Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: ergatis

Standaard ergatis

beste mensen .
    heb een vraag ik zit sinds vorig jaar februari thuis van mijn werk.heb complexe ptss .daarvoor ben ik onder behandeling zoals jullie weten is dat heel erg zwaar en intensief heb ook emdr therapie. en kan niet werken
    nu is het zo dat ik wegens de wet van poortwachter moest worden gekeurd door ergatis .zijn er meer mensen hier die daar ervaring mee hebben.ik heb namelijk geen goed gevoel over het gesprek .er is namelijk even bedacht dat ik wel kan werken 6 uur per dag en gemiddeld 30 uur. nu moet ik nog naar de bedrijfsarts het is wel iemand met wie ik kan praten maar weet niet of hij dit advies over neemt .😣 het lukt namelijk niet ik heb een zoontje van 2 en het huis en dan voor hem.zorgen en werken en therapie dat is echt te veel voor mij .

Standaard

De bedrijfsarts zal een eigen mening moeten vormen, maar zal daarbij grotendeels afgaan op het rapport van ergatis. Hij heeft hen niet voor niets ingeschakeld. Ik zou om een kopie van het rapport vragen zodat je dat aan je behandelaar kunt laten lezen en deze eventueel schriftelijk commentaar kan geven op de conclussies.

Indien je het niet eens bent met het oordeel van de bedrijfsarts kun je bij UWV een deskundigenoordeel aanvragen, kost wel geld. UWV geeft dan een second opinion.
    Zie: https://www.uwv.nl/particulieren/zie...undigenoordeel

Ik zou dus eerst het rapport opvragne en aan je behandelaar laten lezen en bezien of hij het een sis met de conclussies. Als hij gemotiveerd kan aangeven waarom de conclussies niet juist zijn maak je een goede kans.

Standaard

heb zeker het rapport opgevraagd en ontvangen ook.en doorgestuurd aan mijn behandelaar die staat gelukkig achter mij.en mijn emdr therapeut ook.die heeft me ook geholpen mbv een verslag bij de bedrijfsarts. de bedrijfsarts heeft wel aangegeven vorige keer dat hij en het verslag van ergatis en van mij eigen behandelaars mee neemt in zijn besluit .ergatis was trouwens niet het idee van de bedrijfsarts maar hij gaf aan dat het verplicht is voor het uwv een onafhankelijk verslag voor eventueel een wia aanvraag .

Standaard

Hallo angel01,

Ik kan me voorstellen dat je gezondheidssituatie je zorgen en onzekerheid geeft.
    Dan is zon gesprek met de bedrijfsarts ook spannend. Tijdens het gesprek met de bedrijfsarts kun je jouw situatie toelichten. De arts kan dus tot een ander oordeel komen.

Kun je door je gezondheid niet alle activiteiten van het re-integratietraject doen? En kom je daar met je werkgever niet uit?
    Als je lid bent van een vakbond of een rechtsbijstandsverzekering hebt, dan kun je bij hen om advies vragen.

Ook kun je UWV vragen om een onafhankelijk en deskundig oordeel over je situatie te geven. Dit heet een Deskundigenoordeel, socrates noemde dit al even.
    Hier vind je meer informatie over de situaties waarover UWV een oordeel kan geven. En hoe je het Deskundigenoordeel kunt aanvragen.

Daarnaast is het vanaf 1 juli 2017 ook mogelijk dat je zelf een second opinion aanvraagt bij een andere bedrijfsarts. Hier vind je meer informatie hierover.
    Deze second opinion bij een andere bedrijfsarts vervangt niet het Deskundigenoordeel van UWV. Na de second opinion kun jij of je werkgever nog steeds een Deskundigenoordeel bij UWV aanvragen.

Met vriendelijke groet,

Nelleke
    UWV Webcareteam

Standaard

hoi nelleke
    ik heb gelukkig een bedrijfsarts waar mee te praten valt en toen ik aangaf dat het tweede spoor traject even te veel was.heeft hij hem even onhold gezet.daar ben ik heel blij om.maar betekend het verslag van ergatis sowieso dat ik de wia niet krijg. of gaat er ook nog een keuring van uwv komen tegen de tijd.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door angel01 Bekijk bericht
    hoi nelleke
    ik heb gelukkig een bedrijfsarts waar mee te praten valt en toen ik aangaf dat het tweede spoor traject even te veel was.heeft hij hem even onhold gezet.daar ben ik heel blij om.maar betekend het verslag van ergatis sowieso dat ik de wia niet krijg. of gaat er ook nog een keuring van uwv komen tegen de tijd.
    Ergatis geeft niet meer dan een advies aan je bedrijfsarts. Wacht eerst het gesprek met de bedrijfsarts af. Ben je het niet eens met de conclussies van de bedrijfsarts dan kun je een deskundigen oordeel vragen bij UWV en eventueel naar de rechter stappen.

UWV zal in het kader van de WIA zelf een onderzoek doen naar je klachten. Zij moeten ook een andere vraag beantwoorden dan je bedrijfsarts. Je bedrijfsarts kijkt naar of je je eigen werk nog kunt doen of aangepast werk kunt doen binnen het bedrijf. UWV beoordeelt of je uberhaupt nog kunt werken en hoeveel je daarmee kunt verdienen.

Standaard

Hallo angel01,

Wat fijn voor je, dat je een goed gesprek hebt gehad met de bedrijfsarts. Dat geeft vast een stukje rust!

Als wij je WIA-aanvraag compleet hebben ontvangen, dan krijg je daarna een gesprek met de verzekeringsarts van UWV.
    Na het gesprek met de arts krijg je meestal ook een gesprek met de arbeidsdeskundige. Zij gaan bepalen of je recht hebt op de WIA-uitkering.

Met het stappenplan op uwv.nl kun je nakijken wat er gaat gebeuren, als je ziek bent.

Met vriendelijke groet,

Nelleke
    UWV Webcareteam

Standaard

hoi nelleke
    het is al geconstateerd door de arbeidsdeskundige dat ik niet meer in mijn eigen bedrijf kan ook niet aangepast.
    dat heeft de bedrijfsarts ook gezegd. vandaar spoor 2 traject. ja inderdaad het is heel fijn dat ik goed kan praten met de bedrijfsarts.
    ik moet het nu maar even afwachten .hoe moeilijk ik dat ook vind

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten