Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 42 van 42

Discussie: vervroegd IVA aanvragen

Standaard Wia-iva

Hallo Jan,

Fijn dat het gesprek “positief” voor je is afgelopen. Het geeft je meer rust, nu je weet waar je aan toe bent.

Je wilt weten of de werkgever bij een IVA-uitkering ook de twee jaar moet blijven doorbetalen? En of het mogelijk is dat de werkgever jou in één keer uitbetaald?

Zoals socrates ook aangeeft, de werkgever moet inderdaad nog twee jaar doorbetalen, ook met een IVA-uitkering.

Voor wat betreft jouw vraag over de mogelijkheid of de werkgever het salaris in een eenmalige betaling kan overmaken, kunnen wij jou niet adviseren. Hiervoor verwijs ik je naar jouw werkgever, mogelijk kunnen jullie hierin iets overeenkomen.
    Kan je hier verder mee Jan?

Bedankt voor je feedback socrates.

Met vriendelijke groet,
    Eline
    UWV Webcareteam

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jandoorn1234 Bekijk bericht
    Beste UWV,

Hartelijk dank voor de reactie maar deze roept weer een hoop vragen bij mij op.
    Laten we ervan uitgaan dat mijn werkgever de IVA uitkering aanvult tot 90% en niet de volledige 90% betaald. Dan is dat volgens mij gewoon loon.
    Uit uw reactie merk ik op dat ik die 15% (verschil 90% - 75%) dan weer terug moet geven aan het UWV? Is dat dan niet heel erg raar, waarom zou een werkgever het dan aanvullen als dat dan weer meteen door het UWV wordt geclaimed?

Gr Jan
    Hallo Jan,

Je wilt weten of de aanvulling van jouw werkgever gekort zal worden op de IVA-uitkering?

Ik begrijp dat je het er niet helemaal mee eens bent.

Wanneer wij de aanvulling als inkomsten zien, dan korten wij niet het volledige bedrag maar 70% van de inkomsten op jouw uitkering. Je houdt dan altijd meer over dan wanneer je de aanvulling niet krijgt.
    Maar zoals eerder aangegeven, is het belangrijk om precies te weten wat voor soort aanvulling het is. Wanneer je dit weet, wil ik je verwijzen naar Mijn Berichten op Mijn UWV. Daar kan je een bericht sturen naar de medewerker uitkeren en hij/zij kan jou aangeven of en hoe we dit gaan korten in jouw persoonlijke situatie.

De medewerker uitkeren heeft inzage in jouw gegevens en kan jou dan meer zekerheid geven.

Met vriendelijke groet,
    Eline
    UWV Webcareteam

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. vervroegd iva
    By luuk2512 in forum WAO, WIA, WW, ZW etc
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 24 oktober 2016, 10:42
  2. Vervroegd in de iva
    By luuk2512 in forum WAO, WIA, WW, ZW etc
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 8 juli 2016, 10:43
  3. Pensioentje vervroegd afkopen en gevolgen WGA
    By Fred1953 in forum WAO, WIA, WW, ZW etc
    Reacties: 2