|
|
Leden: 2,989
Onderwerpen: 5,190
Nu Online: 32
Nieuwste Lid:
Ruud |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
| Hoofdpijnen Van hoofdpijn,migraine tot clusterhoofdpijn,alle vormen van hoofdpijn zijn hier te bespreken. |

18 december 2007
|
 |
|
|
|
|
Dochtertje van 3 jaar en hoofdpijn
Het heeft eventjes geduurd maar ook ik ga hier nu eventjes een topic openen.
Want het is namelijk zo dat ik ondertussen al een aantal weken met mijn jongste dochter van 3 jaar aan het dokteren ben.
Het probleem bij haar is namelijk dat zij al geruime tijd (ruim 3 kwart jaar ) klaagt over hoofdpijn.
tja en zoals de meeste ouders wel weten ga je in het begin niet direkt naar een huisarts bij een pijntje.
Echter sinds de zomer is haar hoofdpijn steeds vaker voor aan het komen,en heftiger aan het worden.
Tot ongeveer 3 weken geleden kreeg zij een behoorlijke hoofdpijn aanval.
Dit gebeurde van het ene op het andere moment,kreeg braakneigingen,werd duf en huilde het uit van de pijn,en verkleuren haar ogen.
Ze riep maar;mama het wil niet ophouden,mama laat het stoppen....
nou ik kan jullie zeggen je hart breekt als je je kind zo ziet met zo'n pijn en je kan niets anders doen dan een paracetamol geven.
het enigste wat ze wilde was liggen en rust,en uiteindelijk zakt ze dan dus weg.
De volgende dag had ze nog wel wat hoofdpijn maar wilde wel naar school,heb daar het verhaal voorgelegd,en hoorde daar dat ze ook op school klaagt over hoofdpijn.
Door deze heftige aanval en het verhaal van school ben ik met haar naar de huisarts gegaan.
Daar het probleem neergelegd en de huisarts dacht aan migraine.echter is het zo dat tijdens mijn zwangerschap met mijn 20 weken echo een cyste is gezien bij hersentjes.
de betreffende gynacoloog zei dat dit geen kwaad kon,en verder onderzoek was niet nodig want er waren verder geen afwijkingen,en je kon hier wel 100 mee worden.
maar....toen ik dit aan mijn huisarts vertelde en dus vroeg of die cyste nu toch misschien problemen kon geven,bleek dus dat het verhaal van de cyste nooit is doorgegeven aan de huisarts,zo onbelangrijk vond de betreffende gynacoloog het.
Mijn huisarts vond het nodig dat mijn dochter verder nagekeken zou worden,mede omdat ik zelf ch en cph heb,en tevens migraine en dit dus erfelijk blijkt te zijn
Wij zijn 2 weken geleden bij de kinderarts geweest,en daar is ze helemaal nagekeken.
De kinderarts vertrouwt het wegvallen tijdens zo'n zware aanval niet,en wil graag dat er een eeg gemaakt wordt.
tevens wil ze dat er een oogarts naar oogjes gaat kijken,dit omdat zij een aparte afwijking aan haar ene oog heeft sinds haar geboorte.
het is namelijk zo dat als ze eet,dat haar oog mee beweegt op haar kauwbewegingen,en haar oog dan zeg maar vergroot.
Heb dit vanaf het begin al aangekaart bij het consultatie buro maar die vonden dit geen probleem en zeiden dat er niets aan de hand was.
De kinderarts wil dus zeker weten dat ze wel goed ziet met haar oogje en dit in het ziekenhuis gecontroleerd hebben,dit gebeurt op 3 januari.
Na mijn verhaal over de cyste,ook vermeld door mijn huisarts in de brief,blijkt dat dit ook niet in mijn bevallingsverslag staat vermeld.
Nu gaat de kinderarts met mijn toestemming mijn 20 weken echo opvragen,zodat zij zelf kan beoordelen om wat voor cyste het hier gaat,dit omdat dit dus nergens beschreven staat.
heb nog gevraagd of het door de bevalling kan komen,omdat ze met een hersenschudding is geboren,maar dat was geen optie werd er gezegd.
De kinderarts gaat nu alles uitsluiten bij mijn dochtertje.ze vroeg of er epilepsie voor kwam in familie,omdat ook bij epilepsie je weg raakt.
op dit moment kan het dus van alles zijn van migraine tot epilepsie of missschien toch wel die cyste...
De hersen eeg is ondertussen al gemaakt,de uitslag was niet zodanig alarmerend dat er gelijk maatregelen genomen moesten worden het kon wachten tot 8 januarie.
En ondertussen is het een vrolijk kind van 3 1/2 jaar oud,die graag speelt en dondert.
Aan de andere kant klaagt ze gemiddeld 3 a 4 dagen per week over hoofdpijn en je kan er niets tegen doen.
Altijd wijst ze ook steeds dezelfde plek aan waar het pijn doet,soms zegt ze;konijn(haar knuffel) heeft hoofdpijn en dan zeg ik ;oja waar dan ?
en ook dan wijst ze precies de zelfde plek aan als bij haar eigen....
Ik zet dit eigenlijk een beetje neer om het gewoon is van me af te schrijven,het is al met al toch wel een beetje complex allemaal.
en wie weet herkent iemand dit wel,en heeft die persoon nog wel tips voor mij??
groetjes
Cindy

19 december 2007
|
 |
Guest
|
|
|
|
Succes en Sterkte ...
Hay Cindy ...
Ik kan hier zoals Je wel begrijpt geen nuttige dingen over vertellen
maar wil Je gewoon even Sterkte wensen en Je laten weten dat Ik voor Jullie duim !!!
|

19 december 2007
|
 |
|
|
|
|
Hoi cindy,
ook via deze weg nogmaals heel veel sterkte, ik kan me voorstellen in hoeveel angst je nu zit voor je dochtertje.
Het dringt nu eigenlijk pas tot me door dat ze naar epileptie hebben gevraagd, let daar ook nog even goed op, dit omdat cph in nauw verband wordt gebracht met epileptie. Dat vertelde mijn neuroloog mij pas geleden nog. Kijk maar eens naar de medicijnen die gegeven worden en het geheugenprobleem. Mijn neuroloog gaf mij een voorbeeld van een bepaalde vorm van epileptie die bij kinderen vaak voor komt, dat ze voor zich uitstaren (lijkt op dromen) soms als mijn cph hevig is kan het voor anderen zijn alsof ik aan het dagdromen ben. En als het heel erg is wil ik door de pijn nog wel eens wegvallen. (dan neemt je lichaam het over he). Erfelijkheid en ch zijn onderzoeken naar en er zijn families bekend waar meerdere mensen het hebben van cph weet ik dat niet.
Ik wil je niet bang maken maar dit drong vanochtend pas goed tot me door. hoewel ik (en jij volgens mij ook als ik het me goed herinner) cph kent als hele korte aanvallen (bij mij echt 2 minuten) zijn er gevallen bekend die langer duren. Kan tot 15 minuten maar er zijn ook wel eens uitschieters bij tot een uur. Daarnaast weet je denk ik wel dat als je geen medicijn hebt de aanval pijnlijker is en er ook een napijn ontstaat waar je u tegen zegt. wat dan weer best met het rusten te maken kan hebben.
Wat ik me nu ook bedenk, misschien iets heel doms hoor maar heb je ooit geprobeerd met een icepack op de plek die pijn doet te deppen/drukken. Is voor ch natuurlijk een van de manieren die helpt. Bij de één wel bij de ander niet maar is misschien een manier. En omdat het geen medicijn is denk ik, baat het niet dat schaadt het ook niet toch.
Ik weet dat braken niet (vaak) voorkomt bij ch maar van pijn ga je echt vreemde dingen doen. Je lichaam neemt op een gegeven moment over.
Ik hoop echt dat ze snel uitvinden waar de pijn vandaan komt en dat ze er iets aan kunnen doen, het lijkt me zo moeilijk om zo'n kleintje met zoveel pijn te zien. Ik wens haar vanuit hier heel veel kracht en beterschap!
|

19 december 2007
|
 |
|
|
|
|
Hoi,
Ik heb wat navraag gedaan omdat ik het heel herkenbaar vond. (kind van een collega van mijn man heeft het ook namelijk)
Hun kind is inmiddels 8 jaar en had het vanaf de geboorte.
Zij kregen het volgende advies en het werkt tot nu toe
sporten sporten en nog eens sporten.
Haar energie niveau ligt te hoog waar door zij hoofdpijn krijgt.
|

19 december 2007
|
 |
|
|
|
|
Cindy wat hartverscheurend, dat je je dochtertje zoveel pijn moet zien lijden!
Wat raar dat het verhaal van die cyste nooit is doorgegeven. Vind ik op zijn zachtst gezegd erg slordig… En het consultatiebureau had ook veel te makkelijk l*llen… als ze het zelf niet weten, dan moeten ze je adviseren om naar een arts te gaan, maar niet zeggen dat er niets aan de hand is, vind ik!
Fijn dat de kinderarts de onderste steen boven wil halen. Je wordt nu in ieder geval eindelijk eens serieus genomen.
Heel veel sterkte en beterschap met de kleine, en houd ons op de hoogte hè!
|

19 december 2007
|
 |
|
|
|
|
hoi allemaal,
bedankt voor de lieve reakties en de tips,zowel hier op het forum als via de pb-tjes.
ik ga zeker alle tips en ideeën voor mezelf op een rijtje zetten,en is kijken wat ik er mee kan doen,zodra we meer weten vanuit het ziekenhuis.
zo wie zo moeten we natuurlijk eerst afwachten wat er uit de onderzoeken komt,en gelukkig duurt dit niet al te lang meer.
tja,dat het slordig is dat het nergens genoteerd is van de cyste vinden wij ook confused,en dan mag jij 3x raden welke gynacoloog dit is geweest....
weet je het niet? nou dan zal ik het zeggen,het is dezelfde als die bij mji de bevalling heeft gedaan....hoe wrang kan dit dan allemaal zijn he????
maar afijn ik hou jullie hier zeker van op de hoogte,en laat jullie zeker weten wat de volgende uitslagen zullen zijn,en hoe dit verder verloopt.
ik moet ook zeggen dat het me wel even goed heeft gedaan om dit op te schrijven.
normaal gesproken ben ik niet zo;n schrijver hier op het forum wat betreft mijn zelf,en doe ik dit maar heel af en toe.
maar vindt het fijn om dit eventjes te delen...
groetjes
Cindy

19 december 2007
|
 |
|
|
|
|
Het is al erg zat als dit bij wie dan ook gebeurd. Het feit dat dit bij jou gebeurd doet mij toch wel wat meer. Het klinkt stom, maar voel me ietwat machteloos omdat ik het gevoel heb dat ik je niet kan steunen zoals je dat hoort te doen bij mensen die je als vriend/vriendin ziet.
Erg triest weer dat het ook allemaal nét weer anders loopt dan het zou moeten lopen, maar soms lijkt het wel alsof het een magneet is. Gaat er iets mis, komt er meer bij.
Maar goed, je zult toch door moeten gaan en dat doen jullie ook met klasse. En dat er mensen zijn die meeleven maakt het toch iets dragelijker, niet?
|

20 december 2007
|
 |
|
|
|
|
hoi mike
de steun die je hier krijgt op het forum doet je zeker goed.
wat betreft het wel of niet er volledig voor iemand er kunnen zijn zoals het zou horen bij een vriend/vriendin,
soms zijn woorden zoals bijv deze die geplaatst zijn,al genoeg.....en hebben dan al een hele grote betekenis.
thanks.
groetjes
Cindy

20 december 2007
|
 |
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cindy
tja,dat het slordig is dat het nergens genoteerd is van de cyste vinden wij ook confused,en dan mag jij 3x raden welke gynacoloog dit is geweest....
weet je het niet? nou dan zal ik het zeggen,het is dezelfde als die bij mji de bevalling heeft gedaan....hoe wrang kan dit dan allemaal zijn he????
|
Sjongejongejonge zeg, het zal ook niet waar zijn hè...  ja sorry hoor, maar wat een kwakzalver zeg!!!!
Erg hoor, dat belangrijke informatie zomaar "verdwijnt", je zou nog gaan denken dat er opzet in het spel is... helemaal bij deze prutser...
Fijn dat het je goed doet om je verhaal op te schrijven. Jij bent er altijd voor ons, ik denk dat ik voor veel forumleden spreek dat we het fijn vinden om er eens een keer voor jou te kunnen zijn. Sterkte meid en keep us posted!
xwink
|

3 januari 2008
|
 |
|
|
|
|
Nou zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden als wij nieuwe uitslagen hadden van onderzoeken.
Vandaag zijn wij naar de oogarts geweest,en hebben we hiervan al een eerste resultaat.
Zoals eerder verteld trekt Dyantha met haar oogje als zij eet.
Bij nader onderzoek blijkt dus dat zij een aangeboren afwijking heeft aan haar oog.
Het blijkt dus dat er een zenuw verkeert is aangelegd,en die dus min of meer aan haar kaak vast zit,waardoor haar ooglid mee beweegt op haar eet bewegingen.
Dit is een afwijking die zeker in de gaten gehouden moet worden,omdat deze problemen op kan gaan leveren.
Normaal gesproken zou ze al een hangend ooglid er bij moeten hebben(een soort van lui oog) maar die heeft ze nog niet.
Op het moment dat ze dit hangend ooglid krijgt zal ze dan ook geopereerd moeten worden aan haar oogje,waarbij er een spiertje door gesneden zal moeten worden en het ooglid weer normaal zal gaan staan en niet meer zal gaan hangen.
Tevens zal ook het netvlies in de gaten gehouden moeten worden.
Bij de zichtcontrole kwam er uit dat Dyantha de 4de regel van onder (de bekende plaatjes) niet goed kan zien.(Volgens het consultatie buro ziet zij alles)
De grote vraag is nu natuurlijk in hoeverre ziet zij slecht met haar oogje?
De 31 ste van deze maand moeten wij terug komen,en van te voren 2 dagen haar ogen druppelen.
Die dag zal zij een uitgebreide oogmeting krijgen en zal tevens haar netvlies goed nagekeken worden om te zien of deze wel goed aangemaakt is.
Dan horen we ook in hoeverre zij ziet en of zij wel of niet evt een brilletje nodig zal hebben,of dat er andere maatregelen nodig zijn.
Wat betreft de aangeboren afwijking zal zij ieder jaar op controle moeten blijven komen,om dit in de gaten te blijven houden.
De oogarts gaat ook de medische boeken er op na slaan om te kijken of het een en ander verband houdt met elkaar zoals bijv de cyste.
Zij denkt van niet,maar zegt ze je weet maar nooit en zekerheid voor alles.
Al met al behoorlijk wat....en hou me hart nu al vast voor dinsdag als we de uitslagen krijgen van het hersenonderzoek.
Het consultatie buro waar ik binnen nu en een paar maanden naar toe moet ga ik zeker aan spreken wat betreft haar ogen.
Vanaf haar geboorte kaart ik dit probleem al aan,maar zeiden ze dit leert ze zich zelf aan en gaat vanzelf over.
Soms vraag ik me wel is af waarom sommige mensen artsen zijn geworden terwijl ze toch mensen niet serieus nemen....
Ondertussen slaat bij mij de onzekerheid wel een beetje toe,wat moet en kan ik dinsdag verwachten?
ik weet,ik moet positief blijven maar had dit allemaal eventjes totaal niet verwacht..
Had verwacht dat ze goede oogjes zou hebben,en dat ze goed zou zien zoals mij altijd is gezegt....
Nou zodra ik meer weet horen jullie het zeker van me.
groetjes
Cindy
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
|
|
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|