Angst om te eten in bijzijn van anderen.
Hoi,
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Adriaan en 34 jaar. Het probleem dat ik heb is dat ik niet goed kan eten in het bijzijn of met anderen mensen. Ik krijg het al dagen van te voren in mijn keel en buik ( beklemd gevoel ) bij de gedachten dat ik moet gaan eten met anderen mensen. Ik kan het beste eten met mijn eigen familie in mijn eigen vertrouwde omgeving. Dit gevoel heb ik al vanaf mijn 20ste levensjaar en heb in al die jaren nooit actie ondernomen om hier een oplossing voor te zoeken, omdat meestal als het eten met anderen weer achter de rug was ik weer het gevoel had er weer een tijdje vanaf te zijn, totdat het volgende moment weer kwam, waar ik weer met zweet op de rug en een blokkade in mijn keel aan tafel zat. Mijn ouders weten niet eens dat ik dit probleem heb en bij de huisarts ben ik nooit geweest. Mijn vriendin is pas de tweede waar ik het tegen verteld heb en toen zij het wist voelde dat voor mij al als een opluchting. Ik denk dat er vast wel meer mensen zijn die dit gevoel kennen, maar ik heb ze nog niet ontmoet, omdat zoals ik zelf ook al zei "je loopt er niet mee te koop". Ik hoop mensen te ontmoeten die dit probleem ook kennen om samen naar een eventuele oplossing te zoeken.
Groet Adriaan.
|