Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Toekenning WMO

Standaard Toekenning WMO

Beste lotgenoten,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben een man van 36 jaar en heb een versleten nek, rug en heup (ik zal de medische termen maar even achterwege laten). Daarnaast heb ik de mentale diagnoses PTSS en Bipolaire stoornis II.

Ik heb al een tijdje een PGB vanuit de zorgverzekering voor verpleging en verzorging. Ik ben nu ook bezig om een PGB aan te vragen uit de WMO.
    Ik wil deze aanvragen voor huishoudelijke hulp en dagbesteding, met name de dagbesteding/hulp bij sociale contacten is erg belangrijk. Ik kan namelijk niet op eigen kracht participeren omdat ik lichamelijk en fysiek niet de kracht heb zelf dingen te gaan ondernemen.

Nu heb ik afgelopen week een gesprek gehad met een adviseur van de Gemeente en die gaat me volgende week een plan van aanpak toesturen.
    Nu ben ik zelf op zoek naar een soort indicatietabel (zoals deze bij de PGB verpleging e verzorging wel bestaat). Weet iemand of dit bestaat, óf dat de adviseur van de gemeente een inschatting doet voor die uren uit ervaring?

Ik heb namelijk 5 dagdelen aangevraagd maar heb het idee uit het gesprek dat dit niet toegekend gaat worden. De gemeente is verantwoordelijk dat haar burgers maatschappelijk kunnen partiperen maar dat is natuurlijk een ruim begrip. Heeft iemand anders hier toevallig met een soortgelijke situatie geworsteld, en kan die dan aub aangeven hoe de term maatschappelijk participatie concreet gemaakt kan worden in dagen of uren?

Gr Jan

Standaard

Hoe het precies werkt weet ik niet.
    Ik heb wel een PGB persoonlijke verzorging en Begeleiding via de WMO.
    Bij mij is bekeken hoeveel uur ik nodig had per week, uurloon en daar het bedrag over toegekend gekregen bij de SVB.
    Over huishoudelijke ondersteuning geldt hier in de omgeving dat er niet meer gekeken wordt naar uren maar naar wat praktisch nodig is.
    Bijvoorbeeld toilet, badkamer, vloeren stofzuigen en dweilen en daar wordt tijd aan gekoppeld.
    Iedere gemeente bepaald zelf hoe de zak met geld verdeeld wordt.
    Heb je geen uitleg gekregen wat, hoe en waar tijdens het keukentafelgesprek?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. beslissingsbrief toekenning IVA
    By miepje1984 in forum WAO, WIA, WW, ZW etc
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 28 juni 2016, 13:16

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten