PDA

Volledige versie bekijken : Nek hernia of toch slijtage?

Desie
14 mei 2013, 14:37
Vorige week bij de neuroloog geweest voor mijn nekklachten.

Loop nu al zo lang bij de fysio dat hij er geen heil meer inziet.
De klachten worden steeds erger en behandelen helpt niets.

Tinteling in mijn pink en doof gevoel in linker arm.
Ook krachtverlies.
Tevens bij mijn schouderblad zit een plek die vreselijk pijn doet.
Maar het ergste is de hoofdpijn die ik elke dag ondergaat.

Dus vanmiddag krijg ik al een mri scan om uit te wijzen of het een nekhernia is of toch slijtage.
A.s donderdag moet ik alweer terug naar de neuroloog voor de uitslag dus ben benieuwd.

Wie herkend ook mijn klachten?

Groetjes Desie

Blotevoetenstamper
14 mei 2013, 19:28
Hallo Desie,
Ja herkenbaar bij een nekhernia jouw klachten. Ik ben vorig jaar eind maart geopereerd aan een dubbele nekhernia. Ik had voornamelijk last van mijn nek die erg pijn deed en uitstraling linkerarm tot aan mijn vingers. Raar genoeg zat er rechts ook een hernia, maar bij de rechterarm had ik nergens last van. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik na de operatie goed ben opgeknapt. Wel last van mijn arm, maar dat komt vanuit schouder (artrose)
Ben benieuwd wat er uit jouw MRI scan komt.
Succes, Tineke

Desie
15 mei 2013, 11:01
Hoi Tineke,

Ja morgen weet ik de uitslag en idd erg benieuwd.
Hoewel ik er nu vanauit gaat dat het slijtage is.
Idd ik heb ook in mijn rechterarm geen enkele pijn terwijl mijn linkerarm en vooral mijn vingers erg pijn doen.

Ook wat dikker als de andere hand.
Dus ja erg nieuwsgierig wat het is morgen.

Als het een hernia is ben ik ook benieuwd wat ie eraan gaat doen.
De arts had het al gezegd dat er twee mogenlijk heden zijn of pijnpoli of opereren

Nog even afwachten dus.

Groejes Desie

Blotevoetenstamper
15 mei 2013, 11:45
We horen het wel Desie. Ik vond de operatie niet fijn. Na de operatie toch een aantal dagen slikklachten en je moet je hoofd een aantal weken stil houden en dat is erg lastig. Alleen maar rechtuit kijken en niet draaien met je hoofd. Maar eerst eens kijken. Is het artrose, en ze zouden dat weghalen dan groeit dat toch weer aan. Ik denk alleen in geval van hernia dat er wordt geopereerd.
Succes morgen,
Tineke

Desie
15 mei 2013, 12:17
Ik laat me eigen niet zo maar eraan opereren hoor als het een hernia blijkt te zijn.
En slijtage kunnen ze niet weghalen hoor dat zou enkel met medicatie of pijnpoli zijn.
Ik weet al dat er wel slijtage te zien was toen op de foto via de reumatoloog dus verder afwachten maar.

Heb jij niet eerst bij de pijnpoli gelopen?

Blotevoetenstamper
15 mei 2013, 20:46
Nee Desie, ik heb voor mijn nek geen pijnpoli bezocht. Op scan was een dubbele hernia te zien, waarvan links gedeeltelijk verkalkt was en die drukte in het ruggenmerg, waar een vochtbel was te zien. Geen keus, moest worden geopereerd en is meteen vastgezet. Dat schijnt gebruikelijk te zijn in je nek.
Tineke

Friezin
16 mei 2013, 16:05
Pffffffffffff Desie gaat lekker of neit. Lees hier toch regelmatig dat als men problemen heeft in de onderrug er vaak op problemen zijnof ontstaan in de bovenrug.

Hoop voor jou dat ze in ieder geval iets vinden of beter gezegd je pijn kunnen verlichten..

Nog steeds blij dat je de spondylodese hebt ondergaan? Oftewel merk je verbetering tov voor de operatie?

Gr.E

Desie
16 mei 2013, 17:09
Hoi E :wink:,

Ja nog steeds tevree hoor met mijn rug.
Ik kan weer een hoop wat ik voor de operatie dus niet kon.
Natuurlijk zijn er beperkingen maar daar is goed mee te leven.
En natuurlijk doet het ook wel eens zeer maar goed de pijn die ik hiervoor hebt gehad is gelukkig stukken minder.

Wat betreft de uitslag van de mri het volgende:

Op de mri scan was maar een kleine uitstulping te zien.
Volgens de arts kan ik daar die pijn niet van hebben.
Hij denk eerder toch aan een zenuw die ergens bekneld zit wat wij net zoals toen in mijn rug niet zien op de mri.
Nu krijg ik 30 mei een heel uitgebreid EMG onderzoek bah bah bah.
Op 11 juni moet ik terug en dan krijg ik daar de uitslag van.
Als het idd een zenuw is wordt er gekeken waar deze bekneld zit en of er iets aan gedaan kan worden.

Heb voor de pijn weer een nieuw medicijn gehad.
Amitriptyline tabletten benieuwd wat voor bijwerkingen deze weer met zich mee brengen.

Dus maar weer even afwachten dus.

Blotevoetenstamper
16 mei 2013, 18:47
Met een EMG onderzoek kunnen ze zien waar wat klem zit en hoe de spieren zijn. Ze kunnen daarop recente beschadigingen zien, maar ook eerdere beschadigingen. Ik vindt het geen naar onderzoek hoor. Geeft vaak wel een duidelijk beeld van wat er aan de hand is. Succes met de amitryptilyne.
Hoop dat het werkt. Kan de zenuwpijn verdoezelen.

MHT
16 mei 2013, 19:10
alweer wat geleerd.....
Desie, balen is het toch dat er steeds weer wat bijkomt. Er gaat gelukkig ook nog wat goed.
Ik hoop dat de medicatie aanslaat.

Desie
16 mei 2013, 21:15
Tineke,

IK heb een EMG onderzoek gehad na mijn ok van de rug en heb dit als zeer pijnlijk ervaren vooral als de zenuw dus niet werkt en ze dieper moeten prikken met de naalden geen pretje kan ik zeggen.

Blotevoetenstamper
16 mei 2013, 22:50
Bij mij is L5en S1 aangeprikt, maar doordat de zenuw kapot is, ook dieper geprikt, alleen ervaarde ik dat niet als erg pijnlijk. Wel het prikken in de buiten enkel, dat wel. Er zijn zeker onderzoeken die minder vervelend zijn, maar als ze hiermee kunnen ontdekken waar het probleem zit, moet Javaan denken, over een half uur is het weer klaar.
Ik was wel blij dat ik meteen de uitslag kreeg van het EMG! Ik zie dat jij daar bijna 2 weken hebt tussen zitten.

Ingeborg
17 mei 2013, 16:38
Hoi Desie,

Ik moet je helemaal gelijk geven. Ook ik heb al een aantal keren een EMG onderzoek gehad. En ik vind het ook een vreselijk onderzoek!
Maar goed, je doet het toch omdat je graag duidelijk wil hebben wat er aan de hand is.

Hoe gaat het met de amytriptiline, merk je verbetering?
Sterkt de 30 ste.

Groetjes Ingeborg bloem1

Desie
17 mei 2013, 17:55
Klopt 2 weken er tussen de arts van mij is er een weekje tussen uit.

Het Emg onderzoek wordt door een andere neuroloog gedaan.
Ik vraag gelijk of hij er iets over wilt zeggen ..het scheelt de neuroloog die dit onderzoek gaat uitvoeren kan ik namelijk van het werk dat scheelt.

En idd pijn of geen pijn ik wil weten wat er aan de hand is.

@ Ingeborg ik gaat de amytriptiline pas na het weekend innemen.
Ik heb altijd heel veel bijwerkingen van een medicijn en morgen moeten wij 1.5 uur rijden naar vrienden dus ik zie dat dan niet zitten om die medicatie al te starten vandaar na het weekend.
En ach die paar dagen kunnen er ook nog wel bij.
Gebruik wel weer tramadol om de scherpe kanjes eraf te halen maar ook daar weer lekkere bijwerkingen van pfttttt.

kiwi
18 mei 2013, 09:30
Hoi Desie,

Wat lees ik nu weer over je?

Raar dat ze zeggen dat zo'n kleine uitstulping niet zo'n pijn kan geven. Het is gebleken dat de pijn of door een grote of kleine hernia net zo klein is. Misschien is het een optie om weer een zittende mri te laten maken.

En EMG het gaat het onderzoek. Zolang ze het maar niet met die naalden doen.

Heel veel sterkte!

Groetjes, Kiwi :wink:

O ja Amitriptiline zijn die pillen waar ik heel erg ziek van werd. Een ernstige bijwerking.
Hoop dat jij die ellende niet krijgt.

Blotevoetenstamper
18 mei 2013, 15:08
Ik had hetzelfde probleem met de amitryptilyne als Kiwi. Nog nooit zo ziek en afwezig geweest. En een grote of kleine hernia doet allebei verrekte pijn.
Fijn weekend.

kiwi
24 mei 2013, 08:46
Hoi Desie,

Hoe is het nu met je? Werken die pillen?

Groetjes, Kiwi":wink:

Desie
24 mei 2013, 16:55
Hoi,

Ik heb overleg met de apotheek gehad en toch maar besloten om het recept helemaal niet op te halen.
Idd zijn er behoorlijk wat bijwerkingen en vooral met de medicatie die ik voor mijn hart hebt is dat niet best.

Zit als de pijn te heftig wordt aan de tramadol die ik wel kan verdragen maar ook niet te veel anders moet je straks weer afbouwen vandaar.
Heb een behoorlijke hoge pijngrens dus probeert het wel uit te zingen tot na de emg..
Maar ik krijg wel uitgebreid dus wel met al de naalden pfttttt die ik ook in mijn been en voet heb gehad.

Nou ja het moet als ik iets wilt weten he en misschien komen we er ook zo niet uit dan wordt het de pijnpoli...
Of dat ik dat gaat doen weet ik nog niet vind de pijnpoli in het Maasstad ziekenhuis n.l niet zo goed, heb daar immers twee jaar gelopen met mijn rug en vervolgens hebben ze mij met 9 !!!! medicijnen naar huis gestuurd.
Waaronder 3 stuks zware morfine.

Nee als er hier niets uitkomt ga ik er over na denken om terug naar Belgie te gaan.
Maar dat is vooruit lopen op de zaken eerst maar afwachten ..

Groetjes Desie

Desie
13 juni 2013, 17:28
Terug geweest naar de arts en idd naar de pijnpoli gestuurd wat ik dus al verwachtte.
Maar daar staat ruim 13 tot 16 weken wachttijd voor !!!!.

Ik ga het éen keer aankijken wat ze daar willen doen de arts had het er al over om een zenuw blokkade te zetten.
Heb nieuwe medicatie gekregen Gabapentine capsule 500 mg

Iemand ervaring hiermee?

Blotevoetenstamper
13 juni 2013, 18:27
Dat meen je niet Desie?
13-16 weken wachttijd? Ze zijn toch niet goed bezig, je gaat er al niet voor de lol heen. Zo lang moeten wachten is toch eigenlijk niet acceptabel? Ik dacht dat overal de wachtlijsten waren weggewerkt.
Gabapentine, ik kan er niet tegen, maar dat heb ik met bijna alle geneesmiddelen.
Heb je nog wel een EMG onderzoek gehad? Wat kwam daar uit?
Sterkte.
Tineke

Friezin
13 juni 2013, 21:00
Jeetje Desie dat meen je niet !!!!!! Wat een enorme wachtijd .
Ik was binnen 6 weken aan de beurt en dat vond ik al lang:-)

Ik gebruik nu ook amitrypiline en moet zeggen dat ik tot nu toe weinig merk van de bijwerken . Maar slapen doe ik er ook niet op . slaap1

En nu kijken of je in Belgien terecht kan ? Zijn daar de wachttijden van de pijnpoli s ook korter ?

Sterkte ermee !

Desie
13 juni 2013, 21:34
Tja erg he die wachttijden vind dit ook niet normaal hoor.

Ik ga kijken hoe het in Belgie zit.
Denk alleen dat in het UZA waar ik ben geholpen voor mijn rug dat ze daar geen nek behandelen maar dat zal ik even moeten vragen.

Het Emg onderzoek was volgens de arts goed maar ja weet je er zijn 3 kleine uitstulpingen te zien op de mri scan en ik heb ook elke dag hoofdpijn maar volgens de arts kan ik hier niet de pijn van hebben....
Eerlijk gezegd weet ik dus niet of ik dit moet geloven vind het zo moeilijk.

Als je gaat zoeken op internet is het eerste wat ze schrijven symptonen voor nekhernia: hoofdpijn ,pijn in schouderbladeren, en uitstralings pijn in arm of vingers.
Nou het rare is dit heb ik dus allemaal!.

Maar de arts zeg dat dit niet van die kleine uitstulpingen kan komen.

Heb zo'n gevoel dat het net zo gaat als met mijn rug.
Ook daar werd ik na div behandelingen op de pijnpoli weggestuurd met div medicijnen.
Vervolgens in Belgie geopereerd ..affijn het verhaal kunnen jullie.

Ik ga maar eens informeren in Belgie want, dit schiet niet echt op zo.
Weet echter ook niet hoe lang de wachttijden daar zijn maar dat hoor ik dan wel.

Blotevoetenstamper
13 juni 2013, 22:16
Dat werd destijds ook tegen mij gezegd voor wat betreft mijn rug, kleine uitstulpingen, die doen net zo zeer als een grote.
Zoek je een arts in België voor pijn te bestrijden of wil je een arts die jouw MRI bekijkt en je nek?
Pijnpoli, ik zit in Sint Niklaas.
Arts: Dr. Croese , Brasschaat misschien, die heeft mijn nek geopereerd, dubbele nekhernia en geen last meer van. Wel artrose, maar daar is weinig aan te doen.
Succes Desie.
Gr. Tineke

Desie
13 juni 2013, 22:20
Dank je Tineke,

Het probleem is mijn verzekering.
dr Croese zit niet in ons verzekerings pakket jammer genoeg.
Daar was ik met mijn rug voor second opinion geweest en die liet mijn zien dat er wel degelijk iets in mijn rug fout zat.

Ik denk dat ik voor second opinion gaat.
Dus zal even moeten uitvogelen welk ziekenhuis nek klachten behandeld in Belgie.
En dan moet ik nog even kijken wat betreft de verzekering.
Maar ik ga het even uit pluizen.

Bedankt Tineke

Blotevoetenstamper
13 juni 2013, 22:51
Welke verzekering is dat dan Desie? Tegenwoordig hebben toch bijna alle verzekeringen contracten met het AZ Klina?
Is het dan bij jouw verzekering toch al niet veranderd, zodat je er wel terecht kunt?

Desie
13 juni 2013, 23:12
Ik ben verzekerd bij CZ Tineke.
Vorig jaar september hadden zij geen contracten met Klina vandaar dat ik naar het UZA ben gegaan.

Blotevoetenstamper
14 juni 2013, 10:53
Ja, ik geloof dat CZ een van de weinige verzekeringen is die geen contract heeft met het Klina. Jammer want het is een goede arts. Ik hoop dat je ergens anders dan wel snel terecht kunt.
Fijn weekend.
Tineke

Desie
14 juni 2013, 12:27
Net even contact gehad met de ass Neurochirurgie van het UZA waar ik voor mijn rug bent geopereerd.
Alles uitgelegd en nu kan ik daar terecht op donderdag 4 juli om 15.40 uur.
Ik kon al eerder maar dat gaat niet lukken met het werk van het mannetje.

Dag ik ga niet 13 tot 16 weken lopen wachten tot ik eindelijk voor intake pijnpoli kan.
Beetje overdereven he zo'n lange wachttijd.

Dus weer op naar Belgie.:wink:

Blotevoetenstamper
14 juni 2013, 23:05
Fijn, dan wordt er naar gekeken en hopelijk kunnen ze je daar verder helpen.
Fijn weekend.

Ingeborg
16 juni 2013, 13:26
Ha Desie,

Dat zijn nog eens andere wachttijden daar in België. Fijn dat je daar op korte termijn terecht kan! Hopelijk kunnen ze je snel duidelijkheid geven. Want ik weet uit eigen ervaring dat kleine hernia's wel degelijk pijn kunnen doen.

Heel veel sterkte!
Groetjes Ingeborgbloem1

Desie
29 juli 2013, 16:49
Zo... terug van een dagje Uza in Belgie..

De vorige keer dat ik bij de arts was wilde hij een nieuwe mri scan en opnieuw een emg onderzoek omdat hij verschillende patienten heeft lopen die ook hoofdpijn en nekklachten hebben maar waar dit duidelijk dus van CTS vandaan komt.

Vandaag was het dus zo ver.

Eerst een mri scan gekregen daarna de emg en vervolgens de uitslag bij prof Maas.
De emg uitslag was goed van de hand.
Maar...de arts vertelde dat ik precies de klachten aangeeft van een Carpaal Tunnel Syndroom en dat niet alles te zien is op scan of foto's.
En dat klopt ook wel kijk maar naar mijn rug !!

Hij gaat me nu behandelen of ik cts heb volgens hem kon dat eigenlijk niet missen omdat ik alle klachten daarvan hebt.....vandaag een injectie gekregen in de pols au au...
Hij vertelde dat er ook verdoving meegespoten was dus moest niet raar opkijken als mijn vingers verdoofd aan gaan voelen.
Maar ik zal Desie niet heten als dat dus bij mij niet gebeurt is....
Geen verdooft gevoel dus wel erge pijn in mijn muis van mijn hand wat ik hiervoor niet had!!.

Nu moet ik het 2 weken aankijken of ik resultaat hebt hiermee zo ja dan gaat er nog een spuit in ...heb ik geen resultaat dan moet ik opnieuw terug komen en doet hij de onderzoeken wat ik vandaag heb gehad nog een keer over om te vergelijken.
Is er geen verschil tja dan zal ik onder het mes moeten maar dat laat ik dan pas na mijn vakantie doen.

Tot zover even deze update.

Blotevoetenstamper
29 juli 2013, 17:26
In ieder geval géén nekhernia Desie. Daa was je bang voor toch? Aan het CTS is wel wat te doen. Hopen dat deze spuit werkt en je geen tweede nodig hebt. Dan zou je er mooi vanf komen :biggrin

MHT
29 juli 2013, 18:24
En zo rol je van het ene in het andere. Moet je elke dag ook opschrijven hoe de pijn is?
Sterkte in ieder geval!

kiwi
29 juli 2013, 19:09
Hoi Desie,

Pas op als je jezelf laat opereren. Bij mij zo veel littekenweefsel na de operatie dat je precies dezelfde klachten houdt.
Bij mij gaan ze nu weer verder op mijn nek richten.

Friezin
29 juli 2013, 19:33
Hoi Desie,

Jij hebt waarschijnlijk hetzelfde lootje van pech als ik op dit moment.:laugh:
Bah hopelijk helpen inderdaad de spuiten en is er geen operatie nodig.

Sterkte E.

Desie
29 juli 2013, 21:01
Idd Tineke gelukkig geen nekhernia daar was ik idd bang voor.
Maar dat kunnen we gelukkig van het lijstje afstrepen :wink:

Hoi Mirjam ik moet pijn scores per dag opschrijven.
Kijken of er verbetering inzit na de injectie.
En idd van het éen komt het andere..brak ik vorige week nog 2 tenen tegen een stenen rand bij mij thuis vkboos.
Dus dit hebben we er ook nog bij.

Hoi Kiwi, ja de prof gaat het daarom eerst met een injectie proberen die best wel pijnlijk was.
Maar goed alles voor het goede doel he maar zoals het er nu naar uitziet helpt het niets :confused: heb alleen meer pijn gekregen en heb al een tramadol ingenomen want,die pijn is echt geen fijn gevoel.
Ik zou dove vingers en een hand krijgen door de verdoving wat meegespoten is maar ik heb nog gewoon het gevoel in mijn hand!!! ja weet je wat er erg zeer doet...mijn muis van mijn duim tjonge zeg lijk wel alsof het helemaal beurs is.
Nou ja zal er wel allemaal bij horen he.

@Friezin erg he geven we het over aan elkaar soms.
Ga nu snel je topic lezen...com was van de week helemaal leeggehaald deed n.l niets meer dus gauw ff bijlezen...

kiwi
29 juli 2013, 21:11
Hoi Desie,

Bij de injectie die ik kreeg had ik wel even een ongevoelige muis, duim, wijsvinger en bij de hele middelvinger. Het hielp alleen helaas niet.

Desie
29 juli 2013, 21:14
Dat zou ook de bedoeling moeten zijn vertelde de prof...

Toen ik de kamer uit liep voelde ik een klein beetje verdoving in de muis van mijn hand maar voordat ik het ziekenhuis uit was was dit alweer weg.
Ja veel pijn in die muis nu voelt als beurs aan terwijl hij toch in de pols heeft geprikt raar he.

kiwi
29 juli 2013, 23:21
Misschien heeft hij per ongelijk in een bloedvat het meeste gespoten?

MHT
30 juli 2013, 11:53
en dan 2 tenen breken...hoezo pechvogel.
Ik hoop dat de spuiten je zullen helpen. Heb je al eens een brace geprobeerd? Ik heb die heel lang gehad en vond het erg prettig. Nu al jaren gelukkig geen last meer.

Desie
30 juli 2013, 14:50
Geen idee Kiwi wat ie gedaan heeft maar het voelt niet echt goed.
Ik kijk het nog even een paar dagen aan en dan bel ik de ass op.
Ben er vannacht een paar keer wakker van geworden vandaar.

@Mirjam tja ik val op het moment van het éen in het ander he.
Ik heb gevraagt voor eventueel brace maar hij zeg we proberen eerst de injectie nou oke dan.
En idd word meestal de brace in de nacht gedragen.
De injectie heeft alleen maar meer ellende gegeven dus dat word het niet.

MHT
30 juli 2013, 17:38
Ik heb de brace ook vaak overdag om gehad. (bij fietsen bijvoorbeeld). Ben benieuwd hoe allles gaat verlopen. Maar je rolt van het een naar het ander.....

kiwi
30 juli 2013, 21:09
Brace bij erge nachtelijke opvliegers helpt ook niet. Alles ging uit bij mij dus die braces ook :confused:.

Desie
29 augustus 2013, 20:45
Nu ruim 4 weken verder en moet zeggen de klachten worden steeds erger !.
Ik zal blij zijn als het a.s maandag is als ik terug kan naar het UZA.

Volgens mij komt het vanaf de elleboog buitenkant en loopt het zo door naar mijn pols aan de binnenkant.
Jeetje wat een pijn zeg soms zo erg dat ik aqlles uit mijn handen laat vallen.
Het lijk wel een mes wat ze erin steken.
Nu weet ik dus niet of het vanaf mijn pols naar boven trekt of vanaf mijn elleboog om nog hoger naar beneden.

Natuurlijk de ass niet gebeld ik wil ze niet constand lastig vallen vandaar.
Dus gewoon gewacht en maandag hoop ik toch wel meer te horen.
Want, je kan mij niet vertellen als de emg uitslag goed is dat ik zo'n pijn kan hebben.
En het is zenuwpijn ik herken het namelijk van mijn been en rug.

Nou ja het weekend nog maar even doorkomen.
Maar ik word er niet vrolijker van.
Het is dat de kleine meid me nog wat afleiding geeft maar anders pfttttttt

Desie
29 augustus 2013, 20:45
Nu ruim 4 weken verder en moet zeggen de klachten worden steeds erger !
Ik zal blij zijn als het a.s maandag is als ik terug kan naar het UZA.

Volgens mij komt het vanaf de elleboog buitenkant en loopt het zo door naar mijn pols aan de binnenkant.
Jeetje wat een pijn zeg soms zo erg dat ik alles uit mijn handen laat vallen.
Het lijk wel een mes wat ze erin steken.
Nu weet ik dus niet of het vanaf mijn pols naar boven trekt of vanaf mijn elleboog of nog hoger naar beneden.

Maandag hoop ik toch wel meer te horen.
Want, je kan mij niet vertellen als de emg uitslag goed is dat ik zo'n pijn kan hebben.
En het is zenuwpijn ik herken het namelijk van mijn been en rug.

Nou ja het weekend nog maar even doorkomen.
Maar ik word er niet vrolijker van.
Het is dat de kleine meid me nog wat afleiding geeft maar anders pfttttttt

Blotevoetenstamper
29 augustus 2013, 20:49
Het is zo maandag Desie.
Benieuwd wat ze er over zeggen, ergens moet de pijn toch vandaan komen. Ik had in 1984 een beknelde zenuw in mijn elleboog. Dat geeft dezelfde klachten als jij nu hebt. Bij mij zijn in beide ellebogen de zenuwen omgelegd.
Succes maandag, nog 4 nachten slapen.

Desie
29 augustus 2013, 21:21
Ja ik ga hard denken dat ik dat ook hebt.

Er is een plek aan de buitenkant van mijn elleboog als ik daar op drukt oei oei...
Een slijmbeurs ontsteking is het niet dat heb ik aan de andere kant gehad en is niet de pijn die ik voel.

Tineke had jij ook dan verminderde kracht in vingers en doof gevoel?
Gister had ik heel de dag het gevoel alsof die afgekneld zat mijn arm alsof er een strakke band om heen zat.
Dat is nu weer weg maar die pijn blijft.
Heb ook opgezette vingers want,kan al maanden mijn trouwring niet om.
Nou ja afwachten dus weer pfttttttt

Blotevoetenstamper
30 augustus 2013, 22:59
Ja Desie, ik had geen kracht in mijn hand/vingers. Begon eigenlijk met van alles uit mijn handen te laten vallen en zo kwam ik terecht bij een neuroloog, EMG laten maken en daaruit bleek dat er dus een zenuw klem zat. Nadat ik daar dus ben aan geholpen, nooit meer last gehad. Had het helaas wel aan beide ellebogen (hihi, gelukkig niet achter m'n ellebogen)
Ik hoop dat je maandag uitsluitsel krijgt.
Fijn weekend, we horen het wel.

Friezin
2 september 2013, 17:47
Ben erg benieuwd wat er is uitgekome Dees. En of je over je rug hebt gehad en wat ze daar uiteraard op te zeggen hebben.

Ja het zit je niet echt mee. Je valt net zoals Puck van het een in het ander. Erg frusterend lijkt mij.

Als je eenmaal zenuwpijn hebt gehad dan herken je het meteen

Sterkte E.

Desie
3 september 2013, 11:23
Hallo allemaal,

Gisteren bij prof Maas geweest in het Uza voor controle van mijn hand.
Hij vroeg wat de vorige keer de prik had gedaan ik vertelde helemaal niets.
Niet eens mijn vingers verdoofd.
Was jammer want, dan had ie zeker geweten dat het cts is wat ik had.
De prik moet namelijk even de pijn wegnemen wat ik heb maar als dit niet gebeurt tja.
Maar…hij vertelde ook dat ie er ook wel eens naast had kunnen prikken.

Hij stelde een paar dingen voor.
Of we gaan kijken met opnieuw een emg onderzoek maar dan iets hoger in de pols…
Of ik geef nog een prik erin en laten we dan hopen dat je wel iets gaat voelen.
En je krijgt zo wie zo een spalk aangemeten.

Ik heb voor de optie nog een prik gekozen en de spalk.
Dus weer een prik erin gehad en deze voelde ik wel gelijk dat alles verdoofd was.
Was een goed gevoel geen pijn meer te hebben!!
De prof zei ik weet nu genoeg ….als deze prik de verdoving nu de pijn even wegneemt die je hebt dan weet ik zeker dat het cts is!!.

Heb wel heel de nacht pijn gehad in mijn vingers dus denk dat ie een spier ook meegeprikt heeft kan namelijk mijn vingers niet meer buigen nu :confused: ach ja hij is ook maar een mens toch.

Verwijzing voor een spalk meegekregen omde pols rust te geven maar ja die zitten om deze aan te meten alleen op donderdag in het UZA.
Dus moeten we weer terug !!!
Of ik ga wel even kijken of ik in Ned iets kan regelen maar meestal met verwijzingen uit het buitenland doen ze hier niets mee.

Voor mijn beenklachten enz heb ik helaas niet kunen vragen omdat de arts geen dienst had. Volgens de fysio kan het te maken hebben dat ik aan het sporten bent...omdat de zenuw beschadigd is van het been wordt deze toch met sporten geactiveerd en kan het zijn dat dit op gaat spelen...we kijken dit even aan.

Wat betreft mijn pols...na de vakantie van ons bellen wij en maken we een afspraak voor de operatie.

MHT
3 september 2013, 11:47
En zo blijf je toch in en uitlopen in een ziekenhuis.....kunnen ze geen kortingskaart geven?
Maar wel fijn als ze je kunnen helpen!
Zenuwpijn in het been, uiteindelijk worden de spieren toch sterker. Dan drukken ze niet meer op de zenuw? Of vergis ik me daarin?
Sterkte!

Blotevoetenstamper
3 september 2013, 13:10
Hoi Desie,
Dus in principe geen beknelde zenuw in de elleboog? Ik hoop dat de prik zijn werk doet en je een spalk toch nog wel vergoed krijgt in Nederland. Ligt aan je ziektekostenverzekeraar denk ik.
CTS zal zeker beter worden na een operatie. En ja een kortingskaart :confused:, liever niet toch? Eigenlijk helemaal geen ziekenhuis meer van binnen willen zien.
Fijne vakantie in ieder geval! Geniet ervan.
Tineke

Desie
3 september 2013, 14:14
@Mirjam, er is mij gezegd dat ik niet meer moet hopen op genezing van de beschadigde zenuw omdat deze meer als 2 jaar behoorlijk klem heeft gezeten.

@ Tineke, geen idee of het een beklemming in mijn elleboog is hij gaf er niet zo veel antwoord op toen ik vroeg wat dat kon zijn ....
Hij vertelde alleen dat dit niets met de cts te maken had.
Ik moet a.s donderdag naar het handencentrum in Rotterdam voor het aanmeten van de spalk en dan zal ik het daar eens vragen...
Misschien dat zij het weten en anders ga ik nog even langs de huisarts voor ik op vakantie gaat.

En nee idd geen kortingskaart voor het ziekenhuis :wink: ik wil er na deze operatie verlopig dus niet meer komen maar ja deze dingen heb je niet altijd in de hand he.
Ja ik kon met de verwijzing van Belgie gewoon naar het handencentrum toe die heb ik vanmorgen gebeld en dit gaat rechtstreeks naar het CZ toe vertelde ze dus zal wel goed zijn.

Dus ben benieuwd een donderdag.

Sanne75
3 september 2013, 14:30
Naar de sauna gaan en dan naar de infrarood sauna. Helpt enorm. Infrarood sauna is speciaal voor je spieren. Verlicht de pijn.

Desie
3 september 2013, 14:55
Ik ga na het sporten altijd de sauna in Sanne dat zit inbegrepen bij onze sportschool vandaar.
bedankt voor je tip.
Heb wel even je link verwijderd die je vermelde dat is helaas niet toegestaan:wink:

Groetjes Desie

Friezin
5 september 2013, 22:34
En ben je wat wijzer geworden bij het spalk meten ? Of konden ze je daar ook niet vertellen waardoor het kwam ?

Wanneer is je spalk gereed ?

Desie
6 september 2013, 11:42
Hoi E,

De orthese heb ik gelijk aangemeten en mee gekregen.
Ook is er een elleboog spalk gemaakt omdat ik daar ook last van hebt.
Deze mag ik alleen in de nacht om en de orthese mag ik omdat ik best veel pijn hebt ook overdag dragen.

Na mijn operatie blijf ik bij dat handenteam mijn ergotheraphie volgen dat is wel fijn.
Dan hoef ik niet elke keer naar Belgie toe.
Ze heeft alles uitgelegd hoe de ok gaat enz fijne fysio moet ik zeggen.

Dus ja nu maar hopen dat de pijn er iets mee dragelijker wordt.
Dan moet het na de ok weg zijn maar dan heb je het elleboog probleem nog en of dat weg gaat met de cts operatie dat kon ze niet vertellen.

Maar dat is latere zorg eerst nog even vakantie :wink:

MHT
6 september 2013, 13:31
Kun je wel slapen met dat ding om? Maar ja, alles beter dan pijn!!
Lekker nog op vakantie. Geniet ervan Desie.

Desie
6 september 2013, 14:05
Vanacht bijna niet geslapen Mirjam maar ja dat is voor mij niet vreemd slaap de laatste tijd toch erg slecht dus of het komt door de spalk of niet geen idee?
Heb even een foto'tje erbij gezet hoe ik de nacht door moet brengen haha..
Maar goed we gaan bijna lekker op vakantie ff genieten.

377

MHT
6 september 2013, 14:19
wauw....dat is niet mis. ik hoop dat de vakantie je wat goed doet.
Merk je al wel verschil nu je dat ding om hebt?
Doe je in de middag een dutje? Want slaap is toch ook wel belangrijk voor je gezondheid.

Friezin
6 september 2013, 14:43
Hoop dat je een fijne vakantie hebt Desie en dat je een beetje pijnvrij kan genieten.

Met deze warmte zal het helemaal wel niet lekker zijn zo ' n spalk.
Gelukkig slaap ik weer goed nu ik de amitriptyne weer mag innemen. Net wat Miriam zegt dat scheelt echt een hoop heb ik van de week gemerkt.vkrol

Gebruik je nog medicatie voor de pijn ?

Sterkte en alvast een hele fijne vakantie !!!!

Desie
6 september 2013, 15:00
Ik merk wel verschil als ik de orthese om mijn hand hebt je kan dan immers je pols niet meer bewegen en dat scheelt.
Voor mijn elleboog eigenlijk nog niet.
De fysio zegt ook de pijn gaat er niet mee weg maar als het een beetje draagelijker wordt is dat al meegenomen.

Ik slaap alleen in de middag als ik onze kleine meid een dag hebt.
Als zij in de middag gaat slapen slaap oma mee :biggrin:
En heb dat ook nodig hoor ...ze is 2.5 dus een hoop aandacht.
Voor de rest slaap ik niet op de dag.

Nee geen pretje met deze warmte maar in ned wordt het alweer wat minder met het weer vernam ik.
Maar ja ik ga naar ruim 40 graden lach3 dus weer hetzelfde probleem...haha

Nee gebruik geen medicatie meer gelukkig toen ik nog voor mijn ok voor mijn rug zat slikte ik er 11 op een dag!!!.o.a oxicontin,lyrica en tramadol....blij dat ik van die troep want dat is het gewoon af bent.
Dus echt aan medicatie weer beginnen wil ik eigenlijk niet.

Gr Dees

Puckety
6 september 2013, 15:14
Hallo Desi,
Tjonge wat een verhaal.
Ben benieuwd naar het verloop. Hoop dat jij ondanks alles toch een fijne vakantie hebt!!
Pas goed op jezelf.............kun je lopen , met die gebroken tenen. Zijn ze aan elkaar getaped?

Sterkte en lieve groeten,

Puck

Desie
6 september 2013, 15:37
Hoi Puck,

Heb er op dit moment geen tape meer omheen zitten.

Ging allemaal een beetje smetten door de warmte.
Lopen gaat wel maar je voelt het wel.
Dat schijnt nog wel even te duren voordat dat over is.

Ach Puck het zijn een hoop dingen die we achter elkaar krijgen maar weet je we blijven lachen (je moet wel he ) en ik denk altijd ....er zijn ergerer dingen toch.

Fijn weekend,
Dees