PDA

Volledige versie bekijken : onderdruk te hoog

Jasmine
4 november 2009, 23:50
Als bij je bloeddruk de onderdruk te hoog is, is dat gevaarlijk? Dat kwam bij de cardioloog naar voor en daar moet ik voor bij de huisarts zijn. Ook is mijn schildklier niet goed. Maar mijn huisart is met vacantie of hij heeft geen spreekuur. Het liefst blijf ik bij een arts maar ik begin het toch wel een beetje zat te worden. Als je bij je huisars moet zijn moet je hem eerst zelf maken geloof ik. Want het is toch niet verkeerd om naar zijn vervanger te gaan, die heeft toch ook jouw gegevens?,

groetjes Ans

Prinses
6 november 2009, 00:24
Mijn oude huisarts zei altijd dat ook wanneer de diastolische (onderdruk) bloedruk te hoog is (90 of hoger)en blijft hier iets aan gedaan moet worden, maar zo direct zou dat geen kwaad kunnen.
Dus het ligt eraan hoe hoog het is, hoe lang het al verhoogd is en wanneer je huisarts terug is.
Aan de andere kant, wanneer jij het zelf niet vertrouwt en je je er niet prettig bij voelt zou ik even bij zijn vervanger langs gaan, al was het alleen maar voor de geruststelling.
Sterkte meid!!!

Jasmine
6 november 2009, 02:25
Hoi meidje,

ik ben vandaag bij de huisart geweest en hij is perfect in orde dus weer een zorg minder.. Ik ga nu lekker mijn bed opzoeken en heerlijk slapen. Jij ook welterusten en tot morgen,

lieve slaap1 slaap1 slaap1 slaap1 groetjes Ans.

Luna2005
4 december 2009, 14:48
Hallo Ans,

Zie dat het gelukkig weer in orde is, heb er zelf ook wel is last van, pas was mijn onderdruk 90 (ondanks de hoge bloeddruktablet en dan moet ik altijd 2 weken later nog even laten kijken of het nog zo is want je mag het niet te lang hebben maar zo eenmalig een piek kan gebeuren volgens mijn dokter.

Ik laat zelf omdat ik nog wel is schommel zo om de 2 maanden meten bij de assistente en ik weet niet of je ook een plastablet hebt maar vaak word dit niet altijd tegen je gezegd dan is het ook goed om zeker 2 keer per jaar even bloed te prikken om te kijken of je caliumgehalte goed is.

Desie
4 december 2009, 20:57
Als je bloeddruk langer als twee maanden te hoog is dat wil zeggen de onderdruk hoger als 80 dan kan je spreken over een verhoogde bloeddruk.

Je kan door alles natuurlijk eens wat verhoogde bloeddruk krijgen doordat je bijv je eigen niet lekker voelt of je veel stress hebt of snoepen (dropjes eten!!)

Als je denkt dat je bloeddruk hoog is gaat er gewoon mee naar de huisarts die meet dan met een paar weken tussenpose je bloeddruk om zo te kijken of dat deze idd verhoogd is.

kiwi
4 december 2009, 22:00
Tegenwoordig hebben veel huisartsen ook een 24 uurs bloeddruk meter. Hierdoor kan de bloeddruk goed gecontroleerd worden over 24 uur. Zeker handig voor mensen die last hebben van de zgn "witte jassen" bloeddruk.

Groetjes, Kiwi :wink: