PDA

Volledige versie bekijken : morgen belafspraak met arboarts

omalenny
30 december 2011, 00:36
Brrrrrrrrrrrrrrrr morgen een belafspraak met de arboarts n.a.v. mijn ziekmelding betreffende mijn hernia

Ik heb mij pas ziekgemeld op 15-11-2011 na een jaar van klachten,heb nog tot 2-12 vijf uurtjes aangepast werk gedaan (werk als verzorgende in een verzorgings/verpleeghuis) totdat ik echt niet meer kon,op 8-12 heb ik de klassieke hernia operatie op S1L5 gehad

Ik heb niet zo een goede ervaring met arboartsen dus ben benieuwd hoe het gesprek gaat verlopen. Ik heb wel een copy gemaakt van de overdracht van de neurochirurg waarin staat vermeld dat ik behoorlijke verklevingen had en tot aan de 1e afspraak van 8-02 mij aan de voorschriften moet houden etc etc maar ik heb toch altijd weer een onprettig gevoel als ik een afspraak met die arboarts heb

Hoe gaan jullie met arboartsen om? Wat zijn jullie ervaringen?

Lenny

kiwi
30 december 2011, 08:49
Hoi Omalenny,

Heb zowel goede als slechte ervaringen met ARBO artsen.

Maar voor na een hernia operatie hebben die een protocol waar ze zich ook aan moeten laten houden. Gewoon duidelijk vertellen wat er tijdens de operatie gedaan is en jezelf niet beter voordoen dan dat het nu is.

Sterkte!

Groetjes, Kiwi :wink:

omalenny
30 december 2011, 16:17
Het was een raar gesprek

1e belde bij s morgens,terwijl in de brief stond dat hij s middags zou bellen,ik had dus speciaal mn fysio er voor afgezegd,had achteraf niet gehoeven

2e zei hij dat ik mij had ziekgemeld EN per 01-01 niet meer voor deze baas zou werken? Pfff een aantal keren dit moeten ontkennen voordat hij het snapte,oh zei hij toen volgens mij gaat je bedrijf ons verlaten als arbodienst,ik haal 2 dingen doorelkaar?Hij ging even mijn naam oproepen uit zijn computer om zo mijn gegevens te bekijken

3e vroeg hij mij waarom ik mij ziek gemeld had,ik zei vanwege klassieke hernia operatie S1L5 ohhhhhhh zei hij dus een litteken van 5 a 6 cm (volgens mij is het groter)

4e ik kwam er niet tussendoor,kon niet vertellen dat de operatie groter was uitgevallen door grotere hernia dan verwacht en onverwacht littekenweefsel

Hij gaat rapport opmaken en doorsturen naar directeur en mij. Ik heb meteen mn directeur een email gestuurd met mn bevindingen en gezegd dat ik deze arboarts maar warrig vond en niet goed op de hoogte,dat ik ook mn woord niet heb kunnen doen

rare man hoor!

gr Lenny

kiwi
31 december 2011, 09:46
Jammer dat het zo'n raar gesprek was. Maar zal ook wel komen doordat dit 1 van de laatste activiteiten richting jou werkgever was.

omalenny
2 januari 2012, 11:27
Vanmorgen antwoord gekregen van de directeur op mijn email over de belafspraak met de arboarts

De directeur vond het heel vervelend dat ik zo een gesprek had gehad en de arboarts slecht voorbereid op het gesprek.
Het ziektebeleid gaat inderdaad op de schop en wordt vernieuwd,dit was een voorbeeld hoe slecht de begeleiding tot op heden was en hij vond dat ik mij nu eerst op mijn revalidatie moest richten,over 6 tot 10 weken ga ik het reintregatietraject in,voor die tijd heb ik nog een afspraak met directeur en een arboarts over het stappenplan

Valt een last van mn schouders! ik had al een idee dat de arboarts mij wilde pushen om sneller aan het werk te gaan

gr Lenny

hernia
2 januari 2012, 12:32
Hai Lenny,

Lastig allemaal he met die arbo enzo.

Ik heb me ziekgemeld sinds 26 september 2011, het begon met rugklachten etc.
Op 16 -11-2011 heb ik een herniaoperatie gehad.
Intussen afspraak en belafspraken gehad met de arbodienst. Nu moet ik weer op 16-01-2012 naar de arboarts.

(het herstel ging super, maar na 4 weken erge zenuwpijn in het been, slik daarvoor tramadol, en ik krijg op 10-01 een nieuwe mri-scan, en 11-01 de uitslag.)

Ik vind het ook irritant die arboartsen, bij de laatste belafspraak deelde de arts me ook mede dat er per januari een andere arts zou komen, ben benieuwd.

groetjes

omalenny
2 januari 2012, 16:36
Balen Hernia,ik moet er niet aan denken dat ik ook pech zou hebben en zenuwpijn kan krijgen

Ik heb nu nog wel steeds pijn in mn rug na inspanning(fysio,wandelen etc) na een tijdje zitten of als ik uit bed kom en gevoelsstroonissen in mn tenen en een plekje buitenkant bovenbeen,ik hoop dat dit allemaal nog weggaat

Ik ga duimen dat jouw MRI scan uitsluitsel bied want met die pijnen en dan dat slikken van die Tramadol schiet je ook niet veel op

Laat je horen hoe het is gegaan?

Sterkte bij jouw Arbo

gr Lenny

hernia
2 januari 2012, 21:51
dank je,

ik hou je op de hoogte

groet

Ingeborg
3 januari 2012, 11:19
Hoi Omalenny,

Ik vind het super om te lezen hoe de directeur heeft gereageerd op jou gesprek met de arbo-arts. Hopelijk met verandering van het beleid krijg je ook een prettige arbo-arts, die je wel de ruimte geeft om je verhaal te doen.
Ik had een arts die naar mijn gevoel wel heel erg voorzichtig met me was.
Mocht bv voor mijn 2e herniaoperatie absoluut niet komen werken, ik werkte met mensen met een verstandelijke beperking. En hij regelde samen met mijn manager dat ik een laptop kreeg, zodat ik van thuis uit mijn collega's kon ondersteunen. Dat is naar mijn idee luisteren & samenwerken.

Ik duim voor je dat de volgende arbo-arts wel prettig in de omgang is!
Hoe gaat het verder met je?
Groetjes Ingeborg bloem1

omalenny
3 januari 2012, 14:59
Hey Ingeborg!

Vanmorgen ben ik zelfs ook nog gebeld door mn zorgmanager,ook hij verontschuldigde zich voor die arboarts en vertelde ook al dat we gingen veranderen van het aanpakken en omgaan met ziekteverzuim door een andere arbodienst. De zorgmanager heeft zelf 2x een hernia gehad,wist wat ik voelde en drukte mij ook op het hart om rustig aan te doen en mij voorlopig te richten op de revalidatie............... TOPPIE DUS!( de directeur had hem ook ingeseind over mij)

Met mij gaat het redelijk,ik heb nog wel pijn in mn rug,een heel klein beetje uitstraling naar mn linker been en 2 tenen iets gevoelloos,aan de rechterkant een dooie plek op mn bovenbeen en 3 behoorlijk gevoeloze tenen en gedeelte van mn voet (is na mn operatie gekomen)
Ook heb ik af en toe wat kramp in mn tenen en onrustige kuiten,lijkt wel of er kremlins in zitten die eruit willen ploppen haha. Ik heb gewoon het idee dat er iets gaande is met mn gevoelszenuw en deze zich probeert te herstellen?

Al met al ben ik niet ontevreden tot nu toe,de fysiotherapeut ook niet,ze heeft mij op het hart gedrukt niet teveel te willen,ze kent mij nu al een aantal jaren (is ook fysiotherapeut op mn werk) en ze weet dat ik een doorzetter ben,maar dat mag ik nu juist even niet van haar............ rustig aan is haar motto,ze staat vierkant achter mij,ook wat de werkhervatting op termijn betreft.

Nu nog wat beter weer,graag droog met een zonnetje,dan ga ik heerlijk wandelen in de natuur!!!!!!!

groetjesssssssssssssssssssss van Lenny:laugh:

hernia
11 januari 2012, 19:53
Hai Lenny,

Ik mag maandag weer na de arbo.................

Afwachten, het is een nieuwe arboarts

Groetjes

omalenny
11 januari 2012, 20:09
spannend hernia,succes en gewoon duidelijk vertellen wat je wel of niet kan en wat je klachten momenteel zijn

ben benieuwd hoe je nieuwe arboarts is

lenny

Amgie
11 januari 2012, 21:48
Haha mijn arbo arts is zo makkelijk..hij zegt doe maar rustig aan hoor..ben zelf ooit een keer geoppereerd aan een hernia ik mocht de eerste 3 maanden alleen maar een brief op de bus doen meer niet!! Die man wilt me helemaal niet aan het werk hebben?

Toch maar begonnen met 3 uurtjes per dag 4 dagen te werken..mmm veel pijnstillers en amper kunnen zitten en opstaan..en een heerlijke onbegrip van sommige collegas die alles weten van hernias..want de dag na de operatie benje pijn vrij!! Dat ik er al een aantal maanden uitlig steekt sommige..nou ze mogen ruilen hoor het ia nou niet zo dat ik de bloemetjes buiten zet!

hernia
12 januari 2012, 11:28
Oh dat herken ik best wel van collega's:

Ik ging namelijk laatste week September door mijn rug en ben 2 weken thuis gebleven tot de mri enzo. Het was een hernia die geopereerd moest worden. Na die 2 weken ben ik weer gaan werken tot de operatie. (wel iets korter en aangepast).

Ze weten allemaal precies hoe het zit enzo, en voelt, maar nu is het wel minder hoor.

Maar bij die eerste hernia kreeg ik opmerkingen:

"goh je staat nog zo recht heb je wel een hernia want mijn broer die............."
"Een kennis van me werkte al 3 weken na de operatie........................"

Ik had gelukkig ook een boekje van het ziekenhuis gehad met de regels NA de operatie m.b.t. autorijden / werk etc.

De arboarts was wel heel relaxed, maar nu is er een nieuwe en het ziekteverzuim is te hoog etc dus willen ze mensen snel aan de slag helpen, effe afwachten dus.
(ik heb een cd van de mri dus die mogen ze ook zien)

omalenny
12 januari 2012, 11:51
Haha nou Hernia,ik werk in een verzorgingshuis en de zorgmanager,directeur en mijn collega's voelen zich allemaal halve doktoren,mijn directeur is zelf verpleegkundige geweest vroeger.

Ik kreeg ook allerlei opmerkingen,ook van de receptioniste,die was na ''2 weken alweer aan het werk'' na een herniaoperatie en een ander was meteen na de operatie van haar klachten af.... nou ik niet! En daarbij ben ik ook bijna 20 jaar ouder dan die collegae

Ook ik heb tot aan de operatie doorgewerkt,ook zogenaamd aangepast,maar als men je in het weekend op een afdeling zet met een collega die nog op school zit en er 10 mensen geholpen moeten worden dan ga je vanzelf wel helpen,achteraf werd er gezegd ''had je niet moeten doen he?'' Ja die ouwetjes tot 12 uur op bed laten liggen,dat had ik moeten doen,nou dat kan ik niet hoor!

Met het gevolg dat ik na 11 uur kreupel over de afdelingen liep.

Gelukkig is men op het werk geschrokken van mijn verhaal en heb ik de overdracht voor mijn fysiotherapeut eerst gecopieerd (er staat in dat ik aan 2 kanten verklevingen had en gevoelsverlies aan voeten/tenen) zodat ik de copie aan de arboarts kan geven

ja mensen,je moet voor jezelf opkomen en goed voor jezelf zorgen een ander doet het niet

gr Lenny

hernia
12 januari 2012, 12:27
Dat is zo Lenny,

Ik werk zelf in de gehandicapte zorg (met veel plezier)

Ik ben er begonnen toen was ik 17 jaar ik deed de toemalige Z-verpleegkundige inservice opleiding. Ik ben nog jong (36) maar werk dit jaar 19 jaar bij dezelfde inrichting.

Ik werk nu binnen de instelling als activiteiten begeleidster, maar er zit ook een hoop verzorging bij hoor het lijkt allemaal simpel maar de clienten hangen op je, jemoet ze helpen naar toilet etc., ook sommige met tillift etc dus niet alleen een borduurwerkje en een kleurplaat ofzo.

Ik weet ook als je aangepast werk doet dat je toch meer moet doen, zoals je zegt zit er 1 op het toilet en die wil eraf ga je ook effe helpen enzo, moet je ook weer bukken om de kleding op te hijsen en evt. een inco omdoen.

Maar ja, zo blijven we bezig :-)
Groet