Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 15

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Kinderen > Algemeen Kinderen
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Algemeen Kinderen Zaken die niet onder de andere forums passen, lees en plaats je hier

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #31 (permalink)  
Oud 29 oktober 2009
Marscha's schermafbeelding

Standaard

Hoi Grassprietje,

Wat naar om te horen en tof van je hoe je er mee bezig bent.
Ik ben vroeger ook gepest.... de hele klas was tegen me ... en waarom vraag ik me nu nog steeds af. Heel goed van je dat je voor je dochter op komt hoor.
Maar misschien een idee er bestaan tegenwoordig een soort cursussen of bijeenkomsten om kinderen weerbaarder te maken is dit geen idee voor je dochter.

Ze komt er wel sterker uit en kan zich dan mondeling ook meer verweren.
Ik had gewild dat ik vroeger zo een cursus zou kunnen doen ik merk als ik nu in een groep ben of een bespreking of vergadering dat ik het nog steeds moeilijk vind om duidelijk te communiceren en dit komt ook omdat ik gepest ben geweest. Dan ben je toch wat onzeker.

Heel veel succes.

Marscha
Met citaat reageren
  #32 (permalink)  
Oud 8 december 2009
Luna2005's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het hele topic zitten lezen en zie dat je al van alles gedaan hebt om het beter te krijgen voor je dochter.

Ik herkende er veel in want heb het met mijn oudste gehad,zowel lagere als hogere school.
Zei heeft ADHD en is dus anders en kinderen voelde dat feillloos aan.

Ik heb gepraat, maatschappelijk werkster van school erbij gehaald en soms er zelf 1 in zijn kraag gegrepen als het te gek werd.

Maar ook de ouders erop aangesproken en dit had vaak het meeste effect.

Misschien ook nog een tip maar mijn dochter heeft ook baat ervan gehad dat we haar op een vechtsport deden.

Ze kreeg hierdoor meer zelfverzekerd te zijn en dat hielp goed mee.
De laatste 2 jaar hoge school en de opleiding erna heeft ze gelukkig goed doorlopen zonder al teveel gepest van mede leerlingen.
  #33 (permalink)  
Oud 12 februari 2010
SaskiaV's schermafbeelding

Standaard

Lieve grassprietje,

Ik snap hoe je dochter zich voelt, heel erg goed. Ik zelf ben tot de 2e klas gepest, en dan ook echt vanaf groep 3 op de basisschool. Ik denk dat het een erg sterke meid is dat ze het zo heeft vol gehouden. Ik zelf geef toe dat ik ook echt wel vol kan houden maar dat ik wel eens heb nagedacht om weg te lopen of er een einde aan te maken. Als 10 jarige is dat natuurlijk niet niks.
Ook dat met haar rapport kon ik me eigenlijk best voorstellen. Ik zelf heb ook erg veel gespijbelt die tijd omdatik er dan even niet in de buurt was. Ik vind dat jullie het erg goed hebben aangepakt door naar de school te stappen. Ik heb namelijk jaren verborgen gehouden dat ik werd gepest omdatik er gewoon niet tegen kon om te zien dat mijn moeder moest huilen als ze het hoorde. ook denk ik dat jullie school er veel aan heeft gedaan ik hoop dat bij jullie nu echt alles goed gaat:) En ik hoop ook dat het nu voor altijd is opgehouden!

liefs, Saskia
  #34 (permalink)  
Oud 12 februari 2010
Drijfhout's schermafbeelding

Standaard

Ik ben bijna heel mijn school leven gepest en heb toen altijd gedacht dat het kwam omdat ik pdd had.
Maar later ben ik er achter gekomen dat het vooral kwam door de manier hoe ik mezelf opstelde.
Kinderen zijn wat dat betreft net roofdieren en ruiken het gewoon als je zelf denkt minder te zijn, en dan gaan ze erachteraan.

Probeer het vooral samen met haar voor elkaar te krijgen (hoe ongelofelijk moeilijk dat ook is) dat je dochter wat meer zekerheid uitstraalt en dan zal het pesten waarschijnlijk ook minder worden.
Het scheelt natuurlijk al dat ze wat vriendinnetjes heeft nu, dan heeft ze in ieder geval een groepje waar ze zich prettig in voelt.
Bij mij scheelde het ook een hele hoop toen ik wat vrienden en vriendinnen had.
  #35 (permalink)  
Oud 8 maart 2010
sienie's schermafbeelding

Standaard dochter haat school

hallo mijn dochter is ook vreselijk gepest dit lijde tot weg lopen van school ,huilen,depri
en later tot zelfbeschadeging ,kwam daar laat achter ik raad je aan een gesprek met de
klasse docent om een oplossing tevinden .
het wil niet zeggen dat elk kind dat doet zelfbeschadigging ,praat veel en let op als ze polsbandtje draagt daar kan je veel littekensverbergen .als ze niet omkleed in je omgeving .blijf praten betrek vooral de verandwoordelijkheid van de school erbij .ik wens
je veel sterkte .gr sienie
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten