Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: spondylodese T10-L5, TLIF L3-4

Standaard spondylodese T10-L5, TLIF L3-4

Hallo,
    Mijn naam is Marika en ik ben een vrouw van 44 jaar. Sinds een paar maanden weet ik dat ik een neurofibroom in mijn onderrug heb, die daar 2 wervels uit elkaar drukt. Dit zorgt voor pijnklachten. Het fibroom moet eruit, want het blijft doorgroeien en zou uiteindelijk kunnen zorgen voor een dwarslaesie.
    Nu stelt mijn orthopeed een operatie voor om het neurofibroom in samenwerking met een neuroloog te laten verwijderen en mijn rug vast te zetten van halverwege mijn rug tot aan het heiligbeen, een spondylodese T10-L5, TLIF L3-4.
    Ik zie enorm op tegen de blijvende beperkingen die ik hierna zal hebben, ik ben bang dat ik straks heel veel niet meer kan en misschien niet eens meer zelfstandig mijn huishouden kan runnen. Ook ben ik bang dat ik niet meer comfortabel kan liggen en zitten met zo'n stijve rug.
    Over spondylodese operaties waarin een 2-3 wervels worden vastgezet is veel informatie, maar er is weinig te vinden over ervaringen met spondylodese waarbij de rug voor zo'n groot deel wordt vastgezet. Wie kan mij helpen? Alvast heel hartelijk dank!

Standaard

Hallo Marika,
    4 jaar geleden is mijn rug ook vastgezet vanaf T10t/m S1.
    Dit om en andere reden, t.w een progressieve scoliose.
    Na een zeer moeilijke start en 2 hersteloperaties is het resultaat erg goed.
    Beperkingenzijn er wel, maar ik kan zelfstandig mijn huishouden runnen. Zware dingen vraag ik wel hulp bij.
    Wat bij mij wel onmogelijk is geworden, is het knippen van mn teennagels. Daar kan ik niet meer bij.
    Het liggen gaat bij mij prima. In jaren niet zo wenig pijn gehad.
    De hersteloperaties zijn bij mij in de Maartenskliniek uitgevoerd. Een absolute topkliniek, wat mij betreft.
    Overigns was ik bij de eerste operatie 56 jaar, dus ook niet piep meer voor zo'n operatie.
    Ik wens je succes bij je beslissing. Blijft een zeer zwaar traject.
    Groetjes Strand

Standaard

Beste Strand,
    Hartelijk dank voor je reactie, dat stelt me toch wel wat gerust. Ik was echt bang om heel erg beperkt te worden. Daarom had ik een second opinion aangevraagd. Mijn huidige orthopeed is van het UMC in Utrecht. Die stelde al voor hiervoor naar de St. Maartenskliniek te gaan. CZ kwam ook met die optie.
    En nu zeg jij ook dat de St. Maartenskliniek een top ziekenhuis is voor dergelijke operaties. Dat neemt een stuk onzekerheid weg. En wie weet stelt de St. Maartenskliniek voor een korter stuk vast te zetten. Dat is wel waar ik op hoop.
    Nogmaals bedankt.
    Groetjes,
    Marika

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. Spondylodese
    By Kat01 in forum Bewegingsapparaat
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 10 juli 2014, 20:22
  2. spondylodese L5/S1
    By Ellen61 in forum Bewegingsapparaat
    Reacties: 135
    Laatste bericht: 27 februari 2013, 20:10
  3. Spondylodese
    By 1975 in forum Bewegingsapparaat
    Reacties: 1