Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 13

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

#1 (permalink)  
Oud 15 juni 2009
*Dorine*'s schermafbeelding

Standaard Hulp zoeken..

Hey hey,

Fijn dat jullie de moeite nemen om mijn verhaal te lezen! Ik zal het kort houden

Momenteel kamp ik al..... 7? jaar met een lichte vorm van boulimia. 'Licht' omdat het met vlagen is. Dan weer een week, of een paar niet. Dan weer maanden elke week een paar keer een vreetbui 'savonds die er vervolgens uit moet. Want aankomen wil ik niet; mijn figuur is best oke zo.

Nu overweeg ik al heel lang om echte maatregelen te nemen, maar zoals velen van jullie wel herkennen; de stap is te groot. En eng. En ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen

Mijn vraag aan jullie is: waar hebben jullie professionele hulp gehad, en hoe beviel dat? Ik kom zelf uit de omgeving Utrecht, dus als iemand daar in de buurt goede hulp weet, dan hoor ik het heel graag! En dan het liefst vergoed, want ik ben nog student

Kijk uit naar de reacties!

Liefs,
Dorine
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 15 juni 2009
Jasmine's schermafbeelding

Standaard

Hallo Dorine,

heel hartelijk welkom op dit fijne forum en ik hoop dat je er snel je plekje zult vinden en lotgenoten tegenkomt die je advies kunnen geven en dat je het net zo gezellig hebt als wij allemaal, heel veel succes,

groetjes Ans

Laatst gewijzigd door cindy; 15 juni 2009 om 09:36 Reden: plaatje verwijderd
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15 juni 2009

Standaard

Dank je wel Ans
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 15 juni 2009
Nemo's schermafbeelding

Standaard

Goedemorgen,

Ook namens mij van harte welkom op dit forum.
Over hulp zoeken.. vaak gaat dat via je huisarts. Leg aan haar/ hem de situatie goed voor, en ook wat voor behandelaar je zou willen. Dan kan je gerichter door verwezen worden.
Knap dat je de stap wilt gaan nemen.

Sterkte.

Gr. Simone
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 15 juni 2009

Standaard

Hey Simone,

Dank je wel! Maar het punt is dat ik dit liever niet met mijn eigen huisarts bespreek Kan ik vragen om een andere huisarts?

Gr,
Dorine
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 15 juni 2009
cindy's schermafbeelding

Blog Entries: 4
Standaard

hallo Dorine

ten eerste vanharte welkom op het forum.
ik heb net je verhaal gelezen en het is niet niks allemaal.
je schrijft dat je niet naar je eigen huisarts wilt gaan hiermee,is dit omdat je deze persoon niet vertrouwt?
je vraag of je naar een andere huisarts kan gaan ivm dit probleem dit zal niet zomaar gaan helaas.
je zal dan moeten wachten tot het moment dat jouw huisarts op vakantie is bijv en er een vervanger zit,waardoor je je verhaal aan die huisarts kwijt kunt.
mocht je altijd met vertrouwen naar je eigen huisarts zijn gegaan zou ik zeker ook met dit naar je eigen huisarts gaan.
is het zo dat er geen vertrouwen is in je eigen huisarts,dan is het altijd mogelijk om over te stappen naar een andere huisarts waar je dan voortaan altijd naar toe gaat.
ontzettend goed dat je iets aan je probleem wilt doen,en ik hoop dan ook dat je hier iets mee kunt

groetjes
Cindy

Let op! Ons adres systeem wijzigt ivm kaartjes versturen, kijk hier voor meer informatie.

Vanaf 3 Juli tot einde vakantie is een gedeelte van het Beheer op vakantie.Lotgenotenforum.nl blijft zeker geopend voor alle leden,maar emails/topics/pb's beantwoorden kan langer duren dan jullie gewend zijn ons.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 15 juni 2009
Kriebeltje's schermafbeelding

Standaard

Hoi Dorine,

Wat een goede en moedige stap die je daar wilt gaan zetten! Het is goed dat je daar hulp bij wilt zoeken, zeker als je het gevoel gaat krijgen dat je er zelf niet meer uit komt.

Helaas en zoals de vorige sprekers ook al aangaven, kom je bijna niet om je eigen huisarts heen. Je zal hem nodig hebben voor een doorverwijzing. Als je je zo onprettig voelt bij je huidige huisarts is het sowieso misschien goed om naar een andere huisarts te gaan?

Ik ben op de site van sabn.nl wezen kijken. Ze zijn o.a. bekend met het behandelen van eetstoornissen. er zijn hier vast genoeg meisjes die jou vraag wat betreft hulpverlening kunnen beantwoorden vanuit hun eigen ervaring.

Enneuh, kosten hoef je je geen zorgen over te maken. Praktisch alle reguliere instellingen vallen onder AWBZ. De kosten worden dus vergoed door je ziektekostenverzekeraar.

Ik hoop dat je hier weer een stukje verder mee komt!

Succes meid, vind het kei dapper van je!!

Laatst gewijzigd door cindy; 15 juni 2009 om 14:55 Reden: links naar andere websites verwijderd.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 16 januari 2010
Zoefi's schermafbeelding

Standaard

Hallo Dorine,

Vandaag pas geregistreerd n.a.v. het programma van Pauw en Witteman.

Ik las je berichtje en om in behandeling te komen is het wel nodig je huisarts in te lichten. Het probleem daarbij is vaak wel dat huisartsen een eetprobleem of eetstoornis onderschatten en nog wel eens zeggen: ach het valt allemaal toch wel mee. Vooral als er geen ernstig ondergewicht is.
Dus wel gaan en tegelijkertijd erop hameren dat je doorverwezen wilt worden.

Er is ook nog een alternatief nl de internetbehandeling waarbij je anoniem mag blijven. Ik heb er goede berichten over gehoord vooral bij problemen zoals jij ze hebt. Zielink verwijderd voor meer informatie.

Ik las dat de Stichting Anorexia en Boulimia Nervosa ook al genoemd werd en het klopt, ze geven informatie (ook over behandelmogelijkheden) en hebben diverse vormen van lotgenotencontact zoals fora, zelfhulpgroepen, themadagen, publieksdagen. Het is de Landelijke Patientenorganisatie op het gebied van eetstoornissen. link verwijderd
Ik hoop dat je op kort termijn iets vindt dat bij je past of dat je toch stappen zet om iets aan je probleem te doen. Hoe eerder hoe beter.

Groet,
Zoefi
p.s. ik zal later iets over mezelf vertellen.

Laatst gewijzigd door cindy; 16 januari 2010 om 10:23 Reden: links verwijderd uit bericht niet in overleg met beheer
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 13 februari 2010
janneke07's schermafbeelding

Standaard

Hallo Dorine,

Ik heb zelf hetzelfde gehad. Ik ben ook gewoon naar mijn huisarts gegaan, ik was daar eigenlijk voor iets anders, maar heb het er gewoon uitgeflapt.
Huisartsen zijn daar wel aan gewend denk ik, doen er heel normaal over. Hij heeft daarna alles voor me uitgezocht, en me doorverwezen.

Liefs,
Janneke
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten