het wenselijk dat patiënten 2-3 weken na de ingreep met fysiotherapie beginnen. Instructies voor een correct, rugvriendelijk postoperatief gedrag worden met de patiënt besproken en in schriftelijke vorm meegegeven. De fysiotherapie kan thuis of bij ons in de Alpha Klinik worden gedaan. Wanneer u vragen heeft staan onze (Nederlands sprekende) fysiotherapeuten gaarne tot uw beschikking. Drie maanden na de ingreep worden onze patienten bij een contrôle-afspraak neurologisch-orhtopedisch onderzocht en m.b.v. een MedX test wordt de spierkracht getest.

Hoe groot is de kans op succes?
Sedert 1989 zijn bij ons ca. 1000 patiënten met stenose van het wervelkanaal behandeld d.m.v. een microscopische laminectomie. In 85% van de gevallen werd een goed tot uitmuntend resultaat gehaald, bij 10% werd een gedeeltelijke verbetering bereikt en slechts 5% van de patiënten had geen baat bij de ingreep. Aangezien bij patiënten die lijden aan stenose van het wervelkanaal de zenuwen van het ruggemerg meestal gedurende lange tijd beklemd hebben gezeten, moet u rekening houden met genezingstijd van 8-10 weken.
Met citaat reageren
  #39 (permalink)  
Oud 22 februari 2010
marijke56's schermafbeelding

Standaard aanvulling

Hoi weer,

Zoals reeds gezegd ben ik in België geopereerd (geregeld via zorgverzekering) en ze hebben bij mij 3 tussenwervelschijven vervangen door protheses. Last had ik van C3 t/m C6. Ze zijn via de linkervoorkant van mijn nek naar binnen gegaan en ik was, zoals gezegd binnen 3 dagen thuis. Ik had uitvalverschijnselen en volgens het ziekenhuis in Nijmegen groot risico op een dwarslaesie.
Ik ben heel erg blij dat ik besloten heb naar België te gaan. Ik heb alleen nog uitval van het puntje van mijn rechterwijsvinger, maar voor de rest is alles terug.

Succes weer, ik hoop dat dit een beetje geholpen heeft.

Marijke
Met citaat reageren
  #40 (permalink)  
Oud 13 maart 2010
Mams's schermafbeelding

Standaard Update

Ik zit niet zoveel meer als ik zou willen achter de pc, vandaar dat ik niet veel meer hierzit; mijn excuses daarvoor.

Afgelopen woensdag heb ik een stellatum blokkade gehad voor de dystrofie die opgevlamd is door de nekhernia operatie.
Volgende week krijg ik de therapeutische blokkade.

Ik had het met mijn arts over mijn gesprek met de neurochirurgen en vertelde hem dat de ene mij al voor een laminectomie op de lijst wilde zetten, mdaar dat dit nog niet kon omdat het kunstbot nog niet vergroeid is met mijn eigen bot. Ik vertelde hem dat ik erg tegen deze operatie opziet omdat ik bang ben dat als ik de laminectomie laat doen, het achteraf toch blijkt dat het niets geholpen heeft omdat het veroorzaakt wordt door de ruggenmergbeschadiging.
Hij vertelde me dat als deze neurochirurg zegt dat hij wil opereren, dit noodzakelijk is. Hij opereerd alleen wanneer het echt nodig is.

Nu eerst maar donderdag afwachten of de blokkade de extra pijn doet verdwijnen.
Heb er vertrouwen in, maar aan de andere kant ben ik bang omdat er zoveel is aan mijn lijf wat het af laat weten.

Groetjes en een fijne voortzetteing van het weekend!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke56 Bekijk bericht
Hoi weer,

Zoals reeds gezegd ben ik in België geopereerd (geregeld via zorgverzekering) en ze hebben bij mij 3 tussenwervelschijven vervangen door protheses. Last had ik van C3 t/m C6. Ze zijn via de linkervoorkant van mijn nek naar binnen gegaan en ik was, zoals gezegd binnen 3 dagen thuis. Ik had uitvalverschijnselen en volgens het ziekenhuis in Nijmegen groot risico op een dwarslaesie.
Ik ben heel erg blij dat ik besloten heb naar België te gaan. Ik heb alleen nog uitval van het puntje van mijn rechterwijsvinger, maar voor de rest is alles terug.

Succes weer, ik hoop dat dit een beetje geholpen heeft.

Marijke
Hier ben ik dus ook als de dood voor. Ze kunnen bij mij de andere twee niet verwijderen omdat mijn nek instabiel is en daarna nog erger word en ik dan grote kans heb op een dwarsleasie.
Ik heb ervoor gekozen om het, zolang het uit te houden is, uit te gaan van wat mijn artsen zeggen en er niet voor te kiezen om het toch te laten doen.

Ik heb respect voor je dat jij deze stap wel durfde te maken!

Groetjes

Laatst gewijzigd door Mams; 13 maart 2010 om 17:45 Reden: Automatisch samengevoegd
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten