Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 13

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Pijn > Leven met pijn
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Leven met pijn Hoe ga jij ermee om, en je omgeving?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 3 augustus 2009
Spirit's schermafbeelding

Standaard

Vannacht weer naar gedroomd. Tis dan wel ni echt gebeurd ma ik droomde over zware ongevallen, ambulances en ziekenhuizen. Kan het ni loslaten. :( Soms zou ik willen dak alles kon stoppen. 't leven is vaak zo verdomd zwaar. :( Maareuhm don't worry, kheb ni eens de mogelijkheid mezelf iets aan te doen dus er zal nix gebeuren. :(

P.S. Er ging iets helemaal fout met het vorige bericht. Wie het kan oplossen mag gewoon mijn oorspronkelijke reactie op Cindy terugplaatsen. :)
  #22 (permalink)  
Oud 3 augustus 2009
cindy's schermafbeelding

Blog Entries: 4
Standaard

hoi sofie

ik heb je bericht even aangepast ik denk dat het zo goed is zoals je bedoelde

wat betreft wat je zei wat jij probeerde houdt helaas voor mij op.
ik kan en mag helaas niet zomaar meer van alles gaan proberen zonder toestemming van een arts.
zoals je hebt kunnen lezen heb ik de pds opgelopen door het gebruik van medicatie die de nodige bijwerkingen hadden,en die heeft mijn darmen behoorlijke beschadigd.
dit betekent ook dat ik heel veel medicatie niet meer mag hebben omdat ik daardoor wanneer ik het wel gebruik binnen een paar dagen een hele grote kans heb op een ontsteking in mijn darmen met alle gevolgen van dien.

de movicolon die ik heb zijn er ook in 2 soorten en ik mag daarvan ook alleen maar de orginele hebben en niet de goedkopere andere variant dit weer vanwege de goedkopere stoffen die er in zitten.
ik merk dat ik het meer last heb bij stress situaties of als ik heel druk ben zeg maar.
op dit moment zit ik zeg maar in een stress situatie,veel piekeren en dit uit zich zeker op mijn darmen maar ja dat is iets wat er bij hoort denk ik dan maar.
zoals de arts al zei; je moet er mee leren leven....
wel blijf ik last houden van 1 plek in mijn buik waar ze toen een verdikking zagen zitten in mijn darmen en die plek speelt ook op in die periodes waar ik het net over had.
de arts heeft wel gezegd wanneer ik meer last krijg in de toekomst en wanneer ik eigenlijk alleen maar achteruit gaat kan ik altijd terug komen en gaan ze kijken wat ze evt nog kunnen doen.
ook zullen ze dan kijken of het alsnog geen colitus is geworden omdat deze kans altijd blijft bestaan door de beschadiging die ik heb opgelopen.
op dit moment blijft het nog steeds het zelfde en ga ik dus ook niet terug en doe ik maar wat de arts zeg...er proberen mee te leven

groetjes
Cindy

Let op! Ons adres systeem wijzigt ivm kaartjes versturen, kijk hier voor meer informatie.

Vanaf 3 Juli tot einde vakantie is een gedeelte van het Beheer op vakantie.Lotgenotenforum.nl blijft zeker geopend voor alle leden,maar emails/topics/pb's beantwoorden kan langer duren dan jullie gewend zijn ons.
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 4 augustus 2009

Standaard

Hey Cindy,

Voor zover ik weet heeft Forlax geen bijwerkingen hoor. :) Ma goed, ik ken jouw lijf niet natuurlijk. :)

Groetjes, Sofie
  #24 (permalink)  
Oud 7 augustus 2009

Standaard

Mja mijn moeder is dus weer eens door der rug gegaan. Das de zoveelste keer op korte tijd. :( Ik woon alleen met mn moeder, heb geen broers of zussen, geen familie waar ik op kan rekenen, geen vader meer en thuishulp stelt ook niks voor. En de ellende houdt hier precies ni op.......:( En dan schrikken mensen as ik zeg dak het nimeer zie zitten. :(
  #25 (permalink)  
Oud 7 augustus 2009
Prinses's schermafbeelding
Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spirit Bekijk bericht
Mja mijn moeder is dus weer eens door der rug gegaan. Das de zoveelste keer op korte tijd. :( Ik woon alleen met mn moeder, heb geen broers of zussen, geen familie waar ik op kan rekenen, geen vader meer en thuishulp stelt ook niks voor. En de ellende houdt hier precies ni op.......:( En dan schrikken mensen as ik zeg dak het nimeer zie zitten. :(
Maar wel heel voorstelbaar.
Dat je moeder binnen korte tijd voor de zoveelste maal door haar rug is gegaan, zegt vaak iets over draaglast en draagkracht en niet in balans zijn.
Sterkte!!!
  #26 (permalink)  
Oud 7 augustus 2009

Standaard

Mja ze staat er natuurlijk alleen voor met een gehandicapte dochter.
  #27 (permalink)  
Oud 7 augustus 2009
Prinses's schermafbeelding
Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spirit Bekijk bericht
Mja ze staat er natuurlijk alleen voor met een gehandicapte dochter.
Natuurlijk en dat zegt ook heel veel, maar niet alles.
Heeft zij wel iemand met wie ze haar zorgen kan bespreken? En dan bedoel ik iemand buitenshuis.
Kijk, aan je lichamelijke draagkracht kun je van alles doen en dat doen de meesten ook wel.
Maar geestelijke draagkracht komt je ook niet aanwaaien, daar moet je ook iets voor doen.
Zeker als je aan de draaglast niets veranderen kunt.
Ik wens jullie beiden heel veel sterkte en daarnaast veel hulp/ontspanning van buitenaf toe.
  #28 (permalink)  
Oud 7 augustus 2009

Standaard

Mja dat is 't 'm juist prinses, als ik mijn moeder de kans geef zou ze het liefst de hele dag in de zetel liggen. Ze heeft een klap gekregen sinds haar moeder gestorven is (11 november 2 jaar geleden alweer) en sindsdien heeft ze geen levenslust meer. Ze komt zelden buiten maar das eigk altijd zo geweest. Ze heeft geen rijbewijs, kan niet meer fietsen of wandelen en is bang in de trein en de bus. Ik heb zelf een manuele rolstoel maar kan daar niet mee naar buiten. Een elektrische rolstoel heb ik ooit geprobeerd maar ik vind dat eng, het lijkt alsof je daar geen controle over hebt, al weet ik dat dat onzin is. En een scoot kan ik niet besturen. Maar eind volgend jaar krijg wss mijn pab. Dan krijg ik geld van de overheid en kan ik op zoek naar assistentie die ik met dat bedrag kan betalen om mij te helpen met bijv het huishouden maar ook om bijv een uitstap te doen of op vakantie te gaan. Je begrijpt wss dat ik daar heel erg naar uitkijk. ;) Maja in die tussentijd moet ik natuurlijk ook verder en dat is soms verdomd zwaar. :(
  #29 (permalink)  
Oud 7 augustus 2009
HelenaZ's schermafbeelding

Standaard

Hoi Spirit Ja dat valt niet mee voor zowel jou als je moeder en nu maar hopen dat er betere tijden aan mogen komen voor jullie sterkte
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 8 augustus 2009

Standaard

Dankjewel Helena. :)

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten