|
|
Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 13
Nieuwste Lid:
jipsterbs |
|
|
|
|
 |
 |
|
 |
| Relaties Echtscheiding, relatieproblemen, huiselijk geweld, familie etc |

12 december 2009
|
 |
|
|
|
|
Hahaha nee Sis het is ook geen zeiken, zanikken of nuilen  En dat heb ik ook hoor, en met mij velen op het forum, dat je sneller over moeilijke dingen schrijft dan over leuke. Leuke dingen zijn nou eenmaal een stuk makkelijker om een plekje te geven!
Hee netjes joh, weer een week zonder am, hopelijk inmiddels anderhalf. En ja tuurlijk kost het moeite, anders deden we het ‘maar gewoon ff een poosje niet’ hè. Heel herkenbaar ook dat het je niet lukt om te genieten, dat je je daar alleen maar rotter door gaat voelen. Hee maar je HOEFT niet te genieten hè, het is niet verplicht. Ja tuurlijk is het leuk als het lukt, maar je hebt gewoon veel aan je hoofd en zo’n knop zet je niet zomaar even om.
Bij mij voelde het heel kunstmatig om mijn gevoelens van verdriet en kwaadheid te overwinnen en om mezelf te leren om ruimte te geven aan fijne dingen/gevoelens/ gedachten. De peut zei het zo simpel. ‘Als je jezelf betrapt op negatieve gedachten, dan ga je gewoon aan iets anders denken’. Gewoon. Jaja. Ik dacht van ‘denk je nou dat ik gek ben, als het zo simpel was dan had ik het allang gedaan, duhhh’. Totdat hij het een keertje anders uitlegde. Toen snapte ik het wel.
Hij zei dat ik het moest zien als het spel Landje Veroveren. Op dat moment hadden negatieve gedachten bij mij de overhand, die bezaten dus vrijwel al het land. Dat was voornamelijk gepieker over mijn moeder en schoonmoeder (mijn verdrietige jeugd en de rotmanier waarop mijn schoonmoeder mij destijds behandelde) Als ik mezelf erop betrapte dat ik over de moeders piekerde, moest ik bewust aan iets leuks denken. Voor mij was dat toen mijn kindje: ik was in verwachting van mijn dochtertje. Voor jou zal dat iets heel anders zijn natuurlijk. Ik moest mij dan voorstellen dat er zo wat land van de moeders werd afgepakt en naar mijn kindje ging. De peut zei: als je dat telkens doet wanneer je aan de moeders denkt, dan zal je kindje op een gegeven moment veel meer land hebben dan de moeders. En dat is toch veel leuker?’
En idd, zo was het ook. Ik schaamde me bijna, hoe kinderlijk het wel niet klonk, dat hele landje veroveren, maar het werkte. Ik ging veel meer tijd besteden aan leuke gedachten en het lukte me steeds beter om negatieve en vervelende gedachten te bannen. Ik werd er echt vrolijker en positiever door. Hoop dat je hier wat aan hebt, dat het voor jou net zo goed werkt als het voor mij deed. Maar het gaat niet van de ene dag op de andere; het is echt een proces.
Prachtig gedicht trouwens, en ook zooooo herkenbaar. Hoop dat je snel in het ‘morgen’ zult belanden.
Hee en wat je oude voogd betreft: probeer erop terug te komen met haar. Maakt niet uit dat het eventjes geleden is nu. Vind het goed van je dat je je vriendin een sms hebt gestuurd erover. Dat is ook een manier van jezelf en je gevoelens serieus nemen en ernaar handelen.
Aarrghh idd een stilstand op alle vlakken, heel irritant idd. Hee maar laat het idee los dat stilstand achteruitgang is. Ik begrijp dat het zo voelt maar zo is het niet. Je hebt van alles in gang gezet en dat is super. Je bent nu ‘alleen even’ afhankelijk van derden voor de uitvoering, maar daar kun jij dus helemaal niets aan doen. JIJ bent goed bezig. En dat blijf ik je net zolang zeggen tot je het gelooft
|

12 december 2009
|
 |
|
|
|
|
hoi sister X
ik heb je gedichtje gelezen
heel mooi en ik hoop dat je het ook zo gaat zien allemaal 
en dat je van uit de grond van je hart kan zeggen!!!
ik zelf zit nog steeds bij het overleven ,maar ja is niet anders
groetjes Christa
|

3 februari 2010
|
 |
|
|
|
|
Wow.. echt schandalig hoe lang ik hier niet meer heb gepost..!
Allereerst; Confused en Christa bedankt voor reageren!
@ Confused: Mijn oude voogd heb ik daarna niet meer gezien, en zal haar ook niet meer zien. Die afspraak van toen was afsluiting ;) Ook niet echt de behoefte gehad speciaal daarom contact met haar te zoeken, dus heb het zo gelaten.
Dat Landje Veroveren is een erg goede tip gebleken! Nog bedankt!  Zelf maak ik er gerbuik van als de negatieve gedachten even too much worden, en ik heb het een vriendin van me ook aangeraden (uiteraard niet met jouw situatie/ervaringen als voorbeeld erbij) en zij vond het ook een goed idee en ging er ook mee bezig!
Die anderhalve week zonder am had ik toen niet gehaald, maar daarna wel weer zonder am. Dus nu ongeveer anderhalve maand zonder.. Ik heb het niet echt bijgehouden, dus weet het niet precies ;)
So.. what else is new..?
Uhm.. feestdagen gehad sinds ik hier voor het laatst postte, nieuw jaar begonnen, nieuw levensjaar begonnen
Ik ben inmiddels begonnen met rijlessen, en begonnen met een hobbycursus via de loi (te weten; portrettekenen en -schilderen) Heb lezen, schrijven en tekenen weer opgepakt als hobby's. Dat 'samenwonen' met het raammeisje is voorlopig echt van de baan. Ik vind de stap gewoon echt te groot. Dus nu even kijken wat verder mogelijkheden zijn.. Ik heb 3 piercings en een tattoo laten zetten in de tussentijd  GGz is nog steeds niet gestart, maar heb toen wel adviesgesprek gehad, waar uit kwam; gesprekken met spv'er en psychiatrisch onderzoek (van daar uit verder kijken) en ik heb donderdag afspraak om met dat onderzoek te beginnen (volgens mij..) Wa-jong is rond nu (jeej) enne.. ja.. wat verder te vertellen? Gevoelsmatig gaat (nog steeds) met ups and downs, laatste tijd is het het bed uit komen het lastigst. Meestal ben ik al een paar uur wakker voor ik de motivatie vind om dat te doen... Kwa angst gaat het wel redelijk, vandaag voor het eerst weer alleen buiten geweest sinds een tijdje (waren wat dingen waardoor ik dat een tijd niet gedrufd heb) Wel weer problemen met slapen, maar ja, wat wil je als je de halve dag op bed ligt.. Tsja.. dat was het wel weer even voor nu
in gedachten
ben je verder dan het heden
wil je terug naar je verleden,
zegt je dat iets?
Als je blijft kijken naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer zien opkomen.
|

9 februari 2010
|
 |
|
|
|
|
Hee Sis hoezo schandalig dat je een tijdje niet hebt gepost? Je bent niet verplicht om te schrijven hoor; ik heb zelf ook vaak genoeg periodes dat ik even wat minder op het forum kom. Dus schrijf gewoon wanneer je tijd en zin hebt, ook al duurt het een poosje.
Ah ja ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om eea nog te bepraten met je oude voogd als je haar toch niet meer ziet. En als ik zo tussen de regels door lees vind je het niet erg om haar niet meer te zien.
Wat fijn zeg dat het Landje Veroveren bij jou ook zo goed werkt  En ik hoop dat je vriendin er ook iets aan heeft. Hihi ik vond het zo kinderachtig klinken toen mijn peut me erover vertelde, maar het werkt echt hè.
Hee goed bezig zeg, alweer een flink aantal weken zonder am. Ga zo door! En verder ben je ook gewoon super bezig met hobby’s en rijlessen. Je bewaakt je eigen grenzen goed door niet halsoverkop met het raammeisje te gaan wonen.
Yesss wajong rond, en hoe ging het vorige week bij de ggz? Ups en downs hebben we allemaal, is hier echt niet anders. Heb zelf alleen niet de luxe om in mijn bedje te blijven liggen ivm mijn kindjes  Ruilen?  Hoe gaat het met het naar buiten gaan? Ook daar een stijgende lijn? En door je rijlessen moet je natuurlijk ook naar buiten, dus hopelijk heb je daar een stok achter de deur aan.
Meid het klinkt goed allemaal, houden zo!
|

14 februari 2010
|
 |
|
|
|
|
Ja, okay, maar was wel erg lang geleden weer.
Ik was vorige week niet naar GGz gegaan.. ik had die nacht ervoor ontzettend slecht geslapen, dus lag in me bedje toen ik eigenlijk bij GGz had moeten zijn. Nu ben ik afgelopen donderdag gegaan, ging wel ok. Beetje kennismaking enzo, niet heel veel bijzonders. Komende weken ga ik 1 keer in de week naar haar toe, verderop in het traject 1 keer per 2 weken (klinkt weinig, vind ik) Maar eerst nog wat oppervlakkiger, zodat ik ook tijd heb haar te leren vertrouwen zeg maar, dat vind ik wel erg fijn.
Uhm, nee.. zullen we maar niet ruilen?
Naar buiten gaan.. hm, het gaat wel. Nu even wat minder - ben zwaar verkouden, dus geen behoefte aan naar buiten gaan. Maar ja, rijles gaat gewoon door, dus dan naar buiten. En afgelopen weekend naar mijn oud-pleegmoeder (ofzo) geweest, dat was wel leuk. Nu is het carnaval, dus dat is wel een reden om binnen te blijven..
in gedachten
zegt je dat iets?
Als je blijft kijken naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer zien opkomen.
|

11 maart 2010
|
 |
|
|
|
|
Heey, weer even een up-date.
Nog steeds bezig met rijlessen, en over 2 weken heb ik theorie-examen (dus ik mag weleens beginnen met leren!) Die loi-cursus staat even op pauze, want ik kan er geen motivatie voor vinden en op de een of andere manier ook geen tijd (ik besteed me tijd te veel aan onzinnige dingen) Am gaat even niet zo goed, merk dat het weer meer wordt en me gereedschappen weer scherper. GGz.. ben nu meer dan de helft van de afspraken niet geweest, omdat ik het toch wel erg moeilijk en eng vind allemaal. Afgelopen dinsdag wel gegaan, wat ik erg spannen vond, omdat ik haar (me peute) een brief had geschreven en haar die wilde laten lezen. Dus dat heb ik gedaan, die brief laten lezen bedoel ik. Er stond onder andere in over die mannen zeg maar, dus dat vond ik heel moeilijk. Ik merk dat gevoelsmatig die behoefte/verleiding er nog steeds is, maar tegelijk ook het niet-willen, wat regelmatig een conflict met mezelf oplevert. Dus ja, zij is nu de eerste hulpverlener die ervan weet. Ze stelde een aantal vragen die ik wel erg zwaar vond (vraag je er geld voor, hoe voel je je erna, hoeveel mannen) en ze zei iets erover wat me nu nog best wel dwars zit (nl dat ik dan eigenlijk een goedkope prostituee was/ben) Ergens heeft ze daar wel gelijk in natuurlijk, maar toch vond ik dat wel heel moeilijk om te horen. Ik heb nu als huiswerk mijn levensverhaal op te schrijven, dus ik denk dat ik gewoon delen van mijn posts hier ga kopieren  Verder.. het is een tijdje stil geweest vanuit die vent waar ik zat toen ik weggelopen was, dus daar was ik wel soort van blij mee. Helaas gedaan met de rust nu.. het is echt wanneer het hem uitkomt  En het stomme is dat het ook uitwerking heeft op het andere mannencontact (om het zo maar even te noemen) Het maakt het nog eens extra lastig me grenzen aan te geven - iets waar ik sowieso erg slecht in ben (hm, dat moet ik maar eens gaan leren dan!) Dus.. over het algemeen voel ik me niet erg fijn, maar toch gaat het op de een of andere manier niet eens slecht.. vaag. In elk geval.. nu ben ik moe, dus ik ga me bed in, haha
in gedachten
zegt je dat iets?
|

11 maart 2010
|
 |
|
|
|
|
Hallo Sister,
Ik wens je een goede nachtrust
Groeten Ruurd
|

14 maart 2010
|
 |
|
|
|
|
Hee Sis
Succes binnenkort met je theorie-examen; hoop dat je dat in een keer haalt.
Jammer dat je even geen motivatie kunt vinden voor je loi-cursus. Maar het moet wel een hobby blijven natuurlijk dus als je geen zin hebt: gewoon niet doen!
Ik vind het wat minder dat je ook de ggz ontwijkt. Ja het is moeilijk en eng, maar dat moet ook. Een therapie die geen pijnpunten aanboort lijkt me niet zo zinvol. Je kunt pas aan het verwerken en helen gaan als de pijnlijke gebieden zijn blootgelegd. Ik heb het zelf ook erg zwaar gehad tijdens de psychotherapie, maar ben zo wel tot de ontdekking gekomen waar heel veel zeer vandaan kwam en hoe het nog steeds enorm veel alledaagse dingen beïnvloedde. Pas toen kon ik echt leren hoe ik minder last van mijn verleden kon hebben. Ik hoop dat je de kracht kunt vinden om door te zetten.
Wel vind ik het enorm knap van je dat je die peute hebt verteld over die mannen. Ik kan me voorstellen dat het enorm confronterend moet zijn geweest. Ja, dat is vreselijk om te horen, vooral die ene opmerking. En helemaal de wetenschap dat ze eigenlijk wel gelijk heeft. Maar zo zwartwit is het natuurlijk niet; dat weet jij, en dat weet zij ook. Maar hopelijk choqueert het je wel zodanig dat je er nu voor gaat zorgen dat het niet meer gebeurt.
Ja ik hoop ook dat je gauw zult leren om je grenzen aan te geven. Is erg moeilijk, helemaal als je al niet veel zelfvertrouwen hebt. Ik hoop echt dat je een keer gaat beseffen dat je een goede en slimme meid bent die veel beter verdient dan je tot nu toe hebt meegemaakt. Kom op meid!
|
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
|
|
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|