Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Af en toe ben ik het echt zat

Standaard Af en toe ben ik het echt zat

Beste mensen,

Ik ben een 54 jarige man en loop al meer dan 5 jaar tegen het zelfde aan.

C.a. 5 jaar terug kreeg ik zware vermoeidheden.
    In eerste instantie gaf ik het de schuld aan de lange werkdagen (70 a 80 uur per week) met zwaar lichamelijke arbeid.
    Later bleek er een schildklierprobleem te zijn, iets waar ik nog steeds medicatie voor slik en nu stabiel te noemen is.

Het probleem vermoeidheid blijft echter bijna onafgebroken aanwezig.
    Op een zeker moment ervaarde ik steeds meer het gevoel van onbehagen, een soort onrustgevoel op de borst).
    Deze was op een bepaalt moment zo hevig dat ik met de ambu werd afgevoerd.
    In het ziekenhuis werd boezemfibrileren geconstateerd waarvoor medicatie werd verstrekt (sotalol en diovan i.v.m. hoge bloeddruk).

Het "onrustgevoel" op de borst blijft echter onverminderd aanwezig, ook nu nog na 5 jaar.
    Inmiddels was ik een jaar terug op advies van de cardioloog gestopt met de sotalol want ik mankeerde volgens hem achteraf toch niets aan mijn hart.

De daarop volgende maanden 3 keer met de ambu opgehaald met problemen:

ˇ “fladderen” op de borst, soms dagen achtereen
    ˇ Koude handen en voeten (wit tot blauw verkleurend)
    ˇ Zware vermoeidheid
    . "Zware benen"
    ˇ Kortademig/benauwd
    ˇ Af en toe duizelig vooral tijdens het “fladderen”
    . Droge mond/keel
    . Hoofdpijnen

De dienstdoende cardioloog schreef metropolol voor mede doordat men in de ambu een spray had gegeven welke positief werkte.
    Verdere controle via de huisarts.

In de afgelopen jaren diverse malen met een holterkastje gelopen maar wees helaas niets uit.
    Op dit moment ook weer dat onrustgevoel in combinatie met koude handen en voeten en vermoeidheid (kan als ik dit soort dagen heb makkelijk 14-16 uur aaneengesloten slapen).

Niet alleen ben ik dat onrustgevoel heel erg zat maar lijk op dat soort momenten ook veel emotioneler te worden dan normaal.
    Daarnaast is het voor mijn vrouw ook geen pretje als ik vaak van de dagen heb (ze klaagt weliswaar nooit maar kan me het heel goed voorstellen).
    Al met al van de 30 dagen per maand voel ik me er 25 als een bejaarde terwijl dit toch echt anders zou moeten zijn.

Medisch gezien (aantoonbaar) niets te vinden zegt men maar het probleem is er wel en word steeds beroerder.
    Wie komt dit bekend voor en heeft misschien een tip.
    Laatst gewijzigd door JohanK; 16 februari 2015 om 16:14
    Wie goed doet, goed ontmoet

Standaard

Dag Johan,

Heb jij al een second opinion gevraagd?

Dat kun je regelen via je huisarts. Neem dan ook even contact op met je verzekering, want zij betalen.

Een second opinion bij een cardioloog van een ANDER ziekenhuis is om klachten en bijhorene behandeling te verificeren. Als daar een geheel andere mening uit komt, kun je overwegen je behandeling door de andere cardioloog over te nemen.

Zelf heb ik goede ervaringen met een Universitair ziekenhuis.

Groetjes, Henk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanK Bekijk bericht
    Beste mensen,

Niet alleen ben ik dat onrustgevoel heel erg zat maar lijk op dat soort momenten ook veel emotioneler te worden dan normaal.
    Daarnaast is het voor mijn vrouw ook geen pretje als ik vaak van de dagen heb (ze klaagt weliswaar nooit maar kan me het heel goed voorstellen).
    Al met al van de 30 dagen per maand voel ik me er 25 als een bejaarde terwijl dit toch echt anders zou moeten zijn.

Medisch gezien (aantoonbaar) niets te vinden zegt men maar het probleem is er wel en word steeds beroerder.
    Wie komt dit bekend voor en heeft misschien een tip.

Standaard

Hallo Johan,

net wat Henk zegt, zou ik ook voor een second opinion gaan. Ik (vrouw 49 jr) heb dezelfde klachten als jij en ik loop al 7 jaar onder behandeling bij een cardioloog. Ik denk dat jouw klachten dan ook zeker in verbinding staan met een hartprobleem.
    Ik denk dat je met de juist (hart) medicatie je veel beter zult voelen, maar dan is een goede doortastende arts zeker aan te bevelen en niet zo'n flutarts (sorry dat ik het zeg) die jij hebt en die jou steeds maar van het kastje naar de muur stuurt. Zo'n holter zegt helemaal niets en is trouwens een momentopname en ook bij mijn kwam er nooit iets uit. Zelf heb ik 2 jaar terug een ablatie ondergaan omdat er uiteindelijke geen enkele medicijn was die goed hielp nadat mijn hartslag een piek maakte naar de 280 slagen per minuut. Ik heb dan ook meerdere cardioversies gehad, maar dat is op langer termijn ook geen oplossing, zeker niet als je bijna elk maand de klos bent. Ze hebben via een electro fysiologisch onderzoek bij mij de av nodale re entry geconstateerd en daar ben ik voor geableerd. Helaas heb ik nog wel steeds last van boezemfibrilleren en jouw klachten zijn dan ook identiek aan de mijne. Ik slik eltroxin tegen een te lage schildklier werking, alleen krijgen ze deze niet goed ingesteld want mijn hart wordt onrustig zodra de dosering van de eltroxin omhoog gaat. Hierdoor ben en blijf ik ook moe en kan ik net als jou wel 16 uur op bed blijven liggen. Ik kan me voorstellen dat je er doodmoe van wordt, het is ook geen leven op deze manier. Zelf is mijn cardioloog nu sinds kort over gestapt van de bčtablokker naar de calciumblokker en merk ik dat ik dat die zware druk op mijn borst nu achterwege blijft. Over enkele weken zal mijn eltroxin weer opgebouwd gaan worden en dan wordt er gekeken wat de reactie op mijn hart zal zijn in combinatie met deze calciumblokkers. Soms is het zoeken naar een speld in een hoogberg, maar ik zou niet bij de pakken neer gaan zitten als ik jou was. Heb je trouwens al overwogen om een afspraak te maken bij een reumatoloog, mogelijk dat fibromyalgie gezien jouw klachten óók een rol kan spelen. Je weet immers maar nooit. Heel vaak speelt hier ook een flinke dosis vermoeidheid mee. Ik wens je heel veel sterkte toe!
    Groet Tine68

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. Kan ik echt iets kapotmaken?
    By Nane in forum Bewegingsapparaat
    Reacties: 57
    Laatste bericht: 20 oktober 2011, 11:53
  2. Zijn dit dwanggedachten of echt?
    By Mimi09 in forum Psyche
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 23 december 2010, 10:37
  3. mag dit echt (PGB en zorgbemiddeling?)
    By conqie in forum WMO, Thuiszorg, CIZ, etc
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 16 januari 2010, 07:24
  4. echt of fake; 2 gezichten
    By Edwina in forum Psyche
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 7 september 2007, 00:23

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten