Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 12

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Maatschappelijk > Relaties
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Relaties Echtscheiding, relatieproblemen, huiselijk geweld, familie etc

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12 september 2008
muiske's schermafbeelding

Standaard ik weet het even niet meer

ik heb nu bijna 4 jaar een relatie met mijn vriend. hij werkt fulltime en ik werk momenteel 3 dagen op vrijwillige basis met behoud van uitkering.
ik zit gehuurd en hij woont bij me in en nu komt het "leuke".
al die tijd heeft hij niet uit zichzelf meebetaald of meegeholpen in het huishouden, tenzij ik erom vraag gebeurt er niks. in de tijd dat het uit is geweest heeft hij zich een huisje gekocht waar nu al zijn geld zeg maar gaat inzitten. sinds jan/feb. is ie met dit huisje bezig.
en ik kook nu van binnen van woede want ik heb het geld ook niet op mijn rug groeien, ben het echt zat maar ik weet niet hoe ik dit duidelijk moet maken zeg maar, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
:(
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 12 september 2008
Indogirl's schermafbeelding

Standaard

Hoi Muiske,

wat een ontzettend vervelende situatie heb je. Ergens wil je er ook niet steeds om zeuren maar zolang hij bij jou inwoont hoort hij toch ook voor inkomsten te zorgen. Dat al zijn geld in zijn huis gaat zitten is voor hem misschien logisch maar hij moet niet vergeten dat jij nog een huur hebt.

als zijn huis straks klaar is, gaan jullie daar dan samen in of hou jij je huurhuis nog aan? Want dan zal hij ook geen reden meer zien om aan jouw woning mee te betalen.

Ik zou hem er zeker even op wijzen dat dit niet gaat zo, anders loop jij je alleen maar kwader te maken. Als hij niet wil luisteren of het probleem niet inziet kun je misschien duidelijk maken door dingen te laten staan. Bijvoorbeeld zijn kleding wassen....draait hij geen was dan heeft hij geen schone kleren. Als het allemaal niet meer vanzelfsprekend is dat jij het doet waardeert hij het misschien veel meer.

Vraag hem ook eens hoe hij het ziet, of hij dit een eerlijke verdeling vindt en hoe hij het in de toekomst wil zien. Bij eventueel samenwonen in de toekomst lijkt het me misschien handig als jullie dingen vast laten leggen, in ieder geval over de financien.

Ga er in ieder geval niet te lang mee rond lopen want hoe langer je eraan ergert hoe vervelender het wordt. Probeer er over te praten. Heel veel succes ermee.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 12 september 2008
Samick's schermafbeelding
Moderator

Standaard

Hoi Muiske,

Tjonge jonge, wat een situatie zeg. Bah.

Nooit mee betalen. En dan nu lekker zijn huisje maar inrichten en alles doen.

Ik woon ook samen . Me man die betaalt ook meer dan mij. Het ligt ook niet op de weegschaal. Dat hoeft ook niet. Maar ieder kan wel zijn steentje bij dragen, vind ik.
Ik zou het zeker bespreekbaar maken met je vriend.

Zou hij niet alsnog een een steentje kunnen bijdragen. Of in ieder geval nog vergoedingen kunnen geven voor sommige dingen?
Woont hij momenteel nog bij jouw?

groetjes.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 12 september 2008
desie's schermafbeelding

Standaard

Hoi Muiske,

Heb ook even jou bericht gelezen.
Sorry maar hoe het bij mij over komt wordt er behoorlijk geprofiteerd door je vriend in deze situatie.
Hij een voledig salaris en dan bij jou inwonen en helemaal niets betalen??
En dan zelf alles opzij liggen om zijn eiegen huis in te richten.
Hoe doe je dat met het eten enz draai jij daar ook voor op dan?

Je schrijft dat je niet weet hoe je het hem duidelijk moet maken ??
Gewoon met harde feiten op tafel komen en zeggen of je betaalt vanaf nu mee of je kan in je eigen huis gaan wonen.
Dit is toch van de zotte hoe hij van jou profiteerd zeg ..
Hij lach ze eigen rot.

Ik weet dat dit hele harde woorden zijn op dit moment en misschien zit je hier niet helemaal op te wachten maar ik bedoel het goed oke.
Dit is puur van jou zak leven en heeft niets met liefde te maken maar is gewoon uit buiterij van hem.
En zolang jij dit toelaat blijft dit bestaan.

Kom op meid je verdient beter ....

* Vriendschap is iets waardevols waar niemand buiten kan *

Vanaf 3 Juli tot einde vakantie is een gedeelte van het Beheer op vakantie.
Lotgenotenforum.nl blijft zeker geopend voor alle leden,maar emails/topics/pb's beantwoorden kan langer duren dan jullie gewend zijn ons.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 13 september 2008

Standaard

als 1e bedankt voor de reacties, ben blij hier een luisterend oor te vinden

gisteren heb ik het het probleem er echt huilend uit gegooid. zijn reactie: hij is ook blij als ie weer thuis is en bv. kan rusten op de bank, en dan is ie ook in zijn huisje bezig. en hij zou niet weten wat hij hier moet doen
en als ie geld kreeg zou hij mij ook eens wat betalen, dat ik ook niet meer zo krap zit. (ik zit nog altijd op eerder beloofd geld te wachten)

(vanaf een uur of 6 smorgens tot een uur of 5 is ie weg naar zijn werk, hij werkt op daf eindhoven, +/- 20 minuten naar de carpoolplaats rijden, en een uur met de bus)

@indogirl:als hij intrekt in zijn huisje dan blijf ik zeker weten nog hier in mijn huurhuisje zitten want zoals het nu gaat zie ik het niet zitten om met hem samen te wonen.
als ik hem erop wijs dat ik het niet meer leuk vind zo, dan gooit hij het weer erop dat ie blij is als ie thuis is en zijn eigen huisje enzo. ik weet dat ik teveel over me heen laat lopen helaas

@samick: hij woont op het moment nog bij mij in ja

@desie: je hoeft geen sorry te zeggen, ik weet dat je het goed bedoeld en ik vind het alleen maar lief van je ;)
voor het eten draai ik ook zelf op ja, heeeeeeeeeeeeeel afentoe dat ie mee betaald.

ergens zeg ik hem heel graag waar ik op sta en aan de andere kant heb ik toch wel angst voor zijn reactie. bang dat hij weer met zijn excuzen komt en dat ik het dan voor lief neem. maar ik moet toch proberen mijn mannetje te staan.
op het moment is hij zijn zoontje ophalen in duitsland, was hij nog bezig dat ik nooit tot zelden meega, maar als ik er geen zin in heb of behoefte aan heb dan kan ik toch moeilijk met tegenzin meegaan of niet? en dan nog, ben al blij dat ik lekker thuis rustig aan kan doen want ik heb last van mijn rug.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 13 september 2008

Standaard

hij gaat met zijn zoontje naar zijn zusje toe en vanavond blijft hij in het huis van zijn ouders slapen omdat damon daar een bed heeft en bij mij niet. heb hem net telefonisch medegedeeld dat ik niet meega naar zijn zusje maar dat ik vanavond wel nog ff bij zijn ouders langs kom omdat ik met hem wil praten. de tranen staan me in de ogen
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 13 september 2008
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Hallo Muiske,

Heb het even doorgelezen, maar dit klinkt niet zo lekker.
Wens jou veel sterkte in deze situatie.

Groetjes, Kiwi
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 13 september 2008

Standaard

dank je wel kiwi.
heb nu al meer dan genoeg waterlanders gelaten snik.

had hem nog even aan de telefoon. toen vroeg ik hem waarom hij zo uitgeut klonk. toen zei hij zoiets van: dat krijg je als je alles alleen moet doen. toen zei ik: ja dat hoef je mij niet te vertellen. toen vroeg hij hoe ik dat bedoelde. ik zeg, ja met de financien en het huishouden enzo. toen zei hij: weet je wat, ik help je wel mee en dan gebeurt er maar niks meer in mijn huisje.
heb ik hem naderhand een sms gestuurd dat ik dus niet meer langs kom en dat ik het helemaal zat ben.
heb mijn gsm uitgezet en heb de deur op slot gedaan.
ben nu helemaal in tranen.

hij is nu op de huis telefoon aan het bellen maar die springt gelukkig ook zo uit omdat de accu ver leeg is
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 13 september 2008
cindy's schermafbeelding

Blog Entries: 4
Standaard

hoi muiske,

ik heb net alles even door gelezen en ik las dat het tussen door ook al eerder uit is geweest tussen jullie?
is het toen uit geweest om deze reden ook of om een andere reden?ik hoef de reden niet echt te weten maar ik vroeg het me zo is af...
als ik dit zo alles is lees kan ik me niet anders als bij de rest aansluiten..
ik begrijp heel goed dat hij op dit moment tijd en geld besteed aan het huisje wat hij heeft gekocht,maar hij moet ook beseffen dat hij bij jou inwoont en dat jij ook niet voor alles alleen op kan draaien..
op dit moment is zijn zoontje er begrijp ik en zou dan ook even wachten met een gesprek met hem,dit puur vanwege zijn zoontje omdat deze er niets van mee hoeft te krijgen wat er tussen jullie speelt hij hoort een leuk weekend te hebben als hij bij zijn vader is niet waar?
Wel zou ik als zijn zoontje weg is toch echt een gesprek met je vriend aan gaan en eens met hem gaan praten over hoe dit verder moet?
hoe gaan jullie verder met de financieën,het huishouden,het samenwonen en alles wat daar bij komt kijken?
Jij voelt je niet prettig in deze situatie en bent op dit moment alles aan het opstapelen tot dat alles in 1x er uit komt en dat kan je beter voorkomen door op tijd een gesprek aan te gaan als je iets dwars zit..

groetjes
Cindy

Let op! Ons adres systeem wijzigt ivm kaartjes versturen, kijk hier voor meer informatie.

Vanaf 3 Juli tot einde vakantie is een gedeelte van het Beheer op vakantie.Lotgenotenforum.nl blijft zeker geopend voor alle leden,maar emails/topics/pb's beantwoorden kan langer duren dan jullie gewend zijn ons.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 17 september 2008

Standaard

he cindy
ik gun het zijn zoontje damon van harte om plezier te hebben als ie bij zijn vader is, ze zien elkaar maar 1 keer in de weken dus, daarom heb ik ook gewacht met het gesprek totdat damon weer bij zijn moeder was.
hij heeft me beloofd geld te geven zodra hij het heeft. dit is ook zijn aller laatste kans want ik zie het echt niet zitten om zo de rest van mijn leven zeg maar door te gaan. huishouden gaat ie nu ook zoveel mogelijk mee proberen te helpen, wat niet veel zal zijn aangezien ik het meeste doe omdat ik toch grotendeels thuis ben, maar toch ;)
voordat ik uberhaupt met hem ga samenwonen ga ik ook eerst eens heel goed met hem hebben,en afspraken maken.
we zullen zien.....
in ieder geval echt hartstikke dank je wel dat jullie een luisterend oor boden xx
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten