Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Stiller na psychose

Standaard

Waauw, had vandaag een mindere dag en dacht ik zal nog eens op dit forum kijken want het is al jaren geleden. Nu zie ik dat jullie gereageerd hebben met soort gelijke ervaringen.
    Ik ben nu weer 2 jaar verder, zie bij mezelf wel vooruitgang en heb veel meer hoop gekregen. Ik ben er zeker van dat dit een tijdelijk probleem. Aangezien ik alweer momenten met vrienden heb meegemaakt waarbij ik me terug volledig mezelf voel, en weer los kon praten. Maar over het algemeen ben ik nog altijd veel meer teruggetrokken en stiller. Soms reageer ik enkele weken aan een stuk niet op mijn vrienden hun berichten, gewoon om dat ik onzeker ben en geen energie heb ervoor. Ook is mijn sociale kring van vrienden sterk gekrompen, aangezien ik sociaal veel minder actief ben zijn ook heel erg veel sociale contacten verwaterd van me.
    Vroeger was mijn sociaal leven een van mijn hoogste prioriteiten en iets waaruit ik het meeste plezier en voldoening haalde, nu ga ik amper nog weg met vrienden.
    Het maakt me echt hopeloos dat ik 4 jaar na de eigenlijke feiten me nog altijd zo voel. Ik had gehoopt om toch al wat verder te staan in mijn leven.
    Maar ik ben wel veel volwassener geworden door alles wat ik ondertussen heb meegemaakt, dit is tijdelijk ook al duurt het lang, deze periode zal passeren en ik zal ervoor zorgen. Ik hoop dat jullie ook zo omgaan met jullie situatie en er het positieve van inzien. Zeker de moed niet laten hangen Regix want net dat is juist dodelijk. Zolang je hoop hebt kan alles.

Ik hoop dat jullie na verloop van tijd ook nog eens deze post lezen en jullie verhaal nog eens hier kunnen neerzetten. Ik zou het echt apprecieren.

PS: Zijn er nog andere mensen die Xeplion hebben toegediend gekregen. Wat was jullie ervaring? ( Ik begin namelijk te denken dat een groot deel van mijn problemen net zijn veroorzaakt door deze medicatie) (neem momenteel al 3jaar geen meds meer)

Groetjes!

Standaard

IHet is al jaren geleden dat je bericht hebt geplaatst, maar wilde toch even reageren.

k herken je verhaal hellemaal niet.Ik werd juist drukker na mijn psychose. Ik maakte heel erg makkelijk contact en kletste de hele dag door. Zelfs dat ik juist altijd heel erg stil was.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biebo Bekijk bericht
    Waauw, had vandaag een mindere dag en dacht ik zal nog eens op dit forum kijken want het is al jaren geleden. Nu zie ik dat jullie gereageerd hebben met soort gelijke ervaringen.
    Ik ben nu weer 2 jaar verder, zie bij mezelf wel vooruitgang en heb veel meer hoop gekregen. Ik ben er zeker van dat dit een tijdelijk probleem. Aangezien ik alweer momenten met vrienden heb meegemaakt waarbij ik me terug volledig mezelf voel, en weer los kon praten. Maar over het algemeen ben ik nog altijd veel meer teruggetrokken en stiller. Soms reageer ik enkele weken aan een stuk niet op mijn vrienden hun berichten, gewoon om dat ik onzeker ben en geen energie heb ervoor. Ook is mijn sociale kring van vrienden sterk gekrompen, aangezien ik sociaal veel minder actief ben zijn ook heel erg veel sociale contacten verwaterd van me.
    Vroeger was mijn sociaal leven een van mijn hoogste prioriteiten en iets waaruit ik het meeste plezier en voldoening haalde, nu ga ik amper nog weg met vrienden.
    Het maakt me echt hopeloos dat ik 4 jaar na de eigenlijke feiten me nog altijd zo voel. Ik had gehoopt om toch al wat verder te staan in mijn leven.
    Maar ik ben wel veel volwassener geworden door alles wat ik ondertussen heb meegemaakt, dit is tijdelijk ook al duurt het lang, deze periode zal passeren en ik zal ervoor zorgen. Ik hoop dat jullie ook zo omgaan met jullie situatie en er het positieve van inzien. Zeker de moed niet laten hangen Regix want net dat is juist dodelijk. Zolang je hoop hebt kan alles.

Ik hoop dat jullie na verloop van tijd ook nog eens deze post lezen en jullie verhaal nog eens hier kunnen neerzetten. Ik zou het echt apprecieren.

PS: Zijn er nog andere mensen die Xeplion hebben toegediend gekregen. Wat was jullie ervaring? ( Ik begin namelijk te denken dat een groot deel van mijn problemen net zijn veroorzaakt door deze medicatie) (neem momenteel al 3jaar geen meds meer)

Groetjes!
    Hallo Biebo en alle andere lotgenoten,

Ik vind het bemoedigend om te lezen dat je je weer terug jezelf begint te voelen en dat je sociaal actiever bent, nadat je drie jaar zonder medicatie bent. Dat geeft mij de moed om te 'dealen' met mijn situatie.
    Ik ben wel van mening dat je misschien redelijk uitgehoopt raakt en dat hoop niet alles is. Maar het feit dat jij zegt dat je je beter kan uiten en het verbetert, is een mooi gegeven.
    Kijk, ik heb met precies dezelfde onzekerheden te maken. Ik slik aripiprazol en ben uit mijn eerste psychose geraakt door heftige paniekaanvallen waarbij mijn achterste hersenkwab heel erg heet werden van angst en stress.
    Ik kan het je niet aanraden, zal ik je zeggen, en daardoor heb ik veel druk en spanning in mijn hoofd gehad en heeft het weken geduurd voordat de spanning verdween. Tegelijkertijd zijn - na de eerste weken slikken - mijn concentratie, geheugen, reactievermogen en gevoelsleven verminderd. Hierdoor voel ik me ook minder aangetrokken tot muziek, terwijl het vroeger een passie was om naar muziek te luisteren en te maken. En ik ben heel erg gaan twijfelen over het maken van relatief simpele beslissingen. Ik heb het gevoel dat de medicatie mijn intu´tie weggehaald heeft, waardoor ik me 'apathisch en betoverd' voel en niet scherp en helder. Ik had veel vrienden gewist van alle platformen waarop ik ze had (inclusief telefoonnummer) tijdens mijn psychose. Het is lastig om weer met oude vrienden op te pikken en leuke gesprekken te hebben, terwijl ik vroeger altijd makkelijk gesprekken kon maken en op situaties kon inspelen (improvisatievermogen) zodat er iets levendigs ontstond. Ook als je spanning wilt opbouwen met het andere geslacht, als je aan het flirten bent, helpt dat niet mee en weet je gewoon niet meer hoe je je gesprekken wilt laten lopen.
    Ik denk nu ook vaak van: 'had ik maar dit gezegd of dat gedaan' en evalueer er aan het eind van de dag ook flink op los.
    Ik ben bezig met geheugenspelletjes om mijn hoofd te trainen (voor zover mogelijk) en ik doe vrijwilligerswerk om gewoon sociaal contact te hebben en te verbeteren en vooral bezig te blijven. En ik loop twee keer in de week hard. Ik kijk ernaar uit om de medicatie verder af te bouwen en ik had afgelopen week een gesprek met mijn psychiater waarbij ik het had om medicatievrij te zijn over uiterlijk drie maanden. Voor de duidelijkheid: ik slik pas sinds april 2017, nadat mijn psychose begon in eind december 2016 en de eerste weken heel heftig was, en tot het voorjaar nog heel erg sluimerde en me verward hield over de realiteit.

Ik ben benieuwd of de restverschijnselen na de afbouw van de medicatie sterk afnemen, en ik me weer scherper en fitter voel en meer durf en plezier in het leven heb. Wie weet kom ik hier later nog even terug om te kijken en mijn ervaringen te delen.
    Iedereen heel veel sterkte gewenst!

Groeten,

Leenxxxx

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. Hoofdpijn na psychose
    By Eline2011 in forum Psyche
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 11 oktober 2012, 22:17
  2. Vriendin met psychose
    By Kaat in forum Psyche
    Reacties: 99
    Laatste bericht: 23 december 2011, 19:45
  3. met psychose in wia
    By snowy in forum WAO, WIA, WW, ZW etc
    Reacties: 13