Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Van mani naar stoppen met lithium

  1. #1

    Standaard Van mani naar stoppen met lithium

    Hi allemaal,

    Afgelopen november heb ik 6 dagen achter elkaar niet geslapen. Wat er ook voor medicijnen geprobeerd waren niks hielp. Uiteindelijk is er geconstateerd dat ik een manie had. Eindeloze gesprekken bij psychiaters en psychologen volgden. Mn leven stond echt letterlijk op zijn kop. Uiteindelijk moest ik aan de medicijnen. Ik was niet meer aan het werk en was aan het herstellen aangezien mijn lichaam een flinke opdonder gekregen heeft.

    Ik begon met het slikken van olanzapine om de mani tegen te gaan. Uiteindelijk ben ik dus overgegaan op het slikken van Lithium. Dit heb ik ongeveer een halfjaar geslikt. Maar sinds het moment dat ik medicijnen ben gaan slikken, alles veranderde. Ik was echt een totaal ander persoon geworden. Het voelde alsof ik geen emoties meer had. Ik was altijd de overdreven enthousiaste meid die altijd grappen uithaalde. Nou ik kon geeneens meer de humor inzien van dingen. Maar zelfs verdriet, ik kon ook niet meer huilen. Ik raakte vrienden en vriendinnen kwijt omdat zij vonden dat ik 'veranderd' was. Ik was niet meer dezelfde. En eerlijk gezegd, snap ik het best. Ik zou het zelf ook geen bal aan vinden om met mezelf te zijn. En nu 2 maanden geleden was ik er gewoon echt klaar mee. Ik wil niet op deze manier leven daar word ik gewoon echt niet gelukkig van. Dus ik heb in overleg met mn psychiater afgebouwd met de medicatie.

    Pas vanaf vandaag begin ik eigenlijk er pas wat van te voelen. Ik ben vreselijk emotioneel en ik moet enorm wennen aan zowel blij als verdrietig gevoel. Ook merk ik dat ik veel meer nadenk over dingen en wat meer pieker. Ik had met lithium echt het gevoel alsof ik qua gedachtes een soort zombie was.

    Nu vroeg ik mij dus af naar jullie ervaringen met het stoppen van Lithium. Ik ben erg benieuwd naar wat mij eventueel te wachten staat. Word het gewicht minder? (Ik was flink aangekomen door Lithium) en ook heb ik enorm veel acne gekregen, verminderd dit ook?

    Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
    Alvast bedankt!

  2. #2
    Geregistreerd
    25 augustus 2016
    Leeftijd
    35
    Berichten
    20

    Standaard

    Hi Xdiaan,

    Ik heb geen ervaring met lithium. Maar wel met Manie, Olanzepine, me een zombie voelen, aankomen in gewicht, stoppen met medicatie en dan weer veel gaan voelen. Nu ongeveer een jaar geleden... dus op weg naar herstel en integratie. Als je contact wilt, laat maar weten!

    Groetjes!

  3. #3
    Geregistreerd
    16 oktober 2015
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    10

    Standaard Re: Van mani naar stoppen met lithium

    Hallo Xdiaan,

    Ik ben zes jaar geleden ingesteld op Zyprexa, later onder andere merknaam Olanzapine gegaan. Door de bijwerking van dit middel kreeg ik een enorme eetlust en ben ik meer dan 20 kilo aangekomen. Mijn emoties zijn daar niet van afgevlakt. Lithium heb ik nooit gebruikt.

    Groet,
    Simon

  4. #4

    Standaard Stoppen met Lithium

    Hey,

    Ik kreeg op mijn 18e voor het eerst een manische psychose. Heb toen 8 dagen door gebracht in een isoleercel. Ik denk dat ik ongeveer 5/6 dagen wakker ben gebleven. Ik was de werkelijkheid compleet kwijt. Ben toen platgespoten met medicatie en sinds dien ingesteld op lithium en olanzepine. Kort daarna kreeg ik weer psychoses. Herken mezelf erg in je verhaal. Ik kon vroeger ook heel gek doen en ouwehoeren en lol trappen. Maar al heel lang voel ik heel weinig plezier in mijn leven. Als of ik niet meer echt leef. De specialisten raden me allemaal af om te stoppen met de lithium. Ze garanderen me dat ik dan weer manisch/psychotisch wordt. Ik ben benieuwd hoe het met jou gaat. Vind je het leuk om contact te houden? Je mag me wel mailen.

    Groeten,

    michelbarradas1@gmail.com

  5. #5

    Standaard

    Ik heb bijna alles wel geslikt en ook heel vaak gestopt.
    Alle gevoel komt terug ja de manies en depressies en psychoses ook. Ik raad aan om niet te stoppen

  6. #6

    Red face Van mani naar stoppen met lithium.

    Ik neem ongeveer zes jaar lithium (Maniprex) (Ik ben een Belg), met anafranil. Ik nam 1000 mg Maniprex in het begin en was tot niets meer in staat. Ik ben dan uit mezelf beginnen minderen om te zien welk effect dat had. Ik voelde me een stuk beter, tot mijn lithiumbloedspiegel nog maar 0,32 was. Mijn psychiater zette me direct weer op 1000mg, met als gevolg dat ik me weer slechter voelde. Ik heb mijn psychiater dan toch nog maar eens gevraagd of ik niet mocht minderen. Ik mocht het proberen. Ik ben toen tot iets minder dan de vorige keer geminderd. Ik neem nu 750 mg lithium en voel me daar prima. Ik zou niemand aanraden om te stoppen, maar misschien overleggen met jje psychiater om ook wat te minderen. Ik kan niet zeggen dat ik met de Maniprex die ik nu neem, dat ik geen blijdschap of verdriet meer voel. Dat had ik eerder toen ik voor ik Maniprex nam als ik in een zware depressie was beland. Ik weet niet of iemand hier iets aan heeft, maar mocht je nog vragen hebben, je mag ze mij altijd stellen.

    Groetjes aan iedereen,
    omatamtam

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

  1. terug in WIA naar zelf stoppen baan?
    By cato2002 in forum WAO, WIA, WW, ZW etc
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 7 mei 2015, 16:50
  2. lithium en antibiotica
    By repelsteeltje in forum Psyche
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 4 mei 2012, 16:47
  3. Lithium en sportprestaties
    By bip1978 in forum Medicatie
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 december 2010, 21:04
  4. Lithium
    By Nemo in forum Medicatie
    Reacties: 32
    Laatste bericht: 18 december 2008, 11:27
  5. bijwerking van de lithium?
    By Carolien in forum Medicatie
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 26 oktober 2008, 08:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •