Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 13

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Maatschappelijk > Relaties
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Relaties Echtscheiding, relatieproblemen, huiselijk geweld, familie etc

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 17 februari 2010
Radeloos's schermafbeelding

Standaard Geestelijke mishandeling kinderen en moeder

Graag zoek ik hulp bij jullie. Ik ben door ex gedagvaard ivm een kosten van hypotheek die hij nu op mij wil terugvorderen (zie mijn item die ik al eerder heb gezet in de rubriek scheiding).

Continue is ex al bezig vanaf eind 2007 om te treiteren, continue nare mail te sturen. Ik heb nu ander telefoonnr. wijkagent benaderd en aangifte gedaan van diverse dingen. Ik ga er aan onderdoor en nu ook op school gehoord dat ouders normaal met elkaar moeten communicerren. Dat begrijp ik; maar nu werd dus gemeld dat de school buiten de ouders om een traject ingaat ten behoeve van de kinderen. Ouders moeten normaal met elkaar communiceren. Ik begrijp de hulpvraag voor de kinderen, maar ik vind het belachelijk dat ik word gedwongen om hieraan mee te werken, zonder mijn bewijzen aan te leveren aan school. Ik weet niet of ik de kans krijg om dit bewijs te sturen. Er is zoveel gebeurd en ik ben bedreigd, dat ik alleen via de email met ex contact heb en ik informeer hem altijd over de kinderen en zakelijke dingen. Hij heeft de behoefte om continue gal te spuwen en hierdoor ben ik zelfs in behandeling bij psycholoog en heb veel angsten door hem.
Dit heb ik eerder aan advocaat gemeld die nu mij ondersteunt ivm de vordering en zij doet hier niets aan. Nu heb ik vandaag een mail gestuurd naar haar dat het zo niet langer meer kan. Ik wil dat de zaak aan bod komt en dat ex de ouerlijke macht of omgang met de kinderen niet meer krijgt. Het gaat heel slecht met hun en zij geven zelf aan het niet fijn te hebben met hem. Ik krijg ze vaak gesloopt terug en hij heeft geen aandacht voor hun. Dit hebben de kinderen vermeld bij de kinderpsycholoog. Graag een reactie van mensen die ervaring hebben met a. het verplichte traject van school.
b. een wijziging ivm de omgang omdat er geestelijke mishandeling plaatsvindt.

Ik weet niet of mijn advocaat dit wil oppakken, maar ik weet niet meer hoe of wat. Wil niet door een instantie worden gedwongen tot iets, kan er zelf niets aan doen en heb ook rust nodig. Moet een advocaat mij steunen? Ik wil zelf de dingen aanvragen ipv een school die mij verplicht in gesprek te gaan met vader want dit werkt echt niet meer. Na alle dreigingen etc.

Graag jullie hulp ben doodmoe van alles.

Laatst gewijzigd door cindy; 17 februari 2010 om 19:50
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 26 februari 2010
sylvia47's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat dit het trajekt is met stichting jeugd en gezin,pin me er niet op vast maar zo was het bij mij18 jaar geleden.Dan heeft de school jeugdzorg ingesteld,dat zijn ze verplicht als ze het gevoel hebben dat er dingen niet goed gaan.In zo,n geval neemt de jeugdzorg contact met je op en komt op huisbezoek en kun jij de kant van jou zaak toelichten.De school of stichting jeugd en gezin kan je nooit dwingen goed contact met je ex te hebben.Wat ik van de school vreemd vind dat ze niet eerst met jou overlegt hebben dat er iets niet goed gaat,dat was wel zo netjes geweest.Ik zou naar de school stappen en vragen wat de bedoeling is en waarom ze niet eerst met jou een gesprek zijn aangegaan.
Ik geloof zelfs dat als er tegenwoordig gescheiden wort en er zijn trobbels onderling dat de stichting jeugd en gezin door de rechter zelf al ingeschakeld wort.Iedereen is nogal bang voor de stichting en ik lees ook de berichten maar ik had een hele goede.Die kwam drie keer praten en zei toen ik weet niet wat ik hier eigenlijk kom doen.Sterkte in ieder geval.groetjes sylvia.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 1 maart 2010
Radeloos's schermafbeelding

Exclamation Graag jullie hulp weinig reacties!!

Ik ben zo ontzettend moe. Vandaag gebeld dat inderdaad GGD jeugd en gezin contact met mij gaat opnemen.
Ik wil een advocaat hebben om mij te steunen; deze man moet ophouden met mij en de kinderen gek te maken. Wie heeft hier ervaring mee?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 1 maart 2010
sylvia47's schermafbeelding

Standaard

lieve schat ,waar ben je zo bang voor?Doe jij het voor je gevoel goed met de kinderen?
Ik denk dat het je allemaal koud op je dak valt ,maar het is tegenwoordig heel normaal dat bij een scheiding ,jeugd en gezin ingeschakeld word.Ze komen alleen kijken of het bij jou goed reilt en zeilt en je kunt je verhaal doen.Je bent er echt zenuuwachtig voor en dan is het goed dat je er iemand bij hebt.Een goede vriendin of familielid.Die kunnen ook horen wat er gezegt word.En samen kun je het beter onthouden.Ik had mijn zus erbij.Ik was ook opgelaten en vroeg direkt kom je mijn kinderen van me afnemen?Nee hoor mevrouw zei hij we halen de kinderen zo maar niet weg,we komen alleen kijken hoe het gaat.Probeer rustig te blijven en zet goede koffie en zorg dat je iemand bij je hebt.Een advocaat zal hier niet voor komen.Sterkte.groetjes sylvia
  #5 (permalink)  
Oud 1 maart 2010
cindy's schermafbeelding

Blog Entries: 4
Standaard

hoi Radeloos

ik kan me voorstellen dat je door de hele situatie en alles erom heen het even niet meer ziet zitten,maar wees niet te bang hier voor.
zoals al aangegeven komen ze alleen voor een gesprek en kijken hoe het bij jou thuis is,en hoe jij met de kinderen omgaat.
ze gaan een gesprek met je aan en horen jouw kant van het verhaal aan.
ook zullen ze je vertellen waarom ze ingeschakeld zijn zodat het ook voor jou iets duidelijker wordt allemaal.
in dit gesprek zullen er zeker geen directe maatregelen genomen worden wees daar niet bang voor.
zoals eerder aanbevolen zorg dat er iemand bij is die je vertrouwt,je zus,een goede vriendin etc.
als ze zouden vragen waarom deze persoon erbij is geef dan gerust aan dat je helemaal op bent door de hele situatie rondom je ex,en je heel erg zenuwachtig bent en je graag iemand bij je wilde hebben voor ondersteuning.
een advocaat zal je in dit gesprek niet ondersteunen helaas en je zal het dus met personen uit je omgeving moeten doen.
heel veel succes met het gesprek,en nogmaals wees niet al te bang hier voor

groetjes
Cindy

Let op! Ons adres systeem wijzigt ivm kaartjes versturen, kijk hier voor meer informatie.

Vanaf 3 Juli tot einde vakantie is een gedeelte van het Beheer op vakantie.Lotgenotenforum.nl blijft zeker geopend voor alle leden,maar emails/topics/pb's beantwoorden kan langer duren dan jullie gewend zijn ons.
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten