Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Terugslag in herstel

Standaard Terugslag in herstel

Hoi lotgenoten,

In november is bij mij een grote Hernia vastgesteld, L4-L5. De neuroloog vond dat dit geopereerd moest worden en in januari ben ik daarom bij de Neurochirurg geweest. We hebben toen de mogelijkheden besproken, waarbij ik uiteindelijk heb gekozen (vanwege angst voor de operatie) om het op eigen houtje te proberen. De neurochirurg vond dit ook een goede keuze, maar ik moest altijd bellen als het niet meer ging. Hij vertelde wel dat ze liever NIET opereren en het beter is voor de rug als de hernia uit zichzelf wegtrekt.

Tot 1 week geleden ging het super. Ik maakte 4 flinke wandelingen op een dag, reed weer auto, maakte weer uitstapjes. In de middag ging ik een uurtje liggen en ik kon er weer tegen. De pijn was nagenoeg weg.
    Sinds 1 week heb ik echter weer flink veel pijn en kan mijn wandelingen niet meer maken. Wel op mijn tandvlees hoor, maar fijn voelt het niet.

Is dit normaal? Hoe lang duurt een gemiddelde terugslag? Wat is wijsheid? Ik maak nu 3 korte wandelingen op een dag en probeer zo min mogelijk te zitten en zoveel mogelijk plat te liggen om mijn rug te ontlasten.

Ik wil liever nog steeds de operatie niet, omdat ik pas 28 ben en nu al een zwakke rug heb incl scoliose en slijtage...

Ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben en kunnen vertellen wat bij jullie heeft geholpen. Moet ik door denderen, verstand op nul en gewoon 4 grote wandelingen maken.. Of toch echt rustig aan doen en afwachten?

Standaard

hoi josie
    ik snap je twijfel maar hou er rekening mee dat hoe langer zenuw bekneld is hoe langer gerstel duurt van zenuw en ook vaak hersteld het niet meer
    ik was 33 bij eerste ok maar heb erna 3 goede jaren gehad totdat ik niets meer kon en weer 3 hernias had waarop mijn rug is vast gezet.
    voelbare beknelling was maar maand maar is er nog steeds!

Standaard

Ik heb een soortgelijke ervaring, zie http://www.lotgenotenforum.nl/forum/...enwervelschijf. Vorig jaar april hernia die zonder operatie weer overging. Eind augustus ging het al redelijk en november/december eigenlijk helemaal weg. Dan in januari ineens weer pijn en hernia door MRI weer bevestigd. Herstel heeft eigenlijk net zolang geduurd als eerste keer en nu gaat het weer goed maar vraag me we af voor hoelang. Ben ook steeds 'bang' om dingen te doen omdat ik min rug helemaal niet meer vertrouw maar denk dat als het nu langere tijd goed blijft dat het vertrouwen ook wel weer komt. Artsen hadden ook niet echt een verklaring waarom hernia weer zo snel terug kwam ondanks dat ik alles 'goed' had gedaan.

Jaap

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. terugslag
    By MHT in forum Rug
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 29 oktober 2012, 21:39
  2. geheugen herstel
    By Roosje109 in forum AVM Arterio Veneuze Malformatie
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 21 juni 2011, 13:33
  3. herstel?
    By geertje2 in forum Hernia
    Reacties: 1