Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 14

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Algemeen > Medicatie
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Medicatie Van Paracetamol tot Zantax, hier kun je alles lezen en bespreken

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #41 (permalink)  
Oud 16 februari 2010
AnonK's schermafbeelding

Standaard

Sinds een kleine 2 weken ben ik gestopt met clomapramine na een gebruik van ruim 10 jaar. Alles heel rustig in stapjes afgebouwd en op zich voel ik me geestelijk ook behoorlijk stabiel, maar sinds een week heb ik bepaalde klachten waarvan ik me afvraag of ze verband houden met dit stoppen.

Ik heb de hele dag door last van elektrische schokjes in mijn hoofd. Niet aanvalsgewijs of af en toe, maar continue. Erg beangstigend. Ik hoef mijn ogen maar te bewegen of het is al mis, dus op dit moment heel veel stil liggen en vooral niet bewegen, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Iemand die dit herkend? beter uitleggen kan ik het echt niet, het is net alsof elke beweging die ik maak schokjes uitlokt, zoals je mss kent van het aanraken van en douchekop/autodeur oid.

Heb dit forum trouwens gevonden via googelen.
Met citaat reageren
  #42 (permalink)  
Oud 17 februari 2010
sylvia47's schermafbeelding

Standaard

Dat herken ik niet maar al die bijverschijselen van de anafranil wel tot stuiptrekken aan toe.Wat een elende zeg.Ik ben er naar een jaar mee gestopt en kreeg toen fluoxetine.Dat ging heel erg goed maar op een gegeven moment vond ik toch,dit heb ik 5 jaar gebruikt,dat het minder begon te werken.Met overleg ben ik twee weken gestopt,geen afkick gehad omdat ik ondersteund wert door de oxasepam en toen over gegaan op cymbaltha,ook omdat iemand mij vertelde dat het ook een beetje werkt tegen de pijn.Nu wil ik dat niet beweren.Maar ik ben er redelijk mee en totaal geen bijverschijnselen.
Maar ja het zegt niet veel want een oude buurvrouw van mij zweerde bij anafranil (wat nu dus een andere naam schijnt te hebben)Voor mij hoeft dat in ieder geval niet meer.groetjes sylvia.
Met citaat reageren
  #43 (permalink)  
Oud 17 februari 2010
AnonK's schermafbeelding

Standaard

Het heet nu clomipramine idd. Morgen een afspraak met de dokter en volgende week met de psych om alles te bespreken, want het duurt nu wel erg lang en er is geen verbetering te bespeuren.

Heel raar om te merken dat je je behoorlijk ok voelt, maar tegelijkertijd continue last hebt van die golfjes door je hoofd. (grofweg de baan ter hoogte van ogen/oren)
Met citaat reageren
  #44 (permalink)  
Oud 17 februari 2010
Jasmine's schermafbeelding

Standaard

Hoi.Anonlk.

die schokjes ken ik heel erg goed. Het is het exploding head syndroom. Ik kreeg het zomaar ineens en niemand kon me vertellen wat het was. Ik heb het aan de psychiater gevraagd maar die wist het ook niet. Nu ben ik erachter dat het opeen gehoopte neuronen zijn die dan exploderen in je hoofd en vandaar die stroomstootjes. Ik kan je een ding zeggen, het is absoluut niet gevaarlijk maar er zijn geen medicijnen voor. Wel heb ik gemerkt als ik me druk maak en veel aan mijn hoofd heb ze erger zijn alswanneer ik gewoon rustig bezig ben. Ik heb het ruim 2 jaar gehad maar ik moet zeggen dat ik het idee heb dat het minder aan het worden is. Dus als jij angstig en bang bent, versterkt het, gewoon er laten zijn en proberen dingen te doen die je leuk vind. Bij mij hielp goed een uurtje lekker slapen. Ik ben er nu aan gewend. Ook zou het kunnen dat je 2 soorten medicijnen slikt die elkaar niet verdragen, maar ik voel aan mezelf dat het met vermoeidheid en stress te maken heeft. Ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent want het is geen pretje. Ik wens je heel veel sterkte en hou de moed erin hè

groetjes Ans
  #45 (permalink)  
Oud 17 februari 2010
marretje's schermafbeelding

Standaard

Hoi hoi AnonK,

Ik herken het precies wat je zegt!
Die schokjes door je hoofd, na het stoppen met Clomipramine(Anafranil).
Zelf heb ik het ook gebruikt in het verleden.
Het was ook net of er een soort van golfbeweging door je hoofd ging.
Herken je dat?
Heel moeilijk om uit te leggen, aan een ander maar als je het zelf ook hebt begrijp je precies wat de ander bedoeld.
Zelf vond ik het toen heel naar, en dodelijk vermoeiend.
Ik heb er zo'n 7 weken last van gehad.
Maar het waren 7 lange weken!Phffffffffffffffffffffffff
Maar het komt bij meerdere antidepressiva's voor als je er mee stopt!
Ook al doe je het vaak nog zo langzaam afbouwen!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt meis?
In ieder geval veel succes, en wil je nog wat weten vraag het dan gerust?

Liefs, Marretje.
Met citaat reageren
  #46 (permalink)  
Oud 17 februari 2010

Standaard

Hoi Marretje,

het heeft niet alleen met de anti depressiva te maken hoor maar stress en oververmoeidheid spelen een erg grote rol,

groetjes Ans
  #47 (permalink)  
Oud 18 februari 2010
AnonK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marretje Bekijk bericht
Hoi hoi AnonK,

Ik herken het precies wat je zegt!
Die schokjes door je hoofd, na het stoppen met Clomipramine(Anafranil).
Zelf heb ik het ook gebruikt in het verleden.
Het was ook net of er een soort van golfbeweging door je hoofd ging.
Herken je dat?
Heel moeilijk om uit te leggen, aan een ander maar als je het zelf ook hebt begrijp precies wat de ander bedoeld.
Zelf vond ik het toen heel naar, en dodelijk vermoeiend.
Ik heb er zo'n 7 weken last van gehad.
Maar het waren 7 lange weken!Phffffffffffffffffffffffff
Maar het komt bij meerdere antidepressiva's voor als je er mee stopt!
Ook al doe je het vaak nog zo langzaam afbouwen!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt meis?
In ieder geval veel succes, en wil je nog wat weten vraag het dan gerust?

Liefs, Marretje.

Yes! dat is precies waar ik last van heb!
Ik ben nu 2 weken onderweg en ik heb nog niet het idee dat er verandering is, maar als ik lees dat ik nog 5 weken zou moeten, dan word ik daar niet erg vrolijk van.

Ik hoef maar met m'n ogen/hoofd te bewegen en het is al "mis" en als het nou af en toe zou zijn op een dag, dan is het allemaal nog te overzien, maar het is de hele dag door wat het zo vermoeiend maakt.

Werken is op dit moment ook geen optie en zowel dokter als werkgever staan erg raar te kijken als je dit beschrijft, maar beter uitleggen gaat gewoon niet....die golfbewegingen voelen als of je de hik n je hoofd hebt, met elektrische stootjes....erg weird.

Echt vragen heb ik niet, want ik neem aan dat jij ook geen oplossing hebt en dat het gewoon doorbijten is...thnx voor je verhaal!

Overigens bleek mijn bloeddruk ook opens gigantisch gestegen te zijn.....2 weken geleden was die nog normaal en nu was het zowel onder als boven 20 punten hoger, wat ik best wel een grote stiiging vind in 2 weken tijd.

Ow ja....ik ben van het mannelijke geslacht. :P

@ ans: ik slaap perfect en ook aaneengesloten, dus dat is het probleem niet en de stress wordt nu vooral veroorzaakt door die freaky stootjes/golfbewegingen.
Met citaat reageren
  #48 (permalink)  
Oud 19 februari 2010

Standaard

ik slaap ook heel goed en heb er s!nachts geen last van het is overdag. de hele dag door die stroomstootjes. Dat is het exploding head syndroom. En andere hebben het weer s!nachts. Maar er wordt gezegd dat het door oververmoeidheid en stress komt, maar het is niet gevaarlijk. Ik heb ook wel eens dat het er niet is en dan ineens begint het weer, ik wens je veel sterkte,

groetjes Ans
  #49 (permalink)  
Oud 19 februari 2010
AnonK's schermafbeelding

Standaard

Wat ik over EHS lees is dat het vooral vlak voor het slapen is en een luid geluid is.
Beiden is bij mij niet van toepassing, want het is de hele dag door en echt hard is het ook niet....meer te vergelijken met hikjes die steeds door je lichaam heen gaan en uit het hoofd lijken te komen.

Dank voor de sterkte wensen.
Met citaat reageren
  #50 (permalink)  
Oud 19 februari 2010

Standaard

Klopt inderdaad, de meeste hebben het voor het slapen gaan maar dat heb ik gelukkig niet maar ik ben er eens op gaan letten, als ik te veel aan mijn hoofd heb al zijn het maar 3 dingen dan beginnen de stootjes al te komen. Maae er is geen arts of hulpverlener die het kent, daarom is het ook zo moeilijk er met iemand over te praten. Ik hoop dat er ooit een medicijn voor uitgevonde n wordt, heel veel sterkte en hou je goed hè,

sterkte Ans

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten