Vandaag heb ik de site gevonden omdat ikzelf door de hmvziekte besmet ben. Ik ben met mijn 60 jaar geen klein kind en mijn reden om te reageren is dat je ook als volwassene besmet kunt worden, meestal via de (klein)kinderen. In mijn geval was mijn anderhalf jaar oude kleinzoon de 'schuldige'.
Wat de discussie betr. thuishouden van de kinderen : op de site van het rivm staan de richtlijnen onder punt 9.5: wering van werk, school of kinderdagverblijf:
Wering is vanuit volksgezondheidsperspectief niet zinvol.
Waarschijnlijk vooral omdat de besmettelijkheid al in de incubatieperiode bestaat en nog lang aanwezig kan blijven: dat zou weken thuishouden kunnen betekenen, terwijl de besmetting voor het uitbreken al een feit kan zijn: inderdaad weinig zinvol.
Verder vertelde mijn huisarts dat de reactie bij volwassenen meestal heftiger is dan bij kinderen; dat kan ik beamen: Kleinzoonlief had alleen 2 dagen wat akelige blaasjes in zijn mond, maar daarna was het over. Voor mij is eten een crime (goed voor de lijn

) en wat lopen betreft ben ik blij dat het nog 'zomer' is en dat ik op slippers kan lopen zonder koude voeten te krijgen.
Ik wens iedereen toe ervan verschoond te blijven!
Carine A