Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. Standaard nekhernia opereren of niet????

beste lotgenoten,

ik heb een nekhernia sinds 6 weken aan de linkerkant tussen c5 en c6. ik gebruik op dit moment morfine, lyrica en dexamethason. sinds ik de dexamethason gebruik gaat het iets beter vooral de uitstraling naar mijn schouder en elleboog zijn vele malen minder en eigenlijk alleen daar als ik moe ben. de pijn in mijn nek heb ik nog wel bijna continu hij is in ieder geval gevoelig. de dexamethason is een kuur voor 9 dagen en loopt af over 4 dagen en ik ben wel bang dat het dan terug komt.

nou heb ik 26 juli een afspraak met en neurochirurg en ben ik benieuwd waarom ik niet zou kiezen voor een operatie en hoop ik hier wat advies over te krijgen. ik zie eigenlijk dat de resultaten vaak beter zijn dan zonder operatie verder gaan. ik sport heel graag en wil gewoon zonder pijn verder.

hoor graag van jullie.

mvg tijs

Standaard Reactie

Hoi Tijs,

Allereerst van harte welkom op dit forum. Je zult merken dat je hier veel steun, erkenning en herkenning zal vinden.

Wat betreft je vraag over wel of niet opereren, dat is voor iedereen verschillend. Ik heb alleen ervaring met rughernia's en niet met een nekhernia. De eerste keer dat ik geopereerd ben, had ik een spoedindicatie. Ik had complete uitval in mijn linkerbeen en had geen controle meer over mijn urine en ontlasting. Nu ga ik waarschijnlijk weer geopereerd worden, omdat ik al weer ruim vier maanden met hevige pijn en uitval in mijn been en voet rondloop. Door de vorige ingreep is een operatie nu risicovoller. Er zit flink wat littekenweefsel, waardoor er een kans is op het raken van een zenuw en een blijvende verlamming. Ook is mijn rug instabiel geworden door de vorige ingreep. Grote kans dat mijn onderste wervels vastgezet gaan worden.

Bij mij is het hele zoektocht geweest voordat ik ergens terecht kwam, waar men het wel aandurft om me opnieuw te opereren. Je kunt hierover alles lezen in mijn eigen topic.

Als ik had mogen kiezen, was mijn voorkeur uitgegaan naar niet opereren. Een hernia kan door goede fysiotherapie en de juiste oefeningen vanzelf genezen. Een operatie aan je wervelkolom is niet zomaar iets en je hebt er helaas maar een. Bij een versleten heup, krijg je een nieuwe heup. Bij ruggen werkt dat helaas niet zo.

Overigens zijn in de reguliere ziekenhuizen de wachttijden voor operaties ook altijd enorm. Ik weet niet of je al een MRI scan gehad hebt? Zelfs daarvoor gelden momenteel flinke wachttijden.

Gelukkig zijn er in Nederland een groot aantal goede klinieken waar je snel geholpen kan worden. Ik kan je de namen geven, mocht je die willen. Stuur me anders maar een pb.

Op dit forum en door te googelen kun je veel informatie vinden over de voor- en nadelen van wel of niet opereren.

Ik wens je sterkte met het maken van een keuze en hoop dat je snel pijnvrij bent.

Groetjes,

Pisang

3. Standaard

bedank pisang voor je reactie. ik heb idd al een mri gehad. en wachttijd voor operatie is ongeveer een week in het maasstad ziekenhuis. ik lees meestal dat mensen zonder operatie toch een beetje blijven kwakkelen met klachten en na operatie eigenlijk niet. dit geld wel voor de nek voor de rug lees ik idd hele andere verhalen.

sterkte met je rug.

Leeftijd
    48

Standaard

Hallo Tijs,helaas welkom hier,....ook ik zit met een nekhernia en nog zoveel meer (je kan me terug vinden onder de topic"ik hoop hier een lotgenootje te vinden")Gisteren deed ik een NMR en mag dinsdag om de uitslag,op de ct-scan heeft men een kleine hernia en een forse grote uitstulping geconstateerd maar om een nog beter beeld te krijgen moest ik opnieuw onder de foto's.Ik heb momenteel een mankend been,en verkrampte handen...drie weken geleden kon ik mijn armen amper boven mijn hoofd krijgen,me opmaken ging moeizaam,ik neem diclofenac tegen de ontstekingen,en dat zorgde al voor een ferme verbetering.Mijn man is ook geen voorstander om me te laten opereren,maar er zal iets moeten gebeuren.Ik kan niet geloven dat mijn been dat reeds vanaf 14 juni zo'n uitval vertoont,dat dat nog optimaal zal goed komen.Ik kan alleen maar hopen.Zoals Pisang zegt,het helpt enorm om te weten dat ieder van ons hier pijn heeft op zijn of haar manier,en het doet zo'n deugd om het van ons af te schrijven.We wensen elkaar dan ook elke dag het allerbeste toe,sterkte met je beslissing

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. Wel of niet Opereren
    By faceoff in forum Hernia
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 16 augustus 2013, 14:50
  2. Hernia, wel of niet opereren?
    By Boekworm in forum Hernia
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 15 juli 2013, 16:34
  3. Wel of niet opereren?
    By Claudienie in forum Hernia
    Reacties: 95