Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 14

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Algemeen > Medicatie
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Medicatie Van Paracetamol tot Zantax, hier kun je alles lezen en bespreken

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 25 oktober 2009
Ineke09's schermafbeelding

Standaard arcoxia

Hoi Hoi
Ik ben ineke, ik weet niet waar ik het van heb, maar ik vermoed van de arcoxia die ik 5 dagen geslikt heb.
Ik heb 5 dagen arcoxia geslikt en kreeg het toen erg in mijn maag en een dag later ook in mijn onderbuik.
Veel pijn als ik even gezeten heb en moet gaan staan kan ik amper recht op staan van de pijn in mijn onder rug en in mijn buik, nu weet ik niet of dat van de arcoxia is of dat die buik en rug pijn van mijn eisprong is maar het is niet uit tehouden deze pijn zelfs zitten en liggen doet pijn.
maag beschermers slik ik al heel lang dus daar lig het niet aan.
Wie weet waar die pijn van kom is het de arcoxia of?????
gr ineke
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 25 oktober 2009
cindy's schermafbeelding

Blog Entries: 4
Standaard

hallo Ineke

ten eerste van harte welkom op het forum
zelf ben ik een ex arcoxia gebruiker met helaas nare ervaringen door bijwerkingen ervan.
heb hier over ook een topic gestart in dit forum die je kunt lezen via de volgende link;
Arcoxia gebruik

in mijn topic kun je ook lezen wat alle bijwerkingen zijn van de arcoxia.
of jouw klachten van de arcoxia komen durf en kan ik niet zeggen maar is wel mogelijk.
echter is het alleen een arts die dit kan bevestigen of dit het geval is.
zelf heb ik ondanks maagbeschermers ook maag/darm klachten gekregen met de nodige gevolgen waar ik ook niet meer vanaf kom.
wat ik jou kan adviseren is om contact op te nemen met jouw behandelend arts die je dit heeft voorgeschreven en je klachten voor te leggen.
jouw arts kan dan beoordelen of het wel of niet door de arcoxia komt,misschien heb je andere (zwaardere) maagbeschermers nodig?
in ieder geval bij klachten tijdens gebruik van elke medicatie welke dan ook altijd even contact met je arts opnemen.
ik wens je heel veel succes en ik hoor graag van je hoe het is afgelopen.

groetjes
Cindy

Let op! Ons adres systeem wijzigt ivm kaartjes versturen, kijk hier voor meer informatie.

Vanaf 3 Juli tot einde vakantie is een gedeelte van het Beheer op vakantie.Lotgenotenforum.nl blijft zeker geopend voor alle leden,maar emails/topics/pb's beantwoorden kan langer duren dan jullie gewend zijn ons.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 4 maart 2010
Marisol's schermafbeelding

Standaard arcoxia

Hey Cindy even terug te komen op arcoxia. Slik ik nu vanaf 24 febr. Eerst 3 maal daags 2 daarna 1 maal daags bij het ontbijt. Het helpt mij echt wel maar ik weet niet onder welke noemer het valt. Is het een zware pijnstiller? Ik heb geen last van bovengenoemde klachten maar ben erg moe. Maar dt is niet het ergste die pijn dat was echt niet best. Groetje van Marisol
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 4 maart 2010
cindy's schermafbeelding

Standaard

hoi marisol

vermoeidheid is een bijwerking van arcoxia.
ik weet niet welke dosis je gebruikt (mg) per keer?
ik zelf slikte die van 90mg en kreeg daardoor de bijwerkingen,maar zeg er wel bij dat dit natuurlijk niet voor iedereen geldt.
de arcoxia valt onder de zogeheten NSAID groep,waaronder ook heel veel andere pijnstillers vallen zoals bijv;diclofenac en dergelijke.
het is zeker een goede pijnstiller en ik heb er ook veel aan gehad toen ik hem had,en ik weet dat er hier ook nog meer zijn die hem slikken en er ook baat bij hebben.
wel is het belangrijk zoals ik eerder aangaf om zeker op te letten bij deze voor maagklachten,dit omdat hij onder de NSAID groep valt en deze groep medicatie heeft vaak als bijwerking maag/darm klachten.

helpt deze medicatie je goed zeker blijven gebruiken maar blijf alert.krijg je te veel last van bijwerkingen op den duur trek dan op tijd aan de bel bij je arts die hem heeft voorgeschreven.
in het forum medicatie vindt je mijn eigen topic over Arcoxcia over hoe dit bij mij is verlopen,en daarbij tevens de gehele lijst met evt bijwerkingen.

groetjes
Cindy

Let op! Ons adres systeem wijzigt ivm kaartjes versturen, kijk hier voor meer informatie.

Vanaf 3 Juli tot einde vakantie is een gedeelte van het Beheer op vakantie.Lotgenotenforum.nl blijft zeker geopend voor alle leden,maar emails/topics/pb's beantwoorden kan langer duren dan jullie gewend zijn ons.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 6 maart 2010

Hey Cindy ! Ja ik ben erg vermoeid de pijn het lijkt af en toe wel of die weer erg aanwezig is. Maar ik ben erg onrustig momenteel door op stapel zijnde veranderingen. Slik nu 1 tablet van 60mg. Maar die vermoeidheid speelt al heel lang.Volgende week komt de huisarts weer op bezoek. Moet gewoon een beetje kalmer zijn. Wens je een goed weekend. Marisol
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 17 maart 2010

Question

Hey Cindy ik wou toch even reageren op het gebruik van arcoxia. Slik het nu een week of drie en een dag of tien geleden een behoorlijke exceem schimmel onder mijn borsten. Slik nu 2x daags arcoxia van 60 mg bij minderpijn een per dag. Maandag dermatolog geweest voor controle huidkanker.Dat was oke gelukkig. Liet het smeerseltje zien (Hydrocotison) voorschrift huisarts en dat was goed middel. Oke dan. Maar is het toeval of komt het toch door arcoxia? Verder geen bijzondere bijwerkingen. Wel elke week controle huisarts. Moet me rustig houden i.v.m. verhuizing. Dat was mijn vraag. Groetjes Marisol
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 17 maart 2010
cindy's schermafbeelding

Standaard

hoi marisol

ik ben geen arts en ik kan je hier dan ook geen direct antwoord op geven.
zeker is het mogelijk dat de uitslag door de arcoxia komt,maar alleen je arts die dit heeft voorgeschreven kan je hier uitsluitsel over geven.
het best wat ik je kan adviseren is om terug te gaan naar die arts en het aan hem/haar voorleggen.

groetjes
Cindy

Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 17 maart 2010

Standaard Dank je wel!

Op de bijsluiter staat eventuele huidaandoeningen. Maar ik ga het onder mijn huisarts zijn neus douwen de bijsluiter. Ben helemaal van slag van die nare gebeurtenis vandaag. Wat zeur ik nou? Marisol
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten