Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Unhappy Mijn ex is een narcist

Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn ex-man een narcist is. Door alles wat er de afgelopen jaren is gebeurd en door alles wat ik heb geprobeerd goed te doen door te overleggen, praten, afspraken maken en me eraan houden. Ik weet nu dat het geen zin heeft en daar word ik heel verdrietig en machteloos van.

Ik dacht eerst dat het een vorm van autisme was, maar toch klopte dat beeld niet helemaal met wat ik erover las.

Ik las gisteren een stuk over narcisme en alles viel op z'n plaats, een feest der herkenning maar tegelijkertijd ontzettend slecht nieuws natuurlijk want wat nu!!??

We hebben 2 kinderen samen waarover we co-ouderschap delen en overleg, mail, contact.... het is een DRAMA. Ik weet niet zo goed hoe ik nu verder moet hiermee.

Heeft iemand met dezelfde situatie te maken? En tips voor me?

Groetjes!

Standaard

Hoi Femmy

ik zit niet in dezelfde situatie als jij maar ik wel een narcistische moeder gehad die veel in me kapot heeft gemaakt maar waar ik nu mee om kan gaan met ups en downs Jij zit in een moeilijke situatie want je hebt kinderen. Ik zou je willen adviseren om contact met je huisarts op te nemen voor een goed gesprek en evt doorverwijzing naar een psycholoog. Ik heb hier onder alg psych een topic staan narcisme Jasmine misschien kun je daar iets uithalen. Maar ik zou zeker hulp gaan zoeken en niet de schuld bij jezelf zoeken. Ik wens je heel veel kracht en sterkte,

groetjes Jasmine

Standaard

Hoi Femmy,

Adviezen heb ik helaas niet voor je. Wel herkenbaarheid. Ook mijn ex is een narcist!
    Een relatie gehad van 15 jaar waarin ik altijd al dacht, hier klopt iets niet.
    Manipuleren, dwangmatig en zolang ik "zijn leventje" volgde ging het "goed".
    Na het uit elkaar ging heeft hij mij 1,5 jaar lang gestalkt en bedreigd. Want in de steek gelaten worden daar kunnen narcisten niet mee overweg. Ik zie dat er bij mijn ex veel grondslag in zijn opvoeding ligt.

Maar hier heb jij niks aan, jullie hebben samen kinderen, dus zul je hem nooit helemaal los kunnen laten.
    Misschien een tip, een vriendin van mij is ook gescheiden van "haar" narcist. Daar zijn wel kinderen. Zij heeft een mediator ingeschakeld die haar handvatten aanreikte.
    Na een lange adem gaat de omgang tussen hun nu redelijk. Ze zei wel altijd, hij is een goede vader en wat er tussen ons speelt mogen de kinderen niet de dupe van worden.

Ik wens je heel veel sterkte,Groetjes en knuffel

Standaard narsisme

narsisme komt veel voor, ik heb het bv met bjz meegemaakt. en nu nog. narsime zijn mensen vol van zich zelf een ander is niets.

Standaard

Precies! Heb wel gelezen dat narcisten zelfs psychologen naar hun hand kunnen zetten met hun "mooie" gepraat. Alles draait alleen maar om hun zelf, o wee als dat plaatje word verstoord.

6. Standaard

Hoi Femmy,

Zoveel herkenning in wat je schrijft. Ook ik ben nog prooi van een narcist en hier een korte samenvatting van wat ik mee heb gemaakt.
    Ik ben 3jaar samen geweest met een vrouw van nu 27jaar (ben zelf 37).
    Ik heb haar langzaam leren kennen in de tijd dat ze genezende was van anorexia. ze was een erg leuk en lief persoon en iedereen mocht haar maar al snel begonnen de leugens, ze werd verliefd op me vertelde ze en ik later ook op haar en we zijn een relatie begonnen, ze was immers al een paar maanden single vertelde ze me. Er gebeurde vreemde dingen in de maand daarop volgend dus ik ging haar controleren, ze woonde volgens zeggen weer bij haar ouders en haar ex woonde nog alleen in het huis en had het te koop staan.......uiteindelijk bleek dat ze na mij direct doorging naar haar ex (waarschijnlijk nog gewoon vriend). Een verschrikkelijk lang verhaal wat volgt en dat zal ik jullie besparen, het komt erop neer dat ze 4x terug ging naar haar ex en vervolgens bij mij bleef met als rede dat ze de 8jaar ontzettend moeilijk op kon geven.
    Het vreemde van alles is dat we vanaf het begin al enorm heftige sex hadden en ze mij wijs had gemaakt dat ze dit nog nooit mee had gemaakt.....Je gaat je als man dan toch wel heel fijn voelen en vooral als dit op elk vlak gebeurd, ik was gewoon haar droomprins vertelde ze, ze wilde nooit meer zonder me. Dit alles ging 1 jaar goed totdat ze presteerde op een weekende weg wederom weer stiekem een bericht te sturen naar haar ex, en ja ook hij hapte weer toe en dumpte zijn nieuwe vriendin voor haar. uiteindelijk heb ik hem gebeld en uitgelegd dat ik al een jaar een relatie met haar had waarop hij woedend werd op haar, zij werd woedend op mij want ik had hem niet mogen bellen want ze was hem definitief kwijt. uiteindelijk na een paar maanden kwam de rust in onze relatie terug en hield dat contact op met haar ex.
    Door alles wat voorgevallen was en het maar niet los kunnen laten heb ik haar bewogen om eens opnieuw te gaan praten bij het GGZ, ze kreeg een onderzoek en het bleek dat ze borderline had met narcistische kenmerken......Ik had destijds geen idee wat dat betekende.
    Stomme ik had er weer vertrouwen in en op naar de volgende 1,5jaar met ups en downs. Uiteindelijk zelfs nog een cursus "Omgaan met Borderline" gevolgd maar het ging er niet beter op toen ik mijn grenzen pas echt ging stellen want dat bracht de narcist pas echt naar boven en ze duld geen nee.....consequenties volgde dus.
    Uiteindelijk was haar conclusie dat ze met mij geen stap verder kwam, ze kreeg geen sleutel van mijn huis en ik wilde haar zo toch niet.
    Op haar nieuwe werk is ze al direct een verkeerd beeld over mij gaan verspreiden en kwam ze al vrij snel een nieuwe prooi tegen van 18jaar! Deze viel als een blok voor haar en zij (zogenaamd) ook helemaal in love met hem. Ik wist natuurlijk nog van niets maar merkte dat ze de laatste maanden in onze relatie steeds afstandelijker werd dus ging ik haar weer controleren.....mijn vermoede klopte wederom en ze sprak stiekem met dat mannetje van 18 af....ik ging wederom door een hel en confronteerde haar daarmee.....Het werd vervolgens nog erger en ze werd boos op mij, ik controleerde haar dat was niet normaal, ik wilde niet met haar verder dus dan gebeurd dit nu eenmaal. Ik vond het vreselijk en zelfs toen wilde ik nog voor ons vechten....Ik had dus verwacht dat ze spijt ging krijgen en wederom voor me wilde vechten...Niets was minder waar...Mevrouw wist namelijk dat ik enorm van haar hield dus haar antwoord: Jij hebt de relatie verbroken dus ik denk dat het wel goed is dat we even een moment van rust hebben.....naja zeg wat een lef! momenteel krijg ik wekelijks een berichtje waarin staat: hoe is het met je?
    Ik stuur niets terug en laat het haar uitzoeken, het is wederom een zoektocht naar een deur op een kier voor het geval haar toekomst met de 18 jarige in het honderd valt en zodat ze makkelijk weer terug kan en mij weer kan leegzuigen
    Ik vecht nu om mijn liefde voor haar uit mijn hoofd te krijgen en om maar niet te reageren wat me enorm zwaar valt. Ook zij heeft de borderline behandelaar aan haar zijden gekregen en manipuleert hem....Deze mensen lijken absoluut niet te helpen en kiezen altijd voor dit overlevingsmechanisme wat ze zich als kind al aangeleerd hebben bij een enorm heftige jeugd.
    Ik kan daarom ook niet meer boos zijn op haar, ik vind haar zielig en zie gelukkig dat ik nog wel een leuke toekomst met een leuke meid kan krijgen.

Leeftijd
    41

Standaard Dito met een dikke !!

Nu ik je verhaal lees voor mij dito met een dikke uitroepteken Femmy. Ik ben er ook achter gekomen sinds 2 weken en zit me te verdiepen in het hele spektakel en dit forum waar jij de eerste bent die ik antwoord.Dus nog een beetje onwennig hier!

Voor mij geld nu dat er geen oplossing nog is alleen het feit dat wij er mee moeten leren omgaan.dat is onze les hieruit. De kids zo ongeschonden mogelijk er door heen loodsen. Ik heb hierop begeleiding gevraagd aan een jeugdspychologe en daar heb ik een afspraak pas mee gemaakt.
    Verder doe ik zoveel mogelijk per sms omdat normaal communiceren niet mogelijk is.

Een ding scheelt in mijn verhaal en dat is dat ik geen co ouderschap heb maar dat pappa hem 2 weekenden per mnd heeft. Hele moeilijke zaak omdat ik dat zelfs moet afdwingen via het rechts systeem. En doe ik natuurlijk daar wel goed aan??? Mijn zoontje is nu 2.5 jaar en is al een heel ander kind geworden sinds pappa weg is...... Ik heb er goed aan gedaan om te kiezen voor mijn kind en mijzelf.Nu de afhandelingen nog! We hebben nog een lange weg te gaan! En we staan helemaal alleen. Praten helpt dus zoek contact voor jezelf. En trek je plan voor de toekomst en je kids.daar ben ik nu ook mee bezig.Rest mij te zeggen....denk om jezelf,doe dingen waar je energie van krijgt en opfrist.Pas dan sta je sterker.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Femmy Bekijk bericht
    Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn ex-man een narcist is. Door alles wat er de afgelopen jaren is gebeurd en door alles wat ik heb geprobeerd goed te doen door te overleggen, praten, afspraken maken en me eraan houden. Ik weet nu dat het geen zin heeft en daar word ik heel verdrietig en machteloos van.

Ik dacht eerst dat het een vorm van autisme was, maar toch klopte dat beeld niet helemaal met wat ik erover las.

Ik las gisteren een stuk over narcisme en alles viel op z'n plaats, een feest der herkenning maar tegelijkertijd ontzettend slecht nieuws natuurlijk want wat nu!!??

We hebben 2 kinderen samen waarover we co-ouderschap delen en overleg, mail, contact.... het is een DRAMA. Ik weet niet zo goed hoe ik nu verder moet hiermee.

Heeft iemand met dezelfde situatie te maken? En tips voor me?

Groetjes!

Standaard Hoe weet ik of mijn ex een narcist is???

Hallo

Ik zit met mijn handen in mijn haar?
    Ik ben nu net een jaar gescheiden en dat was heel traumatisch voor mijn en de kinderen.

Ik zal het verhaal zo kort mogelijk houden.
    Vorig jaar maart wilde mijn ex met mijn praten ik was net herstellende van een heel zware longontsteking twee keer bijna opgenomen geweest maar ik wilde graag maar huis maar mijn kinderen toe.
    Dus 2 maart vertelde hij mijn dat hij van me wilde scheiden en die blik in zijn ogen dat was zo kil en koud ik dacht gelijk hij heeft een ander en achteraf was dat ook zo maar goed er braken 6 hele zware maanden voor mij en de kinderen aan van vernedering ik kreeg alles naar mijn hoofd gegooit ik was een slecht moeder een slechte huisvrouw lag de hele dag in bed wilde nooit knuffelen ik was lui.
    Hij was ook niet meer thuis hij logeerde ergens ander om na te denken over ons ja ja.
    Op een gegeven moment ik had gedoucht en liep van de badkamer naar de slaapkamer en hij kwam de trap en pakte me vast ik zei hou op ik wil dit niet. Ik kan dit niet er moet gevoel bij zitten en hij duwde me op bed en zei ik ben toch je man pfffff ik begon heel erg te huilen en hij zei je wil het echt niet he ik zei nee. Hij stond op en ging weer weg.
    Op een gegeven moment had ik een afspraak met een man om ergens wat te drinken want dat mocht niet thuis dan bracht ik de kinderen in gevaar dus ik dacht nou dan ga ik ergens koffie drinken. Dus hij ging fietsen met de kinderen ik zei ik ga niet mee toen kwam de eis ben je niet te laat terug ik moet ook weer op tijd weg.

En ik was dus twee uurtje weg toen begon mijn telefoon over uren te draaien. Hij belde me en begon me toch te schelden ik zei van rustig aan jij wil toch scheiden en ik ga koffie drinken en dat mag niet.

En daarna het ergste van dit alles heeft ee ook voor gezorgt dat ik in 6 maanden tijd 32 kilo ben afgevallen dus op een gegeven moment is het mijn allemaal te veel en ben ik in elkaar geklapt ik ademde niet meer en had geen hartslag meer en werdt helemaal stijf ze hebben geprobeert mijn bij te brengen maar het mocht niet baten dus met spoed de ambulance gebeld en die hebben mijn handmatig moeten beademen en zijn toen met me naar de ambulance gegaan en toen pakte mijn ex de kinderen op zijn arm en zei zwaai nog maar een keer naar mama misschien is het de laatste keer dat jullie mama zien en dat heeft mijn zoveel pijn gedaan en ook de kinderen die zijn nu heel erg bang dat ik dood ga.

En nu zijn we een jaar verder maar hij laat me niet met rust ik dacht van hij wilde van me af oke dat is hij nu maar nee hoor als ik op whatapp online ben krijg ik een berichtje waarom ben je de hele dag online en hij zit ook te pushen om me het bed in te krijgen ik ben heel erg bang.
    Ook heb ik zoiets van misschien als ik het een keer doe dan ben ik overal van af of niet?
    Hij speelt met mijn gevoel en dat wil ik niet hij weer ook dat ik nog gevoelens heb voor hem het klinkt heel erg stom dat weet ik ook maar ik kan er niks aan doen.
    Help me ik weet het niet meer ?

Alvast heel erg bedankt

Standaard

Beste Silly,

Het is heftig wat je gebeurd.
    Maar het is belangrijk dat je weer in je kracht komt, voor jou en voor je kinderen.
    Ga naar een psycholoog en zorg ervoor dat je je autonomie (her)vindt.
    Je hebt nog een hele mooie toekomst voor je liggen.
    Ik wens je heel veel sterkte!!!
    Koontje

Standaard

Jeetje wat erg.. focus je vooral op het belang van de kinderen en op jezelf.. De situatie is nu zoals het is en er valt weinig aan te doen.. Neem wat tijd voor jezelf om te ontspannen en niet te veel te stressen over je ex.. Misschien kun je hulp vragen aan een psycholoog of misschien een mediator..

Succes ermee

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. Hulp gezocht mijn kids te redden van een narcist
    By jongensmama in forum Algemeen Psyche
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 9 december 2011, 14:06
  2. Mijn kind is een narcist
    By Gweny in forum Algemeen Psyche
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 26 mei 2011, 15:06
  3. Als je kind narcist is..
    By kywele in forum Algemeen Psyche
    Reacties: 3