Dag lieve Ida,
Allereerst heel hartelijk welkom op het forum hier. Ik hoop dat wij je een beetje kunnen helpen, want het is niet niks wat je ineens te horen krijgt. Wat een hoop wat je ineens op je pad krijgt he?
Misschien heb je mijn verhaal ook gelezen, wat hier staat, maar ik heb dus zelf een complete dwarslaesie op niveau Th4, incompleet op niveau Th2 en Th3. Ik weet dus heel erg goed hoe vreselijk onwerkelijk het is, zeker die eerste periode. Ik zie dat het pas een maandje is dat jullie weten wat het is wat hij heeft, en ik weet dan ook dat dan je volledige leven nog op zijn kop staat. Het moeilijke van een incomplete laesie lijkt mij dat je niet weet wat je vooruitzicht gaat zijn, hoe ver je kunt komen. Mijn ruggemerg was dusdanig beschadigd dat ze direct wisten dat het een complete laesie is, dan weet je meer waar je naartoe werkt. Met een incomplete laesie is het zo moeilijk; wat ga je straks nog wel kunnen, wat niet meer? Het is allemaal zo'n grijs vlak....
Ik weet niet wat voor advies je zoekt, maar voor praktische zaken kun je altijd bij mij, of mijn man (Sander, hier ook beheerder) terecht. Als je praktische vragen, problemen, dingen hebt, of jij of Rob willen gewoon een keertje hun verhaal kwijt, weet dat je hier welkom bent! Ik zit momenteel in een verhuizing, dus Sander en ik zijn iets minder aanwezig, maar lezen en reageren doen we zeker, al is het niet altijd binnen een uur!
Hoe is het nu met je man, ligt hij nog in het ziekenhuis, is hij al in het revalidatiecentrum? Hoe dan ook meis, weet dat we er voor je zijn, als je iets kwijt wilt. Ik heb de ervaring vanuit mijzelf, als patiënt, ik weet wat het is om met een dwarslaesie te leven. En mijn man weet wat het is om in jouw schoenen te staan.... Ik hoop dat we iets voor je kunnen betekenen.
Veel liefs, en tot gauw,
Johan
|