Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 13

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Psyche > Algemeen Psyche
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Algemeen Psyche Zaken die niet onder de andere forums passen, lees en plaats je hier

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 27 november 2008
Nemo's schermafbeelding

Standaard

Mooi, dat het een prettig gesprek is geweest. Hopen dat de behandeling aan gaat slaan.
Medicatie kan overigens ook een ondersteuning zijn. Ik heb zelf anafranil. Dat heeft mij wel een gedeelte geholpen...

Gr. Simone
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 4 december 2008
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Hallo allemaal,

Afgelopen maandag is mijn zoon geweest voor zijn intake. Ik was er het grootste gedeelte bij. Het klikte met de behandelaar en dat stelt mij gerust.
Het is nog afwachten of hij er helemaal vanaf te krijgen is of dat hij het verder leert te beperken. De tijd zal het uitwijzen.
Ook gaan ze kijken waar het door komt. Heb nl. medicijnen tijdens mijn zwangerschap gehad en hij is te vroeg geboren ( HELLP syndroom) en er komt verder terug schizofrenie in de familie voor of dat hij gewoon een angstig kind is waar van alles bijkomt.
Afwachten dus.

Groetjes, Kiwi
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 2 april 2009
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Hallo allemaal,

Helaas moet ik melden dat zowel mijn zoon als wij totaal geen vooruit gang zien. Dit is nu aangegeven en komende dinsdag gaat de therapeut eerst met mijn zoon bekijken wat ze er aan kunnen doen en dan de donderdag daarna krijg ik als ouder er meer over te horen.
Ik hoop gewoon voor mijn zoon dat ze nu iets gaan doen waar hij zelf ook resultaat van gaat zien. Zo als het nu is schiet het gewoon niet op.

Groetjes, Kiwi
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 2 april 2009
Nemo's schermafbeelding

Standaard

Hoi Kiwi,

Wat een frustratie moet dat bij jullie zoon, maar ook bij jullie oproepen bij weinig vooruitgang. Hoop dat ze iets gaan vinden, wat wel vorderingen oplevert. Wens jullie veel sterkte, en geef de moed niet op. Blijven vechten!!

Gr. Simone
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 13 april 2009
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Hoi allemaal,

Met mijn zoon is nergens over gesproken. Ze vonden dat hij er zelf over moest beginnen, maar dat durft hij niet want dan had hij dat al 14 dagen daarvoor gedaan.
Ik kwam wel verder. Ze gaan hem nu eerst testen op ADD. Dit ook naar aanleiding wat ik gezegd had wat de juf op school ons weer had verteld. Als hij dit erbij heeft moet het allemaal anders aangepakt worden. De OCD en ADD komt ook vaker voor. Dus wie weet.
Weet alles is goed, als je maar merkt dat je kind zelf het effect merkt wat hij ook graag wilt.

Groetjes, Kiwi
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 13 april 2009
Prinses's schermafbeelding
Moderator

Standaard

Wat moeilijk meid, want je wil zo graag vooruitgang zien hoe klein dan ook, zodat je weet dat je op de goede weg zit.
En natuurlijk ook je zoon, want die moet daar weer zijn motivatie in vinden om door te gaan.
Zo levert het alleen maar extra stress op.
Heel veel sterkte allebei, en na deze donkere dagen komt er een dag dat de zon voor jullie weer volop gaat schijnen!!!
  #27 (permalink)  
Oud 13 april 2009
Nemo's schermafbeelding

Standaard

Goedemiddag,

ik hoop echt dat ze wat vinden, zodat jullie zoon ook geholpen kan worden.
Ik leef met jullie mee.

Gr. Simone
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 22 september 2009
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Hallo allemaal,

Zoonlief is onlangs gestart met een speltherapie voor sociale vaardigheden. Dit in de hoop dat hij buiten school meer contact zoekt met andere kinderen. Zoals alles wilde hij niet. Dit is nu voor hem beslist door ons dat het nodig is en dat is niet altijd makkelijk. Maar voor het begon vond hij het zelf gelukkig wel leuk en is er zonder tegen te sputteren heen geweest. Het was het niet helemaal, maar hopelijk komt het nog. Het rare was overigens wel dat het voor die tijd best redelijk ging met zijn dwanghandelingen, maar nadat hij weer bij de GGZ geweest is is dat weer losgebarsten. Is hij er weer veel tijd mee kwijt. Helaas .
Verder zijn ze al bezig geweest met allerlei testen om te zien of hij evt. ADD heeft en zoals het er nu naar uitziet klopt het wel. Vooral op testen van overzicht scoort hij niet best ook qua tempo is dit het geval. Wisten we wel, maar omdat van anderen te horen is toch weer anders. Hij krijgt nu nog een intilligentie test en als die gedaan is gaat hij aan de medicatie. Ook dit wil hij niet en zelf vind ik het ook heel wat, manlief trouwens ook desondanks die normaal zo heeft van is het met een pilletje op te lossen dan geef je hem toch dat pilletje.
Kortom we zijn er nog lang niet en de middelbare schooltijd komt er al redelijk snel aan. Doel was dan toch dat hij alles redelijk onder controle zou hebben voor die tijd.
Maar goed we blijven hoop houden.

Groetjes, Kiwi
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 22 september 2009
Prinses's schermafbeelding
Moderator

Standaard

Jammer Kiwi dat je zoont na het GGZ bezoek weer zo'n last van dwanghandelingen heeft.
Maar is het niet zo dat door dat bezoek de aandacht daar weer extra op gevestigd is en dat het daardoor komt, en alles geeft natuurlijk ook extra spanning?
Hopelijk dat het gaandeweg weer wat gemakkelijker mag worden en dat er nog meer duidelijkheid mag komen na alle tests, wat wijsheid is in dezen.
Goed dat jullie hoop blijven houden, want dat voelt hij natuurlijk.
Sterkte met alles!
  #30 (permalink)  
Oud 23 september 2009
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Hoi Prinses,

Wat je zegt klopt ook zeker dit maakt het vaak voor een dagje erger. Maar het blijft juist aanhouden. Denk misschien ook dat de psychotherapeut waar hij nu bij is misschien niet de juiste voor hem is. Het is en blijft gewoon lastig. Heb bij deze therapeut ook dat alles wat ik aangeef niet zo kan zijn. Als ouders wil je gewoon het beste voor je kind.

Groetjes, Kiwi
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten