Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miran
Toen was voor mij de maat vol, ik heb haar daar later op aan gesproken en tegen haar gezegd dat ze niet altijd kan verwachten dat haar broertje voor haar klaar staat.Hij heeft nu ook een relatie en een gezin. Ik snap wel dat toen hij ook nog alleen was dat dat zo ging maar dat kan nu niet meer!! Ook mijn vriend heb ik daar uiteraard op aan gesproken dat ik toch van hem verwacht dat hij er in 1e instantie voor ons is.
Vanaf dat moment dat ik dat heb gezegd laat zijn familie mij gewoon links liggen, in het begin werd ik heel hartelijk ontvangen maar nu het is allemaal zo koeltjes...
En zijn zusje waar ik dat tegen heb gezegd die laat tegenover mij helemaal niks meer horen.Al het contact wat er is dat komt van mijn kant uit. En wat het ook is ze is het lievelings zusje van mijn vriend dus dat botst tussen ons ook natuurlijk....
En weet je ik heb zelfs al gedacht om mijn relatie maar te beeindigen met mijn vriend alleen al om deze stress er niet bij te hebben....
Ik weet ff niet wat ik hier mee aan moet...
Heb ik nu teveel gezegd, ik heb alleen maar voor mijn gezin/relatie gekozen toch....
|
Mijn reactie op wat je hierboven schrijft is dat ik denk dat je je eigen grenzen al die tijd niet steeds goed in de gaten hebt gehouden en dat ook de anderen (viend, schoonzusje en familie) dit niet echt deden: jullie leefden wel erg dicht op elkaar, waren voortdurend bij elkaar en deelden ook heel veel!
Maar wilde(n) jij /jullie dit wel?
Toen je vriend na een ruzie tussen jullie beiden naar zijn zus ging, was was voor jou -opeens?- de maat vol terwijl zijn gedrag toch eigenlijk wel goed paste in het geheel en dus ook heel gewoon was.
Vervolgens spreek jij háár erop aan.. terwijl je vriend toch uit zichzelf gegaan is..
Ws. begrijpt zij helemaal niks van jouw reactie en komt die voor haar heel plotseling: opeens ga jij grenzen stellen?
Hoe ziet je vriend dit alles?
Wil hij een klein gezin die alle voorrang krijgt en relaties erbuiten wat meer op een afstandje of wil hij juist een/zijn uitgebreide familie met veel intensieve en hechte contacten?
Je zult misschien eerst duidelijk moeten krijgen wat jij/jullie precies willen?
Sterkte hoor en succes natuurlijk: na 35 jaar huwelijk weet ik ook heel goed hoe moeilijk het soms is om relaties goed te houden!