Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Standaard Jong & hernia: wat is jouw operatie-'grens'?

Hallo allemaal,

Ik ben 22 jaar en heb nu bijna twee jaar een hernia (L4-L5 en L5-S1) met bijbehorende klachten; lage rugpijn, bij bepaalde bewegingen veel moeite of soms met opstaan ‘schiet’ het in mijn been en afhankelijk van mijn staat die dag: veel of weinig uitstraling naar mijn enkel, onderbeen of bovenbeen en bil. Geen tintelingen of uitval.

Ik ben bij verschillende fysiotherapeuten geweest en heb meer dan een half jaar Caesartherapie gevolgd. Dit heeft me nog niet gebracht waar ik wil zijn en de pijn – of vaker: het grote ongemak blijft iets waar ik dagelijks mee bezig ben.

In principe ben ik niet voor een operatie - dit heb ik ook met mijn neuroloog besproken - omdat het me mooi lijkt als ik de problemen kan oplossen zonder ‘aan mijn lichaam’ te zitten. Helemaal de klassieke methode staat me tegen. Maar soms raak ik even in paniek van de dingen die ik niet kan doen en voel ik me een 50-plusser (no offense). Laatst dacht ik, ‘wat nu als ik me laat opereren en ik denk: dit had ik al 2 jaar eerder moeten doen…’. Die gedachte vind ik echt heel erg en confronterend.

Mijn vraag
    Wanneer besloot jij tot operatie? Van welke pijn of duur van de last was er sprake? Welke operatie-methode? Of waarom kies je (nog) niet voor een operatie?

Standaard reactie

Jeetje, dat is balen als je zo jong bent.
    Misschien kun je een second opinion vagen? Zorg in ieder geval dat je conditie goed blijft! Ik hoop dat je hier goede tips kunt vinden.
    Sterkte!!
    Miriam

Standaard

Best moeilijk die keuze zeker omdat een operatie ook niet altijd voor de klachten zelf helpt maar soms wel erger kan voor komen.
    Ik heb gelukkig nu niet hoeven kiezen ik moet. En toen met mijn rug hoopte ik dat ik na jaren pijn er beter door af zou zijn en het is wel verbetert.
    Sterkte er mee.

Standaard

Bij mij zat het al mis in de kinderjaren. Ben uiteindelijk toen ik 43 was de eerste keer geopereerd.
    Maar er bleek meer aan de hand te zijn. Daarna nog 2 x geopereerd.

Bij mij bleek het achteraf slim te zijn geweest om een ct scan naast de mri te maken. Dit vanwege
    een grote osteophyt. Die is dus niet op een mri te zien.

Belangrijk is het om te zorgen voor goede stabilisatie spieren van je romp.

Heel veel sterkte!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. Hernia operatie
    By semmie in forum Hernia
    Reacties: 60
    Laatste bericht: 21 mei 2014, 10:05
  2. hernia operatie l5-SI
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 21 maart 2013, 17:32
  3. Hernia operatie l5 sI
    Reacties: 9