Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Zwaar beschadigde zenuw na hernia-operatie.

Standaard Zwaar beschadigde zenuw na hernia-operatie.

Hallo allemaal,

Volkomen nieuw op dit forum (nooit gedacht me ooit voor een lotgenotenforum aan te moeten melden...), ben ik opzoek naar iemand die me kan helpen.

Eind mei 2014 zijn mijn rugpijn, bilpijn en uitstraling tot boven de knie begonnen. Volgens de huisarts vooral psychisch, dus vooral doorgaan met sporten (fietsen) en bewegen. Op eigen initiatief naar de fysio en zij kwam snel tot de conclusie dat 't een hernia kan zijn. Gelukkig daarna rustigeraan gedaan, nog wel op vakantie (1100 km zitten, niet slim achteraf), eind augustus MRI met diagnose forse hernia. In september afspraak bij neurochirurg en een week later al geopereerd. Tot zover redelijk volgens het boekje.

De avond van de operatie heeft de chirurg verteld dat het een grote hernia was en dat de zenuw (L5, S1) zwaar beschadigd is. De beschermingslaag is eraf en de zenuw was blauw/zwart verkleurd.
    Het herstel na de operatie ging verre van 'uit het boekje', in januari nieuwe MRI gehad, gelukkig was daarop alleen wat littekenweefsel en een kleine nieuwe uitpulping te zien, maar geen nieuwe hernia.

Nu (maart) is mijn belastbaarheid heel laag, ik kan niet fietsen, niet verlopen en lig eigenlijk een groot deel van de dag.

Mijn vraag is of iemand weet hoe lang het herstel van zo'n beschadigde zenuw duurt? Het wachten op herstel ben ik beu, ik wil graag weer op pad. Ik weet dat het 1,5 tot 2 jaar kan duren voordat een zenuw hersteld is, maar in mijn geval was de zenuw (behalve klem gezeten) dus ook blauw.

Dank, dank alvast voor je reactie!

Groetjes

Standaard

Wat duidt er op dat er een beschadigde zenuw is, maw. Welke klachten heb je nu nog ?
    Als stelregel geldt dat een zenuw nog kan herstellen tot 1 jaar na uitbraak van de hernia

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. Deel 2 Hernia S1/L5 nu blokkade zenuw
    By Doortje1965 in forum Pijnbestrijding
    Reacties: 43
    Laatste bericht: 20 december 2013, 19:46
  2. Hernia operatie l5 sI
    By semmie in forum Hernia
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 23 januari 2013, 18:04
  3. hernia operatie
    By Frank_1989 in forum Hernia
    Reacties: 4