Leden: 2,825
Onderwerpen: 4,871
Nu Online: 15

Nieuwste Lid: jipsterbs

Rivare

Swifthosting

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Ga terug   Lotgenotenforum.nl Voor lotgenoten, door lotgenoten! > Bewegingsapparaat > Rug
Registreer Weblogs FAQ Kalender Markeer forums als gelezen

Rug Scoliose,Tarlov Cysten,therapieën,etc vindt je hier.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14 januari 2010
Breggi's schermafbeelding

Standaard L5 en S1 vastgezet.

Hoi,

Ik ben net nieuw hier op deze site. Ik heb nu al 20 jaar rugklachten. Ik ben er altijd goed mee om gegaan. Nu ben ik in 2008 geopereerd en hebben ze L5 en S1 aan elkaar vastgezet.
Vanaf die tijd gaat het helaas niet goed met mij. Ik kan mijn eigen werk niet meer hervatten en wordt over een jaar afgekeurd. Ik loop nog iedere dag met veel pijn ondank mijn morfinepleisters die ik draag.
Ik merk dat mijn wereld kleiner is geworden. En heb ook de vraag aan jullie hoe jullie met je rugklachten om gaan en hoe jullie je dag invullen. Ik ben opzoek naar een nieuwe hobby, maar dat is moeilijk te vinden. Wie weet kan een van jullie mij helpen.

groetjes Breggi
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 14 januari 2010
bowy45's schermafbeelding

Unhappy l5 s1 vastzetten

hallo breggi wat erg voor je dat het niet geholpen heeft bij jou.
dit is namelijk bij mij ook in de planning maar ik twijfel heel erg wat ik moet doen.
maar je wilden een hobby gaan doen vindt je kaarten maken niet leuk.kun je ook nog anderen mensen mee blij maken en je hebt daar zoveel mogelijkheden in. ps nog een vraagje waar ben jij geopereerd aan je rug. heel veel sterkte en als je nog vragen hebt hoor ik het wel gr bowy45
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15 januari 2010
kiwi's schermafbeelding

Standaard

Hallo Breggi,

Vervelend te lezen dat je eigenlijk beperkter bent geworden na je operatie.
Zelf is bij mijn L5-S1 vast gezet via de Axialif en moet toegeven ik kom voor die tijd haast niet meer lopen en eigenlijk niks meer doen. Dit is voor mij het besluit geweest om deze operatie te doen. Had ik nog het een en ander goed kunnen doen zou ik het nog niet gedaan hebben.
Weet niet hoe slecht je was voor de operatie. Soms hoor je wel eens dat mensen veel last hebben van het fixatie materiaal en zich weer een stuk beter voelen als het verwijderd is. Wat alleen kan als het betreffende niveau vastgegroeid is.
Weet ook van iemand dat het soms gebeurd dat het heiligbeen niet helemaal goed staat en dat die dan veel klachten geeft.
Weet niet of je al fysiotherapie hebt gehad door een bekken fysiotherapeut. Deze kunnen soms resultaten behalen dat het allemaal een stuk beter voor je wordt.
Zelf doe ik fitness en pilates. Deze beide aangepast aan mijn situatie. Dus misschien iets voor jou om te doen.
Hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

Groetjes, Kiwi
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 15 januari 2010
Breggi's schermafbeelding

Standaard Rug

Hoi Bowy45

Ik heb het in Gent laten doen. Ben zeer goed te spreken over mijn arts daar. Hij bekijk het van alle kanten. En is ook eerlijk geweest. Want je kan je laten opereren, maar pijn vrij zal je nooit worden. Alleen mij pijn op het moment is niet draagbaar. heb weer last van uitstraling in mijn been en dat is niet goed. 8 feb mag ik weer terug komen op controle en dan horen we wel hoe of wat. Dus ik ben er nog niet klaar mee!
Wat betreft kaarten maken is niet echt mijn hobby, ik ben niet van het knutsellen. Ik ga graag met mensen om. Maar ja helaas kan ik dat beroep niet meer uitoefenen.

Groetjes Breggu

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bowy45 Bekijk bericht
hallo breggi wat erg voor je dat het niet geholpen heeft bij jou.
dit is namelijk bij mij ook in de planning maar ik twijfel heel erg wat ik moet doen.
maar je wilden een hobby gaan doen vindt je kaarten maken niet leuk.kun je ook nog anderen mensen mee blij maken en je hebt daar zoveel mogelijkheden in. ps nog een vraagje waar ben jij geopereerd aan je rug. heel veel sterkte en als je nog vragen hebt hoor ik het wel gr bowy45
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 18 januari 2010
Ingeborg's schermafbeelding

Standaard

Hoi Breggu,

Als eeste welkom op dit forum! Hier kan je in ieder geval veel info vinden en misschien wel mensen helpen met jou eigen ervaringen.
Ik zelf doe al jaren aan yoga en ik kan daar ontspanning vinden, ook als ik veel pijn heb. Door mijn 2e hernia op de zelfde geopereerde plek.
Op het moment lees ik ook weer veel en heb heel veel spellen op mijn nintendo staan . Daar naast probeer ik vrienden bij mij thuis uit te nodigen. Of ik plan een bezoek naar iemand of naar m'n werk. Waarbij ik zorg dat ik van te voren een poos liggen kan.

Hopelijk kan je er wat mee!
Groetjes Ingeborg
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 4 februari 2010
Esther17's schermafbeelding

Standaard

Hoi Breggi,
ik heb 2 spondylodese operaties gehad,L2,L3,L4,L5, de laatste was in 2007,nu 3 jaar later ben ik er nog steeds niet beter op geworden,de pijn in m,n been en rug komt vaak heel hevig terug.
Ik heb er zelf voorgekozen om mij niet meer te laten helpen,ik ben er helemaal klaar mee.In 2005 ben ik 80/100% afgekeurd
ik heb best wel een tijdje in een sociaal isolement gezeten totdat mijn arts voorstelde om vrijwilligerswerk te gaan doen,ik doe dat nu 2uur per week ,in een verzorgingstehuis, en ik leef weer helemaal op,je bent weer lekker onder de mensen en ik heb er heel wat vrienden bij gekregen.
Misschien is dat ook wel iets voor jouw,je werkt graag met mensen,dus iets om te proberen?
Heel veel succes ermee!!
groetjes Esther
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 5 februari 2010
Anja's schermafbeelding

Standaard

Hoi Breggi,
Ik ben op de zelfde plaats als jou vast gezet en heb ook eigenlijk noeg net zoveel klachten dan voor de operatie. Ik ben nu een revalidatie traject aan het doen hoop dat ik daar door beter met mijn grenzen om leer gaan. Misschien is dat nog een optie. Ik heb ook een tijd vrijwilligers werk gedaan overblijf moeder op scholen heel erg leuk en ik maak ook kaarten best saai maar je bent bezig. En ik ben een beetje te veel op de pc zeg maar tja wat moet je anders he. Sterkte en groetjes van Anja.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 20 april 2010
Dolledokus's schermafbeelding

Standaard

Hoi breggi,

Ook ik heb die operatie gehad,welliswaar een 12 jaar geleden dan.
En er zeer tevreden over ook. Tot nu toe dan hahaha.
Maar goed het heeft het toch 12 jaar volgehouden en daarbij heb ik de eerste twee jaar erna nog last gehad denk ik.
Ook gewoon nog al die jaren hard gewerkt,tot het helaas nu weer mis is.

Ook ik kamp nu weer met dat isolement ja.
Veel van je vrienden thuis uitnodigen werkt wel eens,maar je vraagt meer naar een hobby hè.
Tja ik amuseer me met mijn laptop tot ik niet meer kan zitten,dan er weer af en even liggen, lopen of staan,daarna weer verder.
Ik amuseer me ook met films,mijn WII spelcomputer en verder nergens mee,want ik kan het simpelweg niet.
Alles wat je doet daar word je in "gestraft" om het zo maar te zeggen.
Ik had een oude hobby,oldtimer autootje opknappen en zo,maar ook dat zal niet meer gaan nu,dus de beperkingen zijn groot,maar de geest is kundig genoeg je een vertier te geven toch?
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten