Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 14

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Maatschappelijk > Algemeen Maatschappelijk
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Algemeen Maatschappelijk Zaken die niet onder de andere forums passen, lees en plaats je hier

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 31 december 2009
elisabethl's schermafbeelding

Standaard ouders en wat als ze er niet meer zijn

hoi

IK heb een raar probleem, misschien herkent iemand zich erin. Ik altijd veel verhuisd, daardoor altijd wel makkelijk vrienden leren maken maar ze ook net zo makkelijk weer kwijt geraakt. Mijn ouders schelen grofweg 20 jaar met mij. Ik heb dus jonge ouders gezien mijn eigen leeftijd. Zij zijn altijd lief voor me geweest en zijn dat nog. Eigenlijk zijn ze mijn alles, meer nog dan mijn gezin. Bij hun kan ik alles kwijt, mijn angsten, mijn kwaadheid etc. Ik ben eigenlijk emotioneel in hoge mate afhankelijk van ze. Dat vind ik nu niet erg, maar ik zat te denken wat als ze overlijden, waar ga ik dan naartoe met mijn problemen. Mijn gezin is niet de juiste plek om dergelijke dingen te ventileren en ook mijn vriendinnen, zijn er niet zo veel wil ik er niet mee belasten. Ik weet ik loop vooruit op zaken en daarnaast klinkt dit allemaal heel onvolwassen, maar ik ben gewoon zo bang om ze kwijt te raken. Ik moest het even kwijt. Groetjes Babette
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 31 december 2009
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Hoi,

Waarom onvolwassen?
Ik zelf moet er ook niet aan denken dat mijn ouders komen te overlijden. Al is het bij mijn vader een keer heel dichtbij geweest.
Maar ik heb er wel vertrouwen in als het gebeurd ik vanzelf verder ga. Zal me best een hoop verdriet geven maar ga toch verder dan.
Hopelijk kom je toch nog iemand tegen met wie je deze problemen wel kan delen. Misschien een professioneel iemand kan ook natuurlijk.

Sterkte!

Groetjes, Kiwi
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 31 december 2009
Nemo's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad.. waarom onvolwassen?
Hoe raar het ook klinkt: het is een gezonde gedachte! Een gedachte die iedereen wel eens heeft.
Een gedachte die piijnlijk is....en dat zal hij ook blijven. Ik hoop dat het nog lang niet aan de orde zal zijn, maar ook jij weet dat het moment een keer komt. Probeer hier rust in te vinden.
Is het niet een idee, om dit gewoon met je ouders te bespreken. Dan weten ze van je zorgen, en spuien helpt misschien ook. Misschien geeft het zelfs steun om te horen hoe je ouders hier in staan.

sterkte
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 10 januari 2010
elisabethl's schermafbeelding

Standaard Dank je wel

Hai Nemo en kiwi,

Bedankt voor jullie reactie. Hoe staan jullie zelf in overigens in het leven. groetjes Babette
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten