Hoi Radeloos,
eigenlijk geef je in de vijfde zin van je schrijven al het antwoord, namelijk, de wijkagent. Die is immers bekend met de situatie, vraag of hij iets op papier wil zetten omtrent de situatie.
Heb je niet iemand in de omgeving die weet hoe je ex met de kinderen omgaat en daadwerkelijk is? Als je iemand kent, vraag deze om hulp in deze nare situatie en leg dat allemaal bij school neer.
School kan dat traject ingaan, ook als jij het er niet mee eens bent en idd, dan komt jeugdzorg om de hoek kijken. Daar kan jezelf helaas niets aan veranderen, want school staat volgens het boekje in hun gelijk. Niet in mijn ogen, maar ja, ik ben ook maar een moeder.
Wat je wel eventueel zelf kan doen, blijf praten, maar laat iemand mee notueleren, sta geen gesprekken meer alleen op school met vader toe, maar eis dat je erbij bent of anders een vertrouwenspersoon die in jou plaats kan gaan. Ik hoef je niet te adviseren om alle mail te bewaren he, maar ook dit kan je aan school laten inlezen en bij de kinderpsycholoog. Maak duidelijk dat je gehoord wil worden, desnoods maak je elke weer een afspraak op school, dat je het zeer serieus opneemt.
Sterkte meid, het is niet makkelijk als het om kinderen gaat, ik weet er alles van
|