Ik heb een zoontje van 9 maanden en die heeft een niet ingedaalde teelbal aan de linkerkant. Hij moet geopereerd worden (orchidopexie) zijn er mensen die ervaring hiermee hebben? Ik vraag me af of dat balletje na de operatie normaal functioneert. Ik heb begrepen dat zo een aandoening kan lijden tot onvruchtbaarheid bij mannen en vroegtijdige zaadbalkanker. Ik ben erg bezorgd en ik vraag me af of er ook volwassen mannen zijn die deze aandoening in hun kinderjaren hebben gehad en of ze gezond en vruchtbaar zijn..
Ik heb een broer waarbij dat vroeger ook is gebeurd. En als het goed is is hij nog gewoon vruchtbaar. (en al zou de ene het niet doen, hij heeft er niet voor niets twee ) Dus de kans dat hij niet vruchtbaar is lijkt me erg klein.
Mijn schoonvader heeft door een aandoening toen hij begin 20 jaar was maar 1 bal gehad en was gewoon vruchtbaar.
Hij heeft 2 zonen verwekt waarvan er nog 1 in leven is, nl. mijn hubby.
Sterkte meid, want als er iets niet goed is met je kinderen dan gaat het met jou niet goed.
Tenminste zo vergaat het mij als moeder, dus het zal bij jou niet anders zijn.
het zoontje van een kennis van mij is hier aan geopereerd.
de operatie is erg meegevallen.
alles functioneert normaal en ze voorzien geen problemen voor de toekomst.
__________________ www.stinafo.nl Stichting Nationaal Fonds ´het gehandicapte kind´
Stinafo is een onafhankelijke organisatie die gehandicapte en chronisch zieke kinderen helpt grenzen te verleggen. Met hulpmiddelen en aanpassingen én met onderzoek naar methoden die handicaps kunnen verlichten.