Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 12

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Maatschappelijk > Algemeen Maatschappelijk
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Algemeen Maatschappelijk Zaken die niet onder de andere forums passen, lees en plaats je hier

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 8 december 2009
Luna2005's schermafbeelding

Standaard Mensen die het echt met je menen

Mensen die het echt met me menen zijn er gelukkig en daar ben ik blij mee.

Toch heb ik in de afgelopen jaren ook weer teleurstellingen moeten verwerken met mensen waarvan ik het dacht.

Ik heb (bewust voor gekozen) geen vrienden in mijn omgeving maar door werk en vooral internet wel ''kennisen'' gekregen en dat leken leuke contacten.
Omdat ik jaren forums beheerde leerde ik een leuke groep kennen en zo wissel je hyves, forums enz uit en kom je elkaar tegen.

Voordeel hiervan is dat ik 3 echt leuke vriendschappen daaraan heb over gehouden maar wat ben ik veel ''gebruikers'' en Remi figuren (alleen op de wereld) ben tegen gekomen.

Misschien naïef maar ik merkte dat niet altijd gelijk, zag wel dat ze veel en bijna alleen over zichzelf praatte en niet is op een ander reageerde maar dacht dan ach ze hebben zelf zoveel aan hun hoofd.
1 goede vriendin waarmee ik de forums deed zei dan wel is ja maar kijk is naar ons, wij maken ook zat mee en reageren toch ook bij hen en kijk is hoe ze schrijven in het goedemorgen topic, dan staat er 1 zin'' hoop dat het met iedereen goed gaat'', heb weinig tijd om overal op te reageren maar vervolgens komt er een dikke A4 over hun zelf.
Na jaren waren wij toen ook echt forum-moe geworden en hebben ze opgeheven,iedereen wilde het forum behouden maar niemand wilde het overnemen.
Moet eerlijk zeggen dat ik het wel heerlijk vind zo hier te zijn en niets meer te hoeven

Zo ging ik wel inzien dat het heel vaak 1 richtingsverkeer is, je steek veel tijd in anderen maar krijgt vaak weinig reactie terug als het om jou gaat. in het gewone leven maar ook op b.v hyves enz.

Ik deed ook best veel voor een aantal mensen die ook mijn telefoonnummer hadden en ik leerde ze pas goed kennen toen ik een beetje moe ervan was en niet meer gelijk ja zei als ze iets van me wilde.

Veel heb ik zo laten verwateren en laatste had ik maanden niet gehoord en ook op mijn laatste drie hyves krabbels antwoord gehad van haar.
Ik zat toen al zelf niet lekker in mijn vel maar dacht laat maar.
Toen ik niet direct reageerde is hier de telefoon gegaan, ik dacht toen nu wacht jij maar tot ik is zin heb in jou, die dag is de telefoon meer dan dertig keer langdurig overgegaan.
De dagen erna ook nog vele malen maar het werd minder en ik nam op.

Ik heb nee gezegd op haar vraag of ik haar wilde helpen,stil en verbaasd zat ze aan de andere kant van de lijn.

Ik heb dit niet uit wraak gedaan maar voelde me zo gebruikt dat nu ze me nodig had ze me wel ineens kon vinden.
En niet eens is vragen hoe het met mij ging, nee hun hadden een probleem.

Niets meer vernomen en ik vind het best, je kan ze beter kwijt dan rijk zijn dit soort mensen.

Ik vind het wel jammer want ik merk ook dat steeds meer mensen niet meer wat empathie voor een ander kunnen opbrengen.Zo loopt er hier achter een vrouw die ik tegenkomt met de hond uitlaten ze begint, praat en vertelt je alles,je komt er niet tussen en als je dan iets wilt zeggen loopt ze door en zegt tegen haar hond kom we gaan naar huis, voel je jezelf toch net een praatpaal?

Gewoon is luisteren en niet alleen maar praten, of luisteren en dan over jezelf beginnen.
En iedereen doet dat wel is maar sommige doen niet anders.

je hebt een mooi spreekwoord dat zegt '' luisteren is niet wachten tot iemand uitgepraat is om vervolgens over jezelf te beginnen.

Nadeel is wel dat je erg gaat opletten met nieuwe mensen en je voorzichtig word met wat je zegt.
ervaren jullie dit ook in je omgeving en hoe ga je er mee om?

Ik vind het eigenlijk wel fijn dat ik de knoop heb door gehakt en nu wat minder zogenaamde vrienden heb maar voel me ook altijd een beetje schuldig,waarom weet ik niet.
  #2 (permalink)  
Oud 8 december 2009
Jasmine's schermafbeelding

Standaard

Hoi Luna

je slaat de spijker recht op z!n kop en je hoeft je nergens schuldig over te voelen. Je hebt je eigen grenzen gesteld en dat vind ik geweldig van je. Op straat is dat vreselijk, jij bent de praatpaal en dan zitten jouw tranen hoog en moeten ze vlug door. Zover ben ikzelf nog niet maar leven is groeien. Jij hebt hier precies verwoord wat ik ook voel. Ik zit me daar een potje vinnig op die toetsen te rammelen omdat ik het helemaal met je eens ben. Ga zo door meid, petje af,

fijne avond, groetjes Ans
  #3 (permalink)  
Oud 8 december 2009
Chritsa's schermafbeelding

Standaard

hoi Luna
het is waar wat je zegt ,vaak word er niet eens goed geluisterd ,maar ze willen wel dat je naar hun luistert ,dat merk ik ook en ook in de fam hoor ,niet alleen zogenaamde vrienden of collegas want die zijn er ook genoeg.
daarom is het goed als je je vrienden filtert,en dan kun je er wel leuken vrienschappen aan over houden ,maar echte vrienden zijn vaak maar op 1 hand te tellen he
ikzelf heb ook wat vrienden leren kennen waar ik heel blij mee ben
maar het is goed dat je nu voor jezelf staat
groetjes Christa
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 8 december 2009

Standaard

Dankje Ans en ik ben blij dat ik niet de enige bent want dat schuld gevoel komt soms toch en dan ga ik twijfelen en vind ik mezelf een beetje gemeen.

En ja het luchtte enorm op en aan de stilte van hen nu je niets meer hoor weet ik nu dat het vooral ging om wat ik deed en niet alleen om wie ik ben en daarom mis ik ze ook niet, je voelt slechts terleurstelling.

Ik hoop maar weet zeker dat jij er ook komt als je dit ook meemaakt,zeker als je ziek bent of iets mankeert leer je ook wie echt interesse hebben en wie niet.Herken je denk ik ook wel dat zijn de mensen die vragen hoe het gaat maar willen dat je goed zegt en dat doe ik tegenwoordig ook.

en positief gezien hou je dan de juiste mensen over

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chritsa Bekijk bericht
hoi Luna
het is waar wat je zegt ,vaak word er niet eens goed geluisterd ,maar ze willen wel dat je naar hun luistert ,dat merk ik ook en ook in de fam hoor ,niet alleen zogenaamde vrienden of collegas want die zijn er ook genoeg.
daarom is het goed als je je vrienden filtert,en dan kun je er wel leuken vrienschappen aan over houden ,maar echte vrienden zijn vaak maar op 1 hand te tellen he
ikzelf heb ook wat vrienden leren kennen waar ik heel blij mee ben
maar het is goed dat je nu voor jezelf staat
groetjes Christa
Klopt Christa, ook in de familie merk ik dit, ik hou altijd bij wie een belangrijk iets heeft en bel dan even om te vragen hoe het gegaan is of stuur een kaartje maar een paar merk je niets van terug en ik dacht altijd ik hoef niet zo te doen als hun maar je merkt dat je er toch tegenzin in gaat krijgen dat jij altijd degene bent die vraagt,luistert en ben ook bij hun gestopt met dit soort dingen, hou het net zo oppervlakkig als hun doen nu en merk wel dat ze het raar vinden maar omdat het familie is zeg ik niets maar laat het voor wat het is.

En wat je zegt die paar zijn wel heel belangrijk die je om je heen hebt en wilt houden,daar gaat het ook wel om.
Maar vind het jammer dat het tegenwoordig zoveel ieder voor zich is.

Laatst gewijzigd door Luna2005; 8 december 2009 om 21:09 Reden: Automatisch samengevoegd
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 9 december 2009
Prinses's schermafbeelding
Moderator

Standaard

Het is zo menselijk en herkenbaar wat je hier beschrijft.
Maar waarom voelen we ons dan toch schuldig, ondanks het feit dat het goed voor ons zelf is zo'n besluit genomen te hebben?
Mijn man zegt altijd: "Het is niet voor niets dat de mens maar één mond heeft en twee oren."
Als iedereen zich daar nu eens bewust van was, werd er veel meer geluisterd en was er veel meer begrip voor elkaar.
Wees zuinig op de mensen waar je je verhaal wel kwijt kunt en waar je jezelf kunt zijn.
Beter een enkele echte vriend, dan velen die het niet echt zijn.
  #6 (permalink)  
Oud 9 december 2009

Standaard

Ja eigenlijk stom dan he dat schuldig voelen, komt denk ik omdat ik naar het motto probeer te leven van ''doe een ander niet aan wat je jezelf niet aan zou doen''.
En dan denk ik omdat hun het doen hoef ik het weer niet bij hen te doen.
maar aan de andere kant had ik zoiets ik heb geen zin/fut meer om energie in het te steken en ben ik blij dat ik de knoop met een aantal mensen heb doorgehakt.

Dat is een goeie van je man, die moet ik onthouden
  #7 (permalink)  
Oud 10 december 2009
Jasmine's schermafbeelding

Standaard

hai Luna,

een gezonde egoist is ook niet verkeerd. Ik help op straat ook wel mensen bij de parkeer automaten of andere dingen en ik heb daar geen bepaald gevoel bij. Zo is mijn karakter en zeker hoef je niets wat een ander wel zou doen. Jij bent jij en sterk genoeg om te weten wat goed en niet goed aanvoelt en dan is het goed om een gezonde egoist te zijn.
ps Jij hebt nog gepost op het vinden van 100 euro en over panfluitmuziek maar er stond al iemand tussen dus het is niet meer op jouw posting terecht gekomen, maar op deze manier kom je het ook te weten,

groetjes Ans

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten