Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 15

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Pijn > Hoofdpijnen
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Hoofdpijnen Van hoofdpijn,migraine tot clusterhoofdpijn,alle vormen van hoofdpijn zijn hier te bespreken.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #81 (permalink)  
Oud 15 december 2008
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Hoi Cindy,

Goed dat er nu weer duidelijkere afspraken zijn.
Vooral dat op papier zetten is een goed idee.
Maar het allerbelangrijkste: Ik hoop dat het een hoofdpijnvrij jaar word voor je dochtertje.

Groetjes, Kiwi
Met citaat reageren
  #82 (permalink)  
Oud 6 januari 2010
cindy's schermafbeelding

Blog Entries: 4
Standaard

Al een flink poosje had ik hier niet meer geschreven en het wordt wel even tijd voor een update.
Het afgelopen jaar is gegaan met ups en downs en morgen gaan we met vervroegde controle..vervroegde controle omdat het helaas wederom weer niet lekker gaat allemaal.
In de zomer de kleine meid nog op controle geweest en waren haar oogjes goed en was ze zelfs qua zicht iets vooruit gegaan.Ze had voor haar controle nog wel is hoofdpijn maar de extreme aanvallen daar had ze tot dan toe er maar 1 van gehad.
De hoofdpijn die ze dan had kwam dan ook puur door vermoeidheid,kou etc..
Na haar laatste controle mochten we dan ook voor het eerst een jaar wegblijven van controle ipv om de 3 maanden of het half jaar terug te komen.
Echter de laatste 6 maanden gaat ze weer achteruit en heeft ze wederom weer meer klachten.
Zelf geeft ze aan ; heb lucht in mijn ogen,het is mistig (vliesje voor haar ogen),mijn oog wordt klein/zwaar,hoofdpijn..
wat wij merken is dat ze steeds meer met haar ogen aan het knipperen is,heel veel in haar ogen aan het wrijfen is of er iets in zit (zij geeft aan het is mistig),wij zien dat haar rechteroog met regelmaat kleiner is(hangt),en haar hoofdpijn is weer erger geworden.
gelukkig heeft ze niet dagelijks/wekelijks hoofdpijn maar toch wel met regelmaat
ook de grote aanvallen zijn er weer geweest en is het dus ook al gebeurt dat ik door school ben gebeld om haar te komen halen omdat ze zat te huilen in de klas van de hoofdpijn,onderweg naar huis gilde ze het uit van de pijn.
ook de juf geeft aan dat ze heel erg reageert op fel licht (zonlicht) en dat ze dan altijd vraagt om de zonwering naar beneden te doen omdat ze anders hoofdpijn krijgt..
kortom ze gaat weer achteruit en dat dus in een hele korte tijd.
morgen gaan we dus maar eerder terug en kijken wat ze in het ziekenhuis zeggen.
meer zorgen maak ik me dit keer wel doordat haar rechter oog naar ons idee vaker kleiner is,zie dit als een lui/hangend oog, wat dus past bij haar syndroom..en dit is juist iets wat ze niet moest krijgen.ik ga ervanuit (hoop) dat het allemaal wel mee valt en dat het soms gewoon is omdat ze dan moe is,maar ook andere moeders is het al opgevallen dat ze soms kleine oogjes heeft..
afijn we wachten het maar weer af,maar wij denken dat ze misschien toch weer andere glazen moet hebben..
als we geweest zijn zal ik wederom laten weten hoe het is gegaan.

Let op! Ons adres systeem wijzigt ivm kaartjes versturen, kijk hier voor meer informatie.

Vanaf 3 Juli tot einde vakantie is een gedeelte van het Beheer op vakantie.Lotgenotenforum.nl blijft zeker geopend voor alle leden,maar emails/topics/pb's beantwoorden kan langer duren dan jullie gewend zijn ons.
Met citaat reageren
  #83 (permalink)  
Oud 7 januari 2010
Shadow's schermafbeelding

Standaard

Hoi Cindy,

Ik heb echt met je dochter en jullie te doen, maar goed daar heeft niemand iets aan.
Ik heb niet dezelfde afwijking aan mijn ogen als je dochter maar wel heb ik een rechtstand probleem.
Bij mij zijn de hoofdpijnen (migraine) ook al heel vroeg begonnen, oogccorrecties hielpen niet en die migraine werd pas een paar jaar terug in verband gebracht met mijn ogen.
Ik kreeg ineens andere klachten zoal vallen, struikelen, dubbel zien, vlekken voor mijn ogen en duizelingen.
Op een gegeven moment kon ik niet eens meer alleen de straat meer op.
In eerste instantie ben ik naar een neuroloog verwezen, die zag al snel dat er iets niet klopte met de samenwerking van mijn ogen.
Uit de onderzoeken kwam gelukkig verder niets, en deze arts was zo slim om er toch maar een oogarts bij te halen, de oogarts had het al heel snel gezien en wilde opereren, er was ook een kleine afwijking qua sterkte, maar zo zei hij dat zou ik zelf nog op kunnen vangen.
Gelukkig achteraf voor mij mochten ze in dat ziekenhuis de operatie niet uitvoeren omdat ik een stollingsafwijking heb, ik werd dus door verwezen naar een ander ziekenhuis en daar waren ze verbaasd dat ik niet gewoon een bril gekregen had.
Want zo zeiden ze normaal gesproken kunnen mensen die scherpte als die zo klein is wel zelf bij stellen, maar niet als je ook nog een ander probleem aan je ogen hebt.
Je hersenen kunnen dat niet aan.
Opereren voor de zoveelste keer zagen ze niet zitten, en ik kreeg een bril.
Er ging een wereld voor me open, alle klachten die ik had waren weg en wat zag ik een hoop, en de druk op mijn ogen, mijn ogen waren zoveel lichter.
Zodra er bij mij een klein verschil is als ze slechter worden krijg ik weer klachten, maar zodra ze mijn bril en/of lenzen bij stellen gaat het weer goed.
De migraine aanvallen zijn ook een stuk minder, ik merk wel dat er andere dingen zijn die invloed hebben op mijn ogen en hoofd, zoals moe zijn, te fel licht, te snelle bewegingen.
En misschien heeft dat ook invloed bij jou dochtertje dat weet ik niet, maar ze is nog klein en op school wordt er toch gerend en weet ik het wat nog meer qua snelle bewegingen in haar omgeving.
Misschien iets om in je achter hoofd te houden, ik hoop dat er morgen iets aan gedaan wordt, wat de hoofdpijnen betreft, zijn eer voor kinderen geen andere middelen via een arts tegen die vreselijke pijn?
Ik ben niet voor medicijnen bij kids, maar ik weet ook dat die pijn verschrikkelijk is.
Heel veel succes morgen en ik hoop dat er iets in dit verhaal zit waar je iets mee kunt.
Met citaat reageren
  #84 (permalink)  
Oud 7 januari 2010
cindy's schermafbeelding

Standaard

hoi shadow

dat is nogal niet niks zeg wat ik hier lees van je.
gelukkig heb je een neuroloog gehad die heel erg oplettend is geweest en die je heeft doorgestuurd naar de oogarts.
ja kleine verschillen in sterkte kunnen indd heel veel uitmaken bij sommige mensen,bij mij zelf is dat ook zo.ook al heb ik maar een kwart verschil dan zal ik ook direct andere glazen moeten hebben omdat ik dit echt merk met het zien.moet er bij zeggen dat ik aan 1 kant een oogzenuw beschadiging heb opgelopen door clusterhoofpijn aanvallen en het de situatie dus iets moelijker maakt voor mij.
ik wil je ook zeker bedanken voor je uitgebreide reaktie en zal hieronder even het verslag doen van ons bezoekje met mijn dochtertje vandaag aan de oogarts.

bij de oogarts hebben we de klachten voorgelegt en deze gaf aan dat er 2 dingen konden spelen.of ze heeft een allergie of haar zicht zou weer verandert zijn wat het meest logische zou zijn.bij de eerste test die ze kreeg zonder druppels kwam eigenlijk al naar voren dat indd het zicht minder was geworden.ze deed zo haar best om toch alles op te lezen maar we merkten dat ze op een gegeven moment ging zitten gokken wat er stond,en toen we het vroegen gaf ze ook toe dat ze het eigenlijk toch niet zo goed zag.
op dat moment is er besloten toch haar ogen te druppelen en daarna opnieuw een test te doen.bij de 2de test kwam indd naar voren dat er verandering in het zicht was en haar glazen die ze nu heeft niet goed meer zijn.haar rechteroogje was namelijk vooruit gegaan (een kwart) maar haar linker oog was achter uit gegaan (een half) en daarnaast was de cilinderafwijking aan haar linkeroog ook met een kwart acheruit gegaan.
ook al zijn dit minimale verschillen in haar geval heeft dit dus grote gevolgen zoals de hoofdpijnklachten die nu dus verklaarbaar zijn.het gevolg is dat we dit weekend wederom voor een nieuwe bril kunnen gaan kijken wat nu de 3de bril wordt in 2 jaar tijd die van sterkte veranderd.
omdat ze ook andere klachten had zoals het mistig zien,het knipperen,het hangen van het oog etc zijn we nog bij de andere oogarts geweest om haar netvlies en dergelijke te laten controleren of deze nog intact zijn ivm haar syndroom die ze heeft en om te kijken of er geen ontstekingen in het netvlies zitten.gelukkig was dit allemaal goed maar was wel haar slijmvlies van haar ogen goed geirriteerd waarvoor ze nu 3 maanden 2x daags moet druppelen.mocht het eerder goed gaan dan mogen we dit afbouwen naar 1x per dag.
die irritatie zou kunnen komen van een allergie maar omdat ze verder geen andere symptonen heeft die wijzen op allergie hoeven we nu geen testen te doen,en is die irritatie nu waarschijnlijk iets wat gewoon vaker voorkomt bij kleine kinderen.
wel moeten we over 4 maanden weer terug komen om te kijken of de nieuwe sterkte van haar bril helpen tegen de hoofdpijn en of de druppels hebben geholpen.mochten de druppels niet hebben geholpen dan wordt er dan verder gekeken wat te doen,ook geldt dat voor mocht de bril niet helpen tegen haar hoofdpijnklachten.
tot nu toe helpt verandering van bril steeds wel en ga ik ervan uit dat het nu ook weer het geval zal zijn.

vandaag was ze een hele stoere meid die voor het eerst geen traan gelaten heeft met druppelen dus ze is even goed verwend na het ziekenhuisbezoekje en heeft een mooie babypop met geluid uit mogen zoeken
ik hou jullie op de hoogte hoe het allemaal weer verder gaat.

groetjes
Cindy

Let op! Ons adres systeem wijzigt ivm kaartjes versturen, kijk hier voor meer informatie.

Vanaf 3 Juli tot einde vakantie is een gedeelte van het Beheer op vakantie.Lotgenotenforum.nl blijft zeker geopend voor alle leden,maar emails/topics/pb's beantwoorden kan langer duren dan jullie gewend zijn ons.
Met citaat reageren
  #85 (permalink)  
Oud 8 januari 2010
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Hoi Cindy,

Wil jullie heel veel sterkte wensen vandaag met jullie kleine meid!
Ik ga hard duimen dat het meevalt!

Groetjes, Kiwi
Met citaat reageren
  #86 (permalink)  
Oud 9 januari 2010
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Hoi Cindy,

Hoe is het afgelopen bij de oogarts?

Groetjes, Kiwi
Met citaat reageren
  #87 (permalink)  
Oud 9 januari 2010
cindy's schermafbeelding

Standaard

hoi kiwi

hoe het is gegaan bij de oogarts heb ik gisteren al geschreven
groetjes
Cindy

Met citaat reageren
  #88 (permalink)  
Oud 9 januari 2010
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Sorry!
Met citaat reageren
  #89 (permalink)  
Oud 10 januari 2010
Puck's schermafbeelding

Standaard

ik heb net gelezen het verhaal cindy.
is denk ik wel verstandig om de ogen ieder half jaar te laten controleren.
wie weet vind je het helemaal niks maar dat doe ik zelf wel.
als ik dit niet doe dan barst ik ook van de vreselijke hoofdpijnen en ga ik het minder zien.
ah ja, kliene tip van een kleine meid voor jou.. greetz
Met citaat reageren
  #90 (permalink)  
Oud 10 januari 2010
cindy's schermafbeelding

Standaard

thanks puck
zo wie zo moet ze over 4 maanden weer terug op controle en dan maar weer kijken wanneer ze weer terug moet
op dit moment is ze sinds vrijdagmiddag vanuit het niets ziek geworden en is ze pas sinds gistermiddag koortsvrij.
wel nog veel hoofdpijn,keelpijn en nog heeeeel weinig eten.
maar ook dit zal wel weer over gaan..

Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten