|
|
Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 11
Nieuwste Lid:
jipsterbs |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
| Algemeen Kinderen Zaken die niet onder de andere forums passen, lees en plaats je hier |

8 februari 2010
|
 |
Moderator
|
|
|
|
Jammer, maar helaas! Hij wordt niet uitgenodigd, hun keuze is op iemand anders gevallen..
Maar goed, nu moeders er aan geroken heeft en weet dat hij wel graag weer naar het noorden wil, doe ik niets anders dan vacatures zoeken en hem die doorsturen.
Het komt vast goed, daar blijf ik op hopen.
Fijn dat jullie allemaal zo meeleven; bedankt daarvoor!

8 februari 2010
|
 |
Moderator
|
|
|
|
Heel jammer dat het niks is geworden.
Maar wat je al schrijft, je hebt er nu aan geroken en het idee gevoeld om je zoon dichterbij te hebben. Hij wil het ook wel. Ik geef je gelijk hoor dat je verder gaat zoeken.
We blijven duimen dat het alsnog gaat lukken.
Positief blijven.
|

8 februari 2010
|
 |
|
|
|
|
och meidje, wat jammer, ik had me er echt op verheugd dat jullie je zoon meer zouden zien, maar je hebt groot gelijk dat je door gaat zoeken. Hoe is hij er zelf onder? want dat zal ook wel een enorme tegenvaller voor hem zijn, Maar ik wens jullie heel veel stekte en er komt vast wel iets ander,
dikke knuffels Ans

9 februari 2010
|
 |
|
|
|
|
Hoi Prinses,
Jammer dat het niets geworden is. Hoop dat hij toch snel wat vind bij jullie in de buurt.
Groetjes, Kiwi
|

9 februari 2010
|
 |
|
|
|
|
Oh wat jammer!
het zal wel een hele teleurstelling geweest zijn.
Maar geef de moed niet op hoor, jullie vinden wel iets.
Veel succes!!
groetjes,
grassprietje
|

23 februari 2010
|
 |
Moderator
|
|
|
|
Even een update:
Het zit er voorlopig niet in dat hij naar het noorden komt en gezien alles wat er momenteel speelt is dat maar goed ook.
Zoals velen van jullie wel weten zijn onze beide kinderen als borderliner gediagnostiseerd en hebben naast therapie ook de VERS-training gevolgd.
Nu ging het al een tijdje heel wisselend met zoonlief, dan weer goed en dan weer wat minder en altijd chaos in zijn hoofd.
Zodanig dat hij, mede op mijn advies, weer contact heeft gelegd met het GGZ.
Inmiddels heeft hij de intake en het eerste gesprek met de psychiater gehad en daaruit is het volgende gekomen: ADHD met een persoonlijkheidsstoornis.
Het plan is gesprekstherapie, ondersteund met medicatie.
Hij is, volgens eigen zeggen, erg gevoelig voor verslavingsgedrag zoals joints en alcohol.
Dit probleem schijnt vaker voor te komen bij volwassenen met ADHD en moet ook aangepakt worden.
Daarom wil hij ervoor zorgen dat hij medio 2010 alleen kan gaan wonen, om het zichzelf niet moeilijker te maken dan het al is.
Hij heeft besloten op dit moment geen grote levensbeslissingen (zoals naar het noorden vertrekken) te nemen, want dat heeft met vluchtgedrag te maken.
Het probleem is echter dat je voor jezelf niet kunt vluchten.
Dus even pas op de plaats, rust in het hoofd krijgen en dan kijken hoe verder.
Tenslotte is hij nog maar 31 jaar en heeft hij een hele, en hopelijk erg mooie, toekomst voor zich.
Al met al voor ons als ouders best een beetje zorgelijk; je wilt graag helpen, maar staat eigenlijk aan de zijlijn.
Eind deze week gaat hij voor een weekje naar Zwitserland, naar zijn zus en a.s. zwager en ik hoop dat dit hem erg goed gaat doen.
Onze dochter en a.s. schoonzoon weten wat het is om een psychiatrische stoornis te hebben (met hen gaat het al een aantal jaren, mede door medicatie, goed) en weten dus ook waar hij over praat.
Er is een gezegde:
"Kleine kinderen, kleine zorgen.
Grote kinderen, grote zorgen."
Voor ons gaat dit momenteel echt wel op.

23 februari 2010
|
 |
|
|
|
|
Hoi Prinses,
Dit is zeker moeilijk voor jullie en voor hem. Hoop dat hij snel de "goede" behandeling krijgt waardoor hij zelf weer meer vat op zijn leven krijgt.
En het klopt "voor jezelf kun je niet vluchten" .
Heel veel sterkte!
Groetjes, Kiwi
|

23 februari 2010
|
 |
|
|
|
|
Hoi meissie,
wat erg voor je en natuurlijk ook voor je zoon. Ik hoop dat hij nu een goede behandeling krijgt waar hij mee verder kan. Ja je staat inderdaad aan de zijlijn, en wat kun je doen? Niets, alhoewel een luisterend oor en helpen waar je helpen kunt ook al veel waard is. En dat is jullie wel toevertrouwd. Ik hoop voor jullie dat het echt allemaal weer goed gaat komen, heel veel sterkte en moed,
dikke knuffel Ans

23 februari 2010
|
 |
|
|
|
|
Verstandige beslissing Prinses, hoe jammer het ook voor jou is dat hij niet bij je in de buurt gaat wonen..
Ja, dat gezegde is zonder meer waar, ik weet er helaas ook van mee te praten..
Ik hoop van harte dat het straks beter met hem gaat!
Sterkte, ook voor jullie als ouders,
groeten van Veramon
|

24 februari 2010
|
 |
|
|
|
|
Hallo Prinses,
Ik wens je ook veel sterkte toe.Zorgen voor je kinderen zul je inderdaad altijd houden,wens je veel wijsheid toe en geduld.
Groeten Ruurd
|
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
|
|
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|