Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Standaard artrose in mijn knie

hallo allemaal,

ik ben een jonge vrouw van 45 jaar en sinds gisteren is er artrose in mijn knie ontdekt. dit was best wel een schok voor me zelf en weet niet wat me nu te wachten staat.

ik moet over twee weken naar een orthopeet, en daar gaat we verder kijken.

wie kan mij meer vertellen wat mij nu in mijn verdere leven te wachten staat?

Standaard

Hai dromer,

Wat erg voor je. Ik zit in hetzelfde stadium als jij.

Ik heb zelf afgelopen maandag (29-07-2013) te horen gekregen dat mijn linker knie totaal versleten is. Volgens de orthopeed ben ik te jong voor een prothese en zou een kijkoperatie (om wat losse botfragmenten te verwijderen) de boel ook erger kunnen maken. Ik ben zelf röntgenlaborant en heb de beelden van mijn MRI gezien. Die ramp-beelden staan op mijn netvlies gegrift en maken me dat ik flink gek word in mijn hoofd.

Ik ben net 44 en heb 2 kleine kinderen van 5 en 7. Een leven zonder 'hup hup' en 'even snel' kan ik me niet voorstellen. Pijn ben ik doorgaans niet bang voor, ik pak iedere uitdaging aan en fix het, of laat het fixen. Maar nu het idee van de rest van mijn leven in pijn die nooit meer zal verdwijnen en alleen maar zal toenemen geeft mij flinke paniekaanvallen.

Ik heb nu twee weken ontstekingsremmers voorgeschreven gekregen. (arthrotec) En heb de opdracht gekregen het te laten doordringen dat ik mijn leven zal moeten omgooien.

Ik hoop dat we veel steun aan elkaar kunnen bieden. Ik ben het namelijk zat om naar goedbedoelde familie te moeten luisteren over tante Fiet van Piet die ook een kunstknie had en waar het nu toch goed mee gaat. Hoe oud is die? 78.....precies, 'I rest my case'

Leeftijd
    46

Standaard artrose en pijn

Hoi,

Die pijn is geen feestje idd!! Ik ben ook 44 jaar, maar loop nu al vijf jaar met flinke pijn. Het begon met artrose in mn rug, die niet werd erkend door de neuroloog. Ik had een beetje slijtage, daar kon ik niet zo'n pijn van hebben. Door zijn reactie durfde ik 8 mnd niet meer naar een dokter. Ik hoorde al 20 jaar dat ik gewoon wat spit had enz. Maar toen ik dan nu leindgelijk weer naar de dokter ging en naar Den Helder in t ziekenhuis ging naar de fysio, wist ie na 1 blik op mijn houding dat t helemaal niet goed zat en werd ik eindelijk serieus genomen. We hebben t eerst alleen met medicijnen geprobeerd en toen dit niet genoeg bleek heb ik met een korset gelopen 6 mnd, intussen liep ik ook bij de reumatoloog voor de rest van mn pijn in mn lijf, maar hoe ze ook zochten, daar kwam niets uit. Inmiddels heb ik nog is 8 maanden gelopen met een korset en toen ben ik een jaar geleden geopereerd. Daarna kreeg ik een complicatie doordat ik teveel littekenweefsel aanmaakte en moest ik weer geopereerd worden om de doorbloeding in me rug weer goed te krijgen. Dit was eind april. Nu loop ik bij de pijnbestrijdingskliniek, omdat beschadigde en afgeknelde zenuwen veel pijn veroorzaken en inmiddels blijkt de artrose in mn handen, knieën en voeten te zitten en t zal in de toekomst er niet beter op worden.
    Ik heb geluk met mijn opgeruimde positieve karakter, want de laatste paar jaar is mijn leefwereld heel klein geweest en ook ben ik in die tijd verhuisd naar een totaal onbekende omgeving voor mijn zoon zn studie.
    Toch is t me gelukt om hier in t buurtje goeie vriendschappen te sluiten, mensen die me helpen met t huis, de tuin, soms is met boodschappen of eten en de vaatwasser enz.
    Mijn zoon besloot dat hij zn opleiding niet meer leuk vond en gaat nu op kamers om een andere opleiding te volgen en toen besloot ik dat t tijd werd om voor mezelf op te komen en mn vrijheid terug te claimen. Ik heb de gemeente laten weten dat ik met rollator een rondje rond de school kon lopen en dat ik nauwelijks nog een sociaal leven had, mn oude vrienden hiervoor bezoeken enz en dat ik niet in staat was mijn huishouden alleen te runnen. Nu is mij huishoudelijke hulp toegezegd, een scootmobiel en een vervoerders en ik kan straks weer overal heen, GEWELDIG!!! Pijn is vreselijk, maar te handhaven en als ik jou wad zou ik vragen of ze je door verwijzen naar een DC kliniek. Ik zit in Almere en ik ben echt blij met de behandeling van mijn zenuwpijn, naar wat vooral belangrijk is dat je leeftijd t hier en nu en geniet van kleine dingen die op je pad komen en zorg dat je mensen om je geen hebt die goed voor je zijn en begripvol en als je voor praktische zaken hulp nodig hebt, kijk dan waar je recht op kan hebben en als je geen thuishulp kan krijgen, dan kan je misschien een mantelzorger krijgen. Veel sterkte met alles en laat je niet kisten. Niet dooreen pijn en niet door artsen!!

Leeftijd
    46

Standaard

En helaas door de pijn in mn handen gaat t typen soms niet zo goed, hihihi!! Laat maar weten als je een zin niet begrijpt, dan " vertaal" ik m wel!!!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. Knie problemen.
    By HelenaZ in forum Algemeen Bewegingsapparaat
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 6 juli 2012, 08:48
  2. Slijtage knie
    By Desie in forum Algemeen Pijn
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 19 september 2011, 17:46
  3. Knie/bovenbeen klachten
    By Meliissa in forum Algemeen Pijn
    Reacties: 1