Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: eten om leegte, dip op te vullen/ bij te vullen!

Smile eten om leegte, dip op te vullen/ bij te vullen!

hoe ga jij daar mee om?
    bij mij helpt tekenen en schrijven wel.

maar ik wil niet de hele dag aan eten denken. en er niet de hele dag naar zoeken.
    ik ben mijn eetstoornis zat!
    ik ben al zo ver dat ik geen eetbui eten in huis haal. en ik koop als ik iets te snoepen koop weinig. als ik 3 snacks wil koop ik er een. bijvoorbeeld ik wil drop, chocolade en ijs. dan koop ik het geen waar ik het meest naar verlang. of wat het gezondste is. ^_^

laten we elkaar steunen :)
    Laatst gewijzigd door raindrups; 22 september 2014 om 11:17 Reden: even een witregel tussen regels.

Leeftijd
    34

Standaard

al een paar dagen alleen appels en bruine bonen in huis. vanavond wel eten buiten de deur, dus dan een goede maaltijd!

Leeftijd
    34

Standaard

hoi raindrups. ik denk dat als ik niet meer zo onrustig ben, ik minder vaak met eten bezig zal zijn.

maar een leven waarin ik mij kan berusten??? misschien een leven waarin je niets hoeft en dus zo min mogelijk spanningen hebt? een leven waarin je altijd je gevoel kunt volgen en jezelf op elk moment kunt geven wat je nodig hebt? bv jezelf opsluiten in huis als je de buitenwereld niet meer trekt? maar dat klinkt echt onmogelijk... dat kan toch niet?

leven met een eetstoornis. nu ben ik alleen, haal ik oftewel helemaal geen boodschappen in huis, oftewel alleen maar een zak appels en blikken mais ofzo. en ik ben momenteel veel thuis.
    maar wat als ik een relatie heb? wat als ik kinderen krijg? wat als ik weer meer buiten zal komen? al die verleidingen? al die spanning... ja, of dat allemaal niet aangaan en gewoon blijven leven zoals ik nu leef...

dat soort regeltjes die jij beschrijft, die heb ik ook altijd gehad. maar die regels volgen hield ik altijd maar even vol. als de spanning steeg, kon ik al dat eten toch niet meer weerstaan.

een eetstoornis kan heel hardnekkig zijn. misschien is professionele hulp de enige mogelijkheid om echt dat probleem op te lossen en de diepere oorzaak aan te pakken.
    ik zou wel willen weten hoe ik mijn leven het beste kan inrichten om het zo aangenaam mogelijk voor mijzelf te maken

Standaard eten

Het gaat wel beter. Ik haal geen snoep meer op af en toe na. Zo gaat het goed. Ik val rustig af. En ben. Lekker bezig met tekenen. Ik heb een doel en dat helpt. Ik ben meer happy

Leeftijd
    34

Standaard

hoi raindrups. fijn dat je lekker kunt genieten van het tekenen.

ik ben 31 en ik zal nog het gesprek aan moeten gaan met de gemeente. wat ik kan, wat werken betreft. en dat is nog even spannend, want dat zal mijn leven erg be´nvloeden. ook wat je kunt doen om de eetbuien onder controle te houden.

Afvallen? zonder te sporten? zou het kunnen? dat zou ik ook wel willen

Standaard

Hoe ik daar mee om ga?

Zorgen voor altijd afleiding en jezelf een moment van ontspanning gunnen, bijvoorbeeld 2 uur voordat je gaat slapen andere dingen doen dan dat je eigenlijk zou moeten doen.

En een doel voor ogen blijven zien.

Een doelstelling en afleiding zijn dus heel belangrijk. Hoewel het bij mij ook nog vaak verkeerd gaat als er spanningen zijn.

Hoe is het de afgelopen dagen bij jou gegaan? Heb je een nog een voorbeeld hoe je de afgelopen dagen "nee", hebt kunnen zeggen?

Liefs

Standaard nee zeggen

Ik houd in mijn hoofd een plaatje van hoe ik over een paar maanden ( niet verder weg) wil zijn. En daardoor kan ik per dag nee zeggen tegen de verkeerde dingen. Rn ja ik val af zonder sport. Dat kan als je niet snoept en gezond eet ^^

Leeftijd
    34

Standaard

ik word gek van al die voornemens en regels. ik trek me terug het over eten te hebben

Leeftijd
    35

Standaard

Misschien was dat nog wel eens een wijs besluit Liefs! :)
    Bij mij werkt het gewoon het beste om mijn echte gevoel, behoefte te voelen onder eten. En daar naar te luisteren. Dus soms even lekker contact met iemand of een flinke huilbui of even lekker bewegen als ik kwaad ben/teveel energie heb. Herken het ook maar erg (vooral in het verleden) de eetbuien en de rest.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. eten in het openbaar
    By dami in forum Psyche
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 28 augustus 2011, 10:29
  2. Gezond eten
    By Lenaaa in forum Psyche
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 8 oktober 2009, 11:09
  3. Moeite met eten
    By Lennardi in forum Psyche
    Reacties: 2