Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Rechtbank stukken niet ontvangen

Cool Rechtbank stukken niet ontvangen

De afgelopen weken kan ik maar niet een persoonlijke issue loslaten. Wellicht dat er wat advocaten in deze groep zitten die hier hun licht over kunnen laten schijnen. Het gaat over mijn jongste dochter geboren in september 2004.

2007 vindt er een uithuisplaatsing plaats met OTS

2010 word ik uit de ouderlijke macht ontheven. Bureau Jeugdzorg krijgt het gezag. Ik wordt uitgenodigd voor de rechtszitting en krijg de stukken van de uitspraak.

2013 wordt het ouderlijke gezag overgeheveld naar de toenmalige pleegouder(s), Ook voor deze rechtszitting ben ik uitgenodigd en krijg ik nadien de stukken van de uitspraak.

2016 worden de pleegouders uit de ouderlijke macht ontheven en het gezag wordt weer overgeheveld naar Bureau Jeugdzorg. Ik krijg over deze rechtszitting GEEN bericht en ook GEEN stukken van de rechtspraak.

In hoeverre is de desbetreffende rechtbank verplicht mij te informeren cq stukken van uitspraken toe te sturen?

Graag hoop ik dat iemand met de nodige deskundigheid mij enige uitleg zou kunnen geven over de gang van zaken.

Alvast bedankt!
    DwazeMoeder

Standaard

Beste Dwazemoeder,

Een intressante vraag die ik nog niet erder ben tegen gekomen. Ik kan je geen echt advies geven en de juridische situatie is wat onduidelijk. Normaal gesproken wordt je wel op de hoogte gehouden van belangrijke ontwikkelingen. Of je ook uitgenodigd had moeten worden voor de zitting is echter de vraag, volgens mij is wat je hebt een "recht" op informatie. Of dat een hard recht is of meer een gebruik is de vraag.

Wat ik je kan aanraden is eens contact op te nemen met het AKJ (adviesburau kinderbeschermmings conflicten) zij zijn ervoor om je te helpen bij klachten over de jeugdhulpverlening.

Zie hier voor hun website en contact info: http://www.akj.nl/ouders/klacht/

Succes,

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. ziektewet uitkering niet ontvangen
    By theodorus in forum WAO, WIA, WW, ZW etc
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 1 december 2015, 20:34
  2. UWV rapport ontvangen. Gaat over ander persoon?
    By Saway in forum WAO, WIA, WW, ZW etc
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 18 november 2013, 16:09
  3. Amber Alert ook in nacht per sms te ontvangen
    By Desie in forum Oud nieuws
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 april 2013, 19:50
  4. Duizenden klanten NS ontvangen foute factuur
    By Desie in forum Oud nieuws
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 22 december 2012, 19:11
  5. Niet met en niet zonder????