Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 15

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Kinderen > Opvoeding
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Opvoeding ADHD, pubertijd en ga nog maar even door

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 2 september 2009
*Moonlight*'s schermafbeelding

Standaard Crisisopvang kind

Ik heb al wat topics gezien over uithuisplaatsing, maar toch wil ik mijn verhaal ook wel kwijt. Mijn dochter is 12 en heeft de diagnose ODD in combinatie met een verstandelijke achterstand gekregen.

Vanaf de geboorte was al duidelijk dat zij een achterstand had doordat ze met alles laat en traag was. Op school werd duidelijk dat het leren ook moeizaam ging en zijn belandde op het Speciaal Basisonderwijs. Tot de onderbouw was het een stil terug getrokken meisje,maar toen zij in de bovenbouw en in de pubertijd kwam barstte haar gedrag los in een aggressief en brutaal kind. De problemen begonnen zich op te stapelen, ze begon in zichzelf te snijden, wat voor mij het moment was hulp in te schakelen. Ik kwam met haar terecht bij Symfora de Bascule. Ondertussen werd mijn dochter steeds onhandelbaarder zowel thuis als op school en we belandden bij de psychiater voor medicijnen. Aan de dipiperon. Ook kreeg zij dramatherapie. Wij als ouders kregen ouderbegeleiding. Wat er op neer kwam dat wij opdrachten kregen waardoor haar gedrag nog meer explodeerde.
Om te voorkomen dat de boel keer op keer escaleerde hier thuis liet ik haar steeds meer haar gang gaan. Ze was steeds minder vaak thuis en hing op straat, kwam keer op keer met de politie in aanraking. Verkeerde vrienden, roken etc. Ze komt alleen thuis om te eten en te slapen voor de rest zwerft ze op straat.
Ze houdt zich totaal niet aan de tijden dat ik zeg dat ze thuis moet zijn, ze bepaald haar eigen tijden, waardoor ze heeeel laat thuis komt. Als ik haar dan als straf een avond binnen wil houden slaat ze de hele boel kort en klein. Kortom een onhoudbare situatie. Haar vader en ik zijn uit elkaar dus alles komt op mijn schouders terecht. Haar oudere zus is van de Havo naar de Mavo gegaan omdat die ook onder hoge stress leefde.
Ik heb nu aan stichting MEE alarmbellen laten rinkelen, dat dit kind zo snel mogelijk van de straat gehaald moet worden want ze valt van de ene ellende in de andere.Bovendien verzorgt ze zich niet. Ze gaat niet onder de douche en poetst haar tanden niet, ik krijg het niet voor elkaar en ben ten einde raad. Stichting Mee heb ik dinsdag ingeschakeld voor een crisisopvang en vandaag werd ik al gebeld dat ze vrijdag al terecht kan in een woongroep die gelegen is aan haar school. Volgens stichting MEE is dit bijzonder snel geregeld en gebeurd het niet vaak dat het zo snel kan, maar toevallig was er een crisisbed vrij in die woongroep en ook nog daar waar haar school is gevestigd. Ik had het ook niet zo snel verwacht en aan de ene kant ben ik blij dat ze eindelijk van de straat gehaald wordt, maar aan de andere kant ook heel angstig, vooral om hoe zij hierop gaat reageren. Tot vrijdag hou ik nog mijn mond tegen haar over wat komen gaat. Vrijdag zet ik haar in het busje naar school en kom een paar uur later naar school om haar te vertellen wat er gaat gebeuren en ga ik mee haar wegbrengen naar de woongroep. Wat zal het moeilijk worden haar daar achter te laten, maar ik weet dat dit opn dit moment het beste voor haar is voordat ze nog meer de goot inglijdt.

Heeft iemand ervaringen met zo'n woongroep? Hoe zou dat eraan toe gaan, wat zou het dagprogramma zijn na schooltijd en na etenstijd? En zouden wij haar mogen bezoeken ?
Morgen heb ik hier waarschijnlijk al antwoord op maar was toch benieuwd of er hier iemand is die daar een antwoord op heeft.

Groeten
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 5 september 2009
indey's schermafbeelding

Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Moonlight* Bekijk bericht
Ik heb al wat topics gezien over uithuisplaatsing, maar toch wil ik mijn verhaal ook wel kwijt. Mijn dochter is 12 en heeft de diagnose ODD in combinatie met een verstandelijke achterstand gekregen.

Vanaf de geboorte was al duidelijk dat zij een achterstand had doordat ze met alles laat en traag was. Op school werd duidelijk dat het leren ook moeizaam ging en zijn belandde op het Speciaal Basisonderwijs. Tot de onderbouw was het een stil terug getrokken meisje,maar toen zij in de bovenbouw en in de pubertijd kwam barstte haar gedrag los in een aggressief en brutaal kind. De problemen begonnen zich op te stapelen, ze begon in zichzelf te snijden, wat voor mij het moment was hulp in te schakelen. Ik kwam met haar terecht bij Symfora de Bascule. Ondertussen werd mijn dochter steeds onhandelbaarder zowel thuis als op school en we belandden bij de psychiater voor medicijnen. Aan de dipiperon. Ook kreeg zij dramatherapie. Wij als ouders kregen ouderbegeleiding. Wat er op neer kwam dat wij opdrachten kregen waardoor haar gedrag nog meer explodeerde.
Om te voorkomen dat de boel keer op keer escaleerde hier thuis liet ik haar steeds meer haar gang gaan. Ze was steeds minder vaak thuis en hing op straat, kwam keer op keer met de politie in aanraking. Verkeerde vrienden, roken etc. Ze komt alleen thuis om te eten en te slapen voor de rest zwerft ze op straat.
Ze houdt zich totaal niet aan de tijden dat ik zeg dat ze thuis moet zijn, ze bepaald haar eigen tijden, waardoor ze heeeel laat thuis komt. Als ik haar dan als straf een avond binnen wil houden slaat ze de hele boel kort en klein. Kortom een onhoudbare situatie. Haar vader en ik zijn uit elkaar dus alles komt op mijn schouders terecht. Haar oudere zus is van de Havo naar de Mavo gegaan omdat die ook onder hoge stress leefde.
Ik heb nu aan stichting MEE alarmbellen laten rinkelen, dat dit kind zo snel mogelijk van de straat gehaald moet worden want ze valt van de ene ellende in de andere.Bovendien verzorgt ze zich niet. Ze gaat niet onder de douche en poetst haar tanden niet, ik krijg het niet voor elkaar en ben ten einde raad. Stichting Mee heb ik dinsdag ingeschakeld voor een crisisopvang en vandaag werd ik al gebeld dat ze vrijdag al terecht kan in een woongroep die gelegen is aan haar school. Volgens stichting MEE is dit bijzonder snel geregeld en gebeurd het niet vaak dat het zo snel kan, maar toevallig was er een crisisbed vrij in die woongroep en ook nog daar waar haar school is gevestigd. Ik had het ook niet zo snel verwacht en aan de ene kant ben ik blij dat ze eindelijk van de straat gehaald wordt, maar aan de andere kant ook heel angstig, vooral om hoe zij hierop gaat reageren. Tot vrijdag hou ik nog mijn mond tegen haar over wat komen gaat. Vrijdag zet ik haar in het busje naar school en kom een paar uur later naar school om haar te vertellen wat er gaat gebeuren en ga ik mee haar wegbrengen naar de woongroep. Wat zal het moeilijk worden haar daar achter te laten, maar ik weet dat dit opn dit moment het beste voor haar is voordat ze nog meer de goot inglijdt.

Heeft iemand ervaringen met zo'n woongroep? Hoe zou dat eraan toe gaan, wat zou het dagprogramma zijn na schooltijd en na etenstijd? En zouden wij haar mogen bezoeken ?
Morgen heb ik hier waarschijnlijk al antwoord op maar was toch benieuwd of er hier iemand is die daar een antwoord op heeft.

Groeten
Hoi Moonlicht

Wat een verhaal ik heb ook meegemaakt dat mijn dochter en die is 14 heeft ook op een crisisopvang gezeten en heeft het daar heerlijk gehad.Maar elke woongroep is anders en weet niet waar je woont.Maar ben ook heel blij voor jou dat er toch vrij snel een plek is voor je dochter en ze zal het je niet in dank afnemen maar als ze later terug kijkt dan weet ze ook dat dit het beste is voor haar.

Ik wil je best blijven steunen en zo en wat bezoek betreft wij mochten de eerste 2 weken niet zien maar hadden wel 2 beldagen en dat ging goed.Na die 2 weken gingen de bezoeken weer op waarts en gingen we dan opbouwen.

Als ik het zo lees moet ze dus komende vrijdag erheen en ben heek benieuwd hoe dat is afgelopen.Meid ik denk aan jullie.

Veel sterkte ik zal aan jullie denken

Groetjes Indey
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 1 november 2009
Martin's schermafbeelding

Standaard

Hallo

Wat een heftig verhaal.
IK wens jullie heel veel sterkte, en hoop dat jullie de juiste hulp voor haar krijgen.
Stinafo is een onafhankelijke organisatie die gehandicapte en chronisch zieke kinderen helpt grenzen te verleggen. Met hulpmiddelen en aanpassingen én met onderzoek naar methoden die handicaps kunnen verlichten.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 3 november 2009
jokee's schermafbeelding

Standaard

jeetje.... wat moeten jullie het allemaal zwaar hebben gehad.... jij, je andere dochter maar ook deze dochter zit aardig in de knoop met zichzelf... ik ben zo blij dat ze zo snel een plekje hebben kunnen regelen voor haar!

ik ken deze situatie niet uit eigen ervaring... ken alleen verhalen van mensen die zijn opgevangen....

ik wens ieder van jullie veel kracht toe... jou vooral vrijdag en de komende dagen want de wetenschap wat er vrijdag gaat komen lijkt mij heftig...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 4 november 2009
Smoesh's schermafbeelding

Standaard

Hallo,

Ook ik kan niet antwoorden op je vragen daar ik in Belgïe woon en onze crisisopvang wss helemaal anders is dan bij jullie.
Ik wil jullie beide vooral sterkte toewensen voor vrijdag maar vooral voor de komende periode.
Zoals al gezegd bereid je voor dat ze heel kwaad zal worden maar dat een periode rust weg van elkaar jullie mss iets dichter terug bij elkaar zal brengen.
En als het verloopt zoals bij ons zullen jullie onder begeleiding erlkaar stap per stap terugzien en mss maakt dat de relatie wel wat beter.
Al kan niemand iets voorspellen hoop ik alleszins mee voor het beste.

STerkte
Smoesh
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten