Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: misofonie

Standaard misofonie

Ik kan er absoluut razend van worden als ik mensen of dieren hoor drinken of eten. Ik probeer van alles om het maar niet te horen, oordopjes in, muziek of tv harder. Zijn er meer mensen die last hebben van misofonie? Is er een behandeling voor? Ik wordt er namelijk stapelgek van.

Standaard

Hoi Elisabeth0312 en andere lotgenoten,

Ondanks dat dit topic inmiddels 2 jaar oud is zou ik graag nog even willen reageren.
    Ik ben er sinds ongeveer een jaar achter dat ook ik Misofonie heb. 23 oktober heb ik mijn intake bij het AMC. Zijn er lotgenoten die ook de behandeling voor Misofonie aangaan of al hebben gedaan? Ook zou ik graag in contact komen met mensen met dezelfde klachten.
    Ik heb het meest last van de woede aanvallen bij slik/smak/kraak geluiden, neusophalen, het zien van mensen die eten; waarschijnlijk een associatie met het geluid, strijkbout die constant word neergezet, ect.

Ik hoor het graag.

Groetjes,
    Claudia

Standaard

Hoi Claudia,

Ik begin in feb met de behandeling voor misofonie in het AMC. Heb jij al een idee van wanneer je kan beginnen, of kom je in de volgende behandelgroep. Ik heb in augustus de diagnose gekregen.

Groetjes Danielle

Unhappy Gek word je er van!

Hallo,

Ik vermoed dat ik Misofonie heb. Inmiddels is er een e-mail naar mijn psych om te kijken of dit het geval is.
    Ik stoor mij aan de vreemdste dingen; als mijn man een appel of yoghurt naast mij eet, het buurmeisje die door hun woonkamer rent, roffelende vingers, drummende voeten, klikkende pennen, kuchende mensen, rammelende deuren door de wind.
    Dit heeft bijna in een burenruzie geresulteerd. Ik probeer me nu te verbijten, maar ik zit dus ziek thuis (operatie gehad) én het is kerstvakantie én het is grotendeels slecht weer, dus die kleine hiernaast rent continu door het huis. Mijn man hoort het wel, maar stoort zich er niet aan. Voor mij klinkt het alsof er iemand naast mijn oor op een pauk slaat. Mijn bloeddruk schiet dan ook omhoog.

Klinkt dit bekend?

Astrid

Standaard

Beste Astrid,

Het klinkt zeer bekend. Zelf kan ik ook al dit soort geluiden ook niet verdragen. Dat leidt bij mij tot grote eenzaamheid en veel spanning. Omdat ik ook wel weet dat het grotendeels aan mij ligt maar tóch boos word op de buren omdat die voor mij 'te aanwezig' zijn. En dan durf ik dat weer bijna niet aan te geven, maar ik flip regelmatig en krijg dan woedeuitbarstingen die ze vast en zeker wel zullen horen door de muren heen. Ik schaam me vooral heel erg. Dat is eigenlijk mijn grootste probleem. En ik verdraag steeds minder. Ik heb echt het idee dat mijn grootste probleem is dat ik me er zo voor schaam en totaal niet weet hoe ik ermee om moet gaan en me dus maar terugtrek. Nu slik ik sinds kort antipsychotica, omdat ik mezelf bijna niet meer bij elkaar kan houden. Ik ben midden veertig en worstel hier al 30 jaar mee. Hoopte dat het over zou gaan. soms leek het daar ook op, maar helaas. En het stomme is, dat ik er bij mijn ouders het meeste last van heb en het is niet bespreekbaar dus ik zie ze nauwlijks, waar ik dan nog verdrietiger van word...
    Ik heb vaak het idee dat het met grenzen te maken heeft. En met de boel onder controle willen houden. Ik heb de neiging om het gedrag van mijn omgeving totaal in de hand te willen hebben, wat natuurlijk niet kan. En ik heb vaak de neiging om tegen iemand te zeggen dat ie ergens mee op moet houden, met bepaald gedrag of geluid. Ergerlijk vind ik dat van mijzelf maar heb er nauwelijks grip op, wat mijn zelfwaardering dan weer erg aantast.
    Eerlijk gezegd heb ik niet veel vertrouwen in het AMC. Wel heb ik steeds meer behoefte aan lotgenotenkontakt. Ik ben zo benieuwd of er een soort 'gezamelijke factor' is of zo, een bepaald menstype misschien ook.

Standaard

Zelf dacht ik ook dat het iets in deze richting was bij mij. Nu blijkt dat het ook hyperacusis kan zijn, iets dat, samen met m'n autisme diagnose wel een verklaring is, aangezien dat vaker voorkomt blijkbaar.

Ik kan er voor een deel prima mee overweg door te slapen met iets dat "white noise" maakt... een ventilator bijvoorbeeld.

Maar zodra zoiets uit staat of ik wakker ben is het meestal verkeken. Ramen en deuren dicht en 5 straten verderop auto's horen... om maar te zwijgen van mensen in huis die niet snappen dat je deuren niet hoeft dicht te smijten en je ipv schreeuwen ook de afstand kunt verkleinen om te praten.

En uiteraard helpt het niet dat een van de interesses die ik heb (en relatief gezien ook enige kennis van in huis heb) te maken heeft met muziek maken, producen, mixen en ik m'n "goede" gehoor wel nodig heb.

Standaard

Hallo,

Is er al iemand die ervaring heeft met de therapie van het AMC?

Leeftijd
    52

Standaard

Ook ik word er razend van... Smakken, drinkgeluiden, roeren in de koffie, slurpen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten