Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 12

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Pijn > Hoofdpijnen
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Hoofdpijnen Van hoofdpijn,migraine tot clusterhoofdpijn,alle vormen van hoofdpijn zijn hier te bespreken.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27 februari 2010
Mark19's schermafbeelding

Standaard Zuurstof therapie behandeling clusterhoofdpijn

Hallo mensen,

Ik heb bijna dagelijks last van clusterhoofdpijnaanvallen waar ik al jarenlang het medicijn Maxalt succesvol tegen gebruik. Meestal treden de aanvallen op als het grauw grijs regenachtig weer is. dus voornamelijk in het najaar en de winter. In de zomer heb ik veel minder last van aanvallen. Nu heb ik door de neuroloog zuurstoftherapie voor thuisgebruik voorgeschreven gekregen waarbij ik bij een beginnende aanval direct 15 min. zuivere zuurstof in moet ademen. Dit remt de aanval enigzins maar die komt later alsnog terug waarna ik toch weer aangewezen ben op Maxalt. Heeft iemand ervaring met zuurstoftherapie en het efffect hiervan? Mag ik vaker dan 1x 15min. per dag van de zuurstof gebruik maken?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27 februari 2010
cindy's schermafbeelding

Blog Entries: 4
Standaard

hallo Mark

allereerst van harte welkom op het forum
wat betreft de zuurstof therapie gebruik ik deze zelf niet omdat ik een combinatie heb van ch en cph en dit dus niet bij mij zal werken.
wel weet ik dat er meerdere patienten zijn die de zuurstof vaker gebruiken op een dag en dit geen probleem is.
wanneer de zuurstof bij jou voor 1x op een dag niet voldoende werkt zou ik zeker contact met je neuroloog opnemen om dit te laten verhogen naar evt meerdere keren,zodat je bij iedere aanval de zuurstof mag gebruiken.
dit mag namelijk alleen in overleg met de neuroloog.
wat bij mij goed helpt is de immigran injectie en helpt de aanval ook goed afbreken binnen 10 min.
ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt,maar mocht de zuurstof niet helpen zou dit misschien nog iets voor je zijn om te proberen?
heel veel sterkte met je aanvallen en hoop voor je dat je aanvals periode snel weer voorbij is.

groetjes
Cindy

Let op! Ons adres systeem wijzigt ivm kaartjes versturen, kijk hier voor meer informatie.

Vanaf 3 Juli tot einde vakantie is een gedeelte van het Beheer op vakantie.Lotgenotenforum.nl blijft zeker geopend voor alle leden,maar emails/topics/pb's beantwoorden kan langer duren dan jullie gewend zijn ons.
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten