Leden: 3,014
Onderwerpen: 5,236
Nu Online: 42

Nieuwste Lid: Jolanda78

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Ziekten > Hart en vaatziekten

Hart en vaatziekten Hartfalen, infarct, aderverkalking etc

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 19 april 2008
Kimmeke's schermafbeelding

Standaard "Gat in het hart"

Ik ben geboren met een "Gat in m'n hart"
Als baby at ik moeilijk en is men moeder uiteindelijk naar de kinderarts gestapt en daar kwam het aan het licht.
Ben er aan geopereerd rond mijn 6 weken oud.
Heb er geen last meer van moet gewoon jaarlijks op controle.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19 april 2008
cindy's schermafbeelding

Blog Entries: 4
Standaard

hoi kim

ik zelf heb dit ook gehad en was hier ook mee geboren.
tevens had ik ook een hartruisje erbij.
zelf heb ik tot mijn 16de bij een cardioloog gelopen en ben het uiteindelijk overgroeid en er dus nooit aan geopereerd.
heb tot mijn 16de ook altijd aan de extra antibiotica gemoeten bij operaties,dus kleine ingegrepen waarbij een ander altijd gelijk naar huis mocht kon ik dus altijd blijven.

toen ik zwanger was moest ik wel door een cardioloog opnieuw helemaal nagekeken worden om te kijken of er niet schade was achter gebleven,en of mijn hart de bevalling wel aan zou kunnen.maar mijn hart zag er uit alsof het nog nooit wat had gemankeert.
ook is tijdens de zwangerschap met de 20 weken echo mijn kindje nagekeken omdat dus bleek (wist ik dus niet) dat deze afwijking erfelijk kon zijn.
mijn dochtertje heeft deze afwijking gelukkig niet mee gekregen en heeft een heel gezond hartje....

groetjes
Cindy

Let op! Ons adres systeem wijzigt ivm kaartjes versturen, kijk hier voor meer informatie.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19 april 2008

Standaard

Hey Cindy,

Ja ik moest bij men bevallingen ook ab innemen.
ook bij de cardioloog gaan om te kijken of ik een normale bevalling zou aankunnen.
Dat is allemaal prima gelukt
Mijn kindjes hebben gelukkig deze afwijking ook niet!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 20 april 2008
cindy's schermafbeelding

Standaard

hoi kim

gelukkig hebben jouw kindjes deze afwijking ook niet.
ik hoef verder geen extra antibiotica meer ofzo,maar ik meld het altijd nog wel steeds als ik bijv opgenomen moet worden ofzo dat ik dit heb gehad.
gewoon uit voorzorg,want ja je weet maar nooit het blijft toch altijd een zwakke plek ondanks dat het helemaal herstelt is...

gaat het met jouw hart nu helemaal goed?

groetjes
Cindy

Let op! Ons adres systeem wijzigt ivm kaartjes versturen, kijk hier voor meer informatie.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 21 april 2008

Standaard

Ik neem er gelukkig ook geen medicatie voor!
ja ik heb er in princiepe geen last van,heb alleen eens een tijdje hartkloppingen gehad....
maar das ook allemaal weer in orde gekomen.
en idd ik meld het ook bij alles hoor want ja ons hart is wel belangrijk iets he.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 23 september 2008
lieve's schermafbeelding

Standaard

mijn zoontje heeft een gaatje tussen zijn boezems, meegekregen met het noonan syndroom, plus een vernauwing in zijn l. longslagader. Toen Joey kleiner dan 4 was (is nu 6) liep hij weleens blauw aan rond zijn lippen, zorgen dat hij zich niet te druk maakte en dat is altijd goed gegaan.
en inderdaad, bij een longontsteking of voor een operatie altijd eerst een dot antbiotica, hij heeft er gelukkig geen last van.
Het is nu allemaal binnen de marges dus de cardioloog hoeven we pas over 3 jaar te zien.

Goed om te zien dat je er oud mee kan worden

groetjes,
Lieve
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 28 september 2008
cindy's schermafbeelding

Standaard

hoi lieve,

dat zal ook niet prettig geweest zijn om te zien dat je zoontje elke keer blauw aan liep.
lijkt me heel erg eng om te zien...
goed om te lezen dat hij pas over 3 jaar terug hoeft naar de cardioloog,is een teken dat het echt heel goed gaat met hem.
is het bij hem ook mogelijk dat hij er over heen groeit ondanks zijn syndroom,of is het bij hem blijvend?

ik was geboren met het gaatje in mjin hart,en een ruisje erbij.moest ook regelmatig terug komen bij de cardioloog wat ook later steeds meer uitgebreid werdt met langere tussen pauzes omdat het gaatje steeds kleiner werd.
uiteindelijk toen ik 16 was bleek het gaatje helemaal dicht gegroeid te zijn.
Mijn tante had dit ook en die is als kind zijnde hier aan geopereerd,dus zo zie je maar hoe verschillend het kan zijn.
Echter kwam ik er tijdens mijn zwangerschap pas achter dat deze afwijking erfelijk was....dit was mij dus nooit verteld door de cardioloog.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap zelf nog een algehele controle gehad om te kijken of mijn hart nog goed was,en ik heb een hart van een gezond iemand waar aan niet te zien is dat er ooit een afwijking heeft gezeten,ook het ruisje is niets meer van te horen.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik dus een echo gehad om te kijken of mijn dochtertje ook niet deze afwijking zou hebben,en na de bevalling is er ook gelijk na gekeken.En gelukkig heeft zij het niet van mij geerfd...

ik wil jou heel veel succes wensen met jouw zoontje,en hoop dat hij zo lang mogelijk weg mag blijven bij de cardioloog.

groetjes
Cindy

Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten