Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44

Unhappy Deel 2 Hernia S1/L5 nu blokkade zenuw

Goedemiddag,

Ik heb ongeveer 3 weken geleden een epidurale injectie gehad, oooh wat was ik blij dat mijn pijn verdwenen was.
    Helaas heeft het maar anderhalve week mogen duren, want elke dag werd de pijn weer erger.
    Lees mijn verhaal http://www.lotgenotenforum.nl/forum/...ad.php?t=15218

Ik kom net terug van de pijnpoli en moet nu volgende week terug komen, dan krijg ik meerdere proefbehandelingen en dan uiteindelijk de definitieve zenuwblokkade.
    Ik vind het weer super eng, want die epidurale injectie viel achteraf zo mee, dat ik eigenlijk hoopte op weer zoiets, maar dan zwaarder, zodat ie langer zou werken.
    Heeft iemand hier ervaring met deze methode? "Blokkade van de zenuwwortel, Rhizotomie middels EMF (PRF)".
    Hoe was jouw ervaring?
    Ik ben zo bang voor de pijn.

Alvast bedankt.

Standaard

Hallo Doortje,

Heb zelf een definitieve blokkade gehad zonder succes. Maar ken wel mensen in mijn omgeving die erg blij met die blokkades zijn en daar een hele tijd op verder kunnen.
    Begrijp ook van hun dat het de ene keer pijnlijker is dan de andere keer. Ook de duur van het effect.
    Heel veel sterkte!

Groetjs, Kiwi

Standaard

Goedemorgen Kiwi,

Balen dat het bij jou niet heeft geholpen.
    Hou je daar dan nog iets van over? extra pijn of zo?
    En hoe ga je er nu verder mee om? Medicijnen?
    Ja ik ben echt bang voor de pijn, dat ik dan wegtrek of zo (qua beweging)
    Alles gaat door mijn hoofd, ik lees teveel op internet, vaak zijn het oude berichten uit 2009.
    En nu is het 2012, dus misschien weer heel andere methodes die ze nu doen, ik weet het niet.
    Ik wou dat het allemaal weer achter de rug was, en dat ik weer normaal alles kan doen.
    Ik ben 47 jaar, wie wil er nu nog iemand van die leeftijd en met rugklachten in dienst nemen? Mijn contract loopt namelijk eind van deze maand af, ja daar ben ik ook nog ff klaar mee.
    Niet alleen lichamelijk voel ik me belabberd, maar ook geestelijk wil het nog wel eens niet helemaal lekker gaan.
    Ik ben prikkelbaar, heb opvliegers (niet in de overgang, dit is al kort geleden getest) dat kan van die epidurale injectie nog zijn nawerking zijn (stond in de beschrijving) En super emotioneel, ik kan zomaar in janken uitbarsten.
    En soms warrig, vertel ik iets wat ik al verteld heb, weet soms niet meer wat voor dag het is.
    Gelukkig heb ik een lief gezin, maar voor hun is het ook niet fijn om hiermee opgescheept te zitten.
    Hoe dichterbij de dagen komen, hoe banger ik word. Ik heb diazepam 5 mg, tegen de tijd dat ik naar het ziekenhuis ga, zal ik er 2 van innemen om toch wat rustiger te zijn tijdens de behandelingen.
    Ik geloof, van wat ik eruit begreep, dat ik geen lichte verdoving krijg, zoals bij die epidurale injectie wel het geval was.
    Nou ja, ik zal proberen mij eroverheen te zetten en ervoor te gaan en hopen dat het allemaal weer goedkomt.

Fijn weekend.

Standaard Zenuwachtig

Goedemorgen,

Nou vandaag is het dan zover.
    Helaas niet helemaal de reacties gehad waar ik zo op hoopte, zoals of het heel erg pijn doet etc.
    Ik ga straks nog even bellen met de afdeling, want heb nog een vraag.
    Zodra ik klaar ben met mijn proefbehandelingen en de definitieve behandeling zal ik mijn ervaring hier neerzetten.

Volgens de verpleegster doet het geen pijn, ik hoef me geen zorgen te maken.

Tot later....
    Laatst gewijzigd door Doortje1965; 10 september 2012 om 08:52

Leeftijd
    53

Standaard

Hallo Doortje,

Zoals je weet is pijn ervaring heel verschillend bij mensen.
    Wat de éen aan pijn ervaart is voor de ander dus geen pijn.
    Dus zal het moeilijk zijn neer te zetten of een behandeling pijn doet of niet.
    Maar als het goed is is deze behandeling erop gericht dat je pijn vrij wordt.
    Ik hoop voor je dat dit een goede ervaring wordt voor jou zonder pijn en dat het ook daadwerkelijk helpt want,daar doe je het tenslotte voor.
    Wens je veel succes en laat ons weten wat je ervan vond.

Succes Dees

Arrow na de 1e en 2e proefbehandelingen

Goedemiddag,

Zoals belooofd, hier ben ik met mijn ervaringen tot nu toe.
    Ik heb 2 proefbehandelingen gehad en er komt er nog 1 aan, daarna de officiele zenuw blokkade.
    Gisterenmiddag was de 1e.
    Ik was erg zenuwachtig, maar werd door de verpleging op me gemak gesteld.
    De zuster ging voor mij zitten en hield mijn hand vast, want ja....ik was zo bang.
    En heb ook een traantje moeten laten.
    De arts sprak tegen mij, waarop ik steeds mijn antwoorden had, het was een over en weer gesprek, want ja ik heb uiteraard dan altijd wel wat te vertellen.
    Ik heb een korte pijn gevoeld, zoals je geprikt wordt in je vinger zeg maar, dat je er even van schrikt en terug trekt (reactie)
    Het was klaar en kon weer terug naar de zaal.
    In dat half uur moest ik goed voelen, wat er anders was dan anders.
    De verdoving duurde ook precies een half uur.
    Ik heb zoveel mogelijk bewegingen gemaakt om de pijn op te wekken en alles opgeschreven.
    Thuis was de verdoving uitgewerkt en helaas 's avonds weer heel veel brandende pijn gehad.

Vanmorgen moest ik weer, dit keer niet meer nerveus, omdat ik nu wel wist wat er ging gebeuren.
    Met de rolstoel erheen, liggen op bed en weer allerlei vragen en het werd een gezellig gesprek.
    Tot..... auw oeffff die deed echt heel erg zeer, ik zei er ook meteen bij waar het zeer deed.
    Ik riep auw, mijn onderbeen voorkant.
    Ik werd weer op mijn gemak gesteld en kreeg nog een prik, die gaf zo een rare reatie, daar schoot mijn voet van omhoog, jeetje...de arts zei iets over contrastvloeistof.
    De verdoving werkte al snel in en had een verdoofde voet.
    En net of ik op iets zat, maar elke keer als ik ging voelen was er niks.
    Ik werd een beetje misselijk, beetje naar....ik kreeg een nat washandje en nadat ik zat, en mijn voet nog steeds verdofd was, ging ik in een bed terug naar zaal.
    Door goed door te blijven ademen en dat natte washandje voelde ik me alweer een stuk beter.
    Jeetje wat was dit een gemene prik(ken)
    En weer proberen de pijn op te wekken door de dingen te doen die ik thuis ook zou doen, ik leek soms wel een ballerina hahahaha maar ja ik moest het toch zeker weten, als ik straks een beoordeling moet geven van de 3 behandelingen.
    Ik hoorde al van een verpleegster, dat meestal de pijnlijkste prik, de beste is.
    Nou dat is te hopen, want ik moet er nog 1 en ik ben nu toch wel weer een beetje angstig wat voor reflex die zal gaan geven.
    Misschien is het waar, dat ik aan behandeling 2 de goeie heb, geen idee.
    Nu helaas is de pijn weer terug, het brandt heel erg.

Donderdag het vervolg.

Thumbs up 3e proefbehandeling

Goedemiddag,

Vanmiddag heb ik mijn 3e en tevens laatste proefbehandeling gehad.
    Ik was er best wel nerveus onder, omdat die van afgelopen dinsdag heel erg tegenviel qua pijn.
    Zelf de dag erna had ik nog meer pijn als anders.
    Deze keer, was de behandeling zeer snel en bijna zonder pijn, eigenlijk mag het geen pijn heten, beetje irritant gevoel.
    Dus ik was al snel terug op zaal, mocht zodra ik goed kon staan en niks geks voelde naar huis.
    Ik moest aan de arts zeggen, bij welke prik ik geen pijn meer had (dus in dat half uur dat de verdoving werkte) nou dat was duidelijk behandeling 2, de pijnlijkste.
    Morgen gaat dan de officiele zenuw blokkade daar gebeuren, dit keer wel met sedatie.
    Toch wel een beetje nerveus, maar ja...het is in ieder geval gevonden welke zenuw mij deze vreselijke pijn bezorgd.

Tot morgen.

Post Zenuw blokkade

Goedemorgen,

Eindelijk ben ik voorlopig af van de prikken.
    Helaas nog niet van de pijn, omdat het niet direct werkt.
    Over 6 weken moet ik terug komen op de poli.
    Deze behandeling kreeg ik inderdaad met een roes (sedatie) en toch heb ik iets gevoeld van de stroomstootjes, heel irritant, waarschijnlijk kreeg ik er nog een verdoving bij, en toen viel het wel mee.
    Het was snel klaar, mocht terug naar zaal, maar mijn voet was verdoofd.
    Het duurde heel lang voor ik hierop weer met volle gewicht op kon staan.
    En toen dat lukte, mocht ik naar huis.

Ik ben nu dus in afwachting wanneer ik geen pijn meer zal hebben en dan ook mijn medicijnen kan gaan afbouwen.
    Zucht))) ze zeggen "geduld in een mooie zaak", nou eigenlijk ben ik dat geduld een beetje kwijtgeraakt.
    Er staat 6 tot 8 weken voor, kan ook 12 weken zijn, tot het definitieve effect beoordeeld kan worden.
    Als er iets mocht veranderen of ik heb nog iets hierover te melden, zal ik dit zeker nog laten weten.

Fijn weekend!

Standaard

Hoi Doortje,

Hoop toch dat de pijn snel voor je wegtrekt zodat je alles weer pijnloos kan doen.

Sterkte!

Groetjes, Kiwi

Standaard

Hallo Doortje,
    Ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Ik weet dat je pas na 6 weken iets gaat merken van de pijnbestrijding maar hoe gaat het nu met je. Heb je er goede moed in en kun je het geestelijk een plekje geven?
    Je zat er echt helemaal doorheen, gaat het nu weer wat beter met jou? En hoe gaat het met je gezin, kunnen zij er nog goed mee om gaan?
    Laat je gauw wat horen, ik leef met je mee!
    Groetjes Romee

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. Zenuw blokkade
    By Desie in forum Rug
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 15 september 2010, 15:52
  2. SI Blokkade
    By Anja in forum Pijnbestrijding
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 11 augustus 2009, 20:43
  3. Lichamelijke blokkade
    By Guest in forum Seksualiteit
    Reacties: 2