PDA

Volledige versie bekijken : 3 weken overtijd, maar test negatief

Liieverdjje
12 november 2011, 08:53
Ik begin maar bij het begin.
Ik heb nu 13 maanden een vaste relatie, en woon ook samen. In het begin waren we er zeker van dat we een kindje wilden, dus wij maar steeds proberen tevergeefs. Sinds een halfjaar heb ik die wens een beetje laten varen. Ik ben ook van mezelf best wel zwaar, en weet ook dat zwanger raken niet zo makkelijk gaat daardoor.. Normaal ben ik altijd op de goeie dag ongesteld, en kan ik zo ongeveer wel zeggen wanneer ik ongesteld moet zijn, het verschilt meestal maar 2-3 dagen. Maar nu ben ik voor t laatst ongesteld geweest op 25 september dus rond de 25e van oktober zou ik het weer moeten zijn. Maar dat ben ik niet ! Ik heb vorige week al 2 testen gedaan en allebei negatief, maar heb wel zo nu en dan buikkrampen en misselijkheids gevoel achter in mn keel. Ik ben nog nooitzwanger geweest dus weet ook niet wat ik moet voelen..
Ik wil aan de ene kant zo graag een nieuwe test doen, maar ben bang dat ik misschien toch niet zwanger ben..

Nou vraag ik advies van de 'meer ervaren' mensen die hier iets in herkennen??
Wat denken jullie, zwanger of niet?!

kiwi
12 november 2011, 09:04
Hallo Liieverdjje,

Weet niet of de zwangerschapstesten die je gedaan hebt allebei van hetzelfde merk waren. De tip die ik je anders kan geven is er toch nog 1 doen van een ander merk.
Plus doe die dan echt met ochtendurine zodat je weet dat de urine voldoende geconcentreerd kan zijn met het zwangerschapshormoon.

De klachten die iemand wel of niet voelt als ze net zwanger zijn verschilt van persoon tot persoon.

Bij twijfel neem contact op met je huisarts.

Groetjes, Kiwi :wink:

Liieverdjje
12 november 2011, 12:00
@ Kiwi,
Ja die waren allebei van hetzelfde merk. (Van de kruidvat duo verpakking) . Ik had er eerst eentje in de middaggedaan, die was natuurlyk negatief. De volgende in de ochtend erna. En die was ook negatief. Ik wil wel graag de huisarts bellen maar aan de andere kant ben ik bang dat zij zal zeggen dat het negatief is. En dan ben ik weer vterug bij af. Ook al zegt de test van niet, ik heb toch een klein sprankje hoop

Desie
12 november 2011, 12:42
Ik denk toch dat je beter even naar je huisarts kan gaan en vragen of zij even testen.
Je schrijft dat je dat eigenlijk niet wilt omdat je bang bent dat het negatief zal zijn.

Nu is het dat je je kop in het zand steekt want ook de testen geven negatief aan en blijf je met die onzekerheid zitten.
Dus beter even aan de huisarts vragen denk ik.

Invisible
12 november 2011, 16:05
hoi
als je al 3 weken overtijd bent en je testen blijven negetief is het zeker een optie om naar je huisarts te gaan.
het is namelijk heel goed mogelijk dat je op dit moment nog te weinig zwangerschaps hormoon aanmaakt waardoor je testen negatief blijven,maar je wel degelijk zwanger zou zijn..
door middel van een bloed test kunnen ze dan zien of je wel of niet zwanger bent.
heb het wel meer gehoord dat er vrouwen soms 2 maanden of langer overtijd waren,negatieve testen hadden maar wel degelijk zwanger bleken te zijn..dit kwam dan uit de bloed test naar voren.
ik snap heel goed dat je niet teleurgesteld wilt worden,maar je kan beter weten hoe het nu werkelijk is dan in deze onzekerheid blijven zitten.

groetjes
Invisible

Liieverdjje
12 november 2011, 18:19
@desie, ja ik ben inderdaad gewoon bang, wil het dolgraag weten maar iets houd me tegen..

@invisible, ik wist niet dat er bloedtesten gedaan konden worden, daar moet ik maandag maar eens over bellen.. Heb dan wel t probleemdat ik begin te jankenals een klein kind als ik alleen al die naald zie haha. Het moet dan maar,
Maar kunnen ze dan gelijk de uitslag zien, of duurt dateen paar dagen?

Groetjes

kiwi
13 november 2011, 12:26
Hoi Liieverdjje,

Zou in ieder geval maandag ochtend de eerste ochtend urine opvangen als ik jou was. Grote kans dat ze het eerst op die manier willen testen. Komen ze er dan nog niet uit kan het via een bloedtest en deze duurt wat langer omdat dit niet in de huisartsenpraktijk zelf gedaan wordt. Soms wel bloedgeprikt maar moet voor onderzoek naar het laboratorium.
Je kan het maar beter weten.
Alvast sterkte!

Groetjes, Kiwi :wink:

Desie
1 januari 2012, 14:53
Ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat lieverdje...
Ben je nog naar de huisarts geweest of?

Liieverdjje
22 januari 2012, 18:09
@desie.
Het was allemaal valse hoop. Ik ben intotaal anderhalf tot 2 maanden niet ongesteld geweest, misselijk etc. En toen inene een verschrikkelijke soort 'ongestelde buikpijn' en allemaa, bloed, neetje donkerrood, viezigheid. En sindsdien weer elke maand ongesteld. Maar ik geef nie op, ik zal binnenkort een kindje krijgen, zal er alles voor doen zodat ik zwanger raak hihi.
Erg lief van je dat je nog even aan mij gedacht hebt!

Groetjes