Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Wat gebeurt er n? de strenge herkeuring?

1. Standaard Wat gebeurt er n? de strenge herkeuring?

Eind december 2006 ben ik herkeurd volgens de nieuwe strenge herkeuring. Ik ben daarna voor 45-55% goedgekeurd. Wat ik me nu al een tijdje afvraag is, of er ooit nog een volgende herkeuring volgt. Inmiddels ben ik 55 jaar en het ziet er helaas niet naar uit dat mijn lichamelijke omstandigheden (oorzaak WAO) wijzigen.

In de begeleidende brief die ik na de herkeuring van het UWV ontving, staat de volgende zin:
    4.3. Prognose en planning vervolgonderzoek: "een herbeoordeling binnen HSB is niet zinvol, code twee"

Is er iemand die weet wat dit inhoudt? Blijf ik nu tot het einde van mijn werkzame leven een WAO-uitkering houden; en word ik nu ook nooit meer herkeurd? Het zou fijn zijn als ik die stress niet meer mee zou hoeven mee te maken!

Alvast dank voor een antwoord!

Dan nog iets:

Bij het invullen van mijn belastingpapieren vandaag, blijkt dat de standaardaftrek voor mensen (meer dan 50%) in de WAO dit jaar helemaal geschrapt is. In mijn situatie betekent dit dat ik dit jaar zo maar netto ? 950,= meer belasting moet betalen. Weet iemand hier nog een escape voor?
    Laatst gewijzigd door henry1st; 8 maart 2010 om 17:06

Leeftijd
    63

Standaard

4.3. Prognose en planning vervolgonderzoek: "een herbeoordeling binnen HSB is niet zinvol, code twee"
    Het lijkt er inderdaad op dat, wanneer jouw situatie niet verandert, je niet meer herkeurd wordt en je huidige uitkering tot de AOW mag behouden.
    Maar wil je hiervan helemaal zeker zijn, dan kun je natuurlijk altijd op de site van het UWV kijken of contact met hen opnemen.

Wat betreft het schrappen van de standaardaftrek voor mensen met meer dan 50% WAO-uitkering, heb je me laten schrikken want hier wist ik niets van.
    Zowel mijn man als ik zijn 80 - 100 % afgekeurd en ik heb geen idee wat dat voor ons betekent.
    Dat zal ik mijn broer moeten vragen die onze belastingaangifte verzorgt.

3. Standaard

Dank voor je snelle reactie! Sorry voor het twee keer plaatsen van mijn vraag; ik kan het dubbele bericht niet zelf verwijderen, toch?

Wat de belastingen betreft, bij de belastingtelefoon zei men mij vandaag, dat dit nu eenmaal een nieuwe belastingmaatregel is, waar zij niets aan kunnen doen. Voor mij is dit wel een grote (financi?le) schrik (en ook voor anderen!). Ik heb nog geen politicus hierover gehoord! Binnenkort verkiezingen, ik ben benieuwd of een partij dit wil meenemen!

Leeftijd
    63

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henry1st Bekijk bericht
    Dank voor je snelle reactie! Sorry voor het twee keer plaatsen van mijn vraag; ik kan het dubbele bericht niet zelf verwijderen, toch?

Wat de belastingen betreft, bij de belastingtelefoon zei men mij vandaag, dat dit nu eenmaal een nieuwe belastingmaatregel is, waar zij niets aan kunnen doen. Voor mij is dit wel een grote (financi?le) schrik (en ook voor anderen!). Ik heb nog geen politicus hierover gehoord! Binnenkort verkiezingen, ik ben benieuwd of een partij dit wil meenemen!
    Je kunt het dubbele bericht inderdaad niet verwijderen, dat kan ik ook niet maar ik zal het Cindy wel even vragen.

Verder moeten we her er der maar even informeren, vind het geen leuke verrassing kan ik je wel vertellen.

Leeftijd
    40

Standaard

het bericht is ondertussen verwijderd.

groetjes
    cindy

Leeftijd
    40

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henry1st Bekijk bericht
    Eind december 2006 ben ik herkeurd volgens de nieuwe strenge herkeuring. Ik ben daarna voor 45-55% goedgekeurd. Wat ik me nu al een tijdje afvraag is, of er ooit nog een volgende herkeuring volgt. Inmiddels ben ik 55 jaar en het ziet er helaas niet naar uit dat mijn lichamelijke omstandigheden (oorzaak WAO) wijzigen.

In de begeleidende brief die ik na de herkeuring van het UWV ontving, staat de volgende zin:

Is er iemand die weet wat dit inhoudt? Blijf ik nu tot het einde van mijn werkzame leven een WAO-uitkering houden; en word ik nu ook nooit meer herkeurd? Het zou fijn zijn als ik die stress niet meer mee zou hoeven mee te maken!

Alvast dank voor een antwoord!

Dan nog iets:

Bij het invullen van mijn belastingpapieren vandaag, blijkt dat de standaardaftrek voor mensen (meer dan 50%) in de WAO dit jaar helemaal geschrapt is. In mijn situatie betekent dit dat ik dit jaar zo maar netto ? 950,= meer belasting moet betalen. Weet iemand hier nog een escape voor?
    hallo Henry

als ik het zo lees zal je deze beoordeling van de wao blijven behouden en niet meer opnieuw gekeurd gaan worden,omdat ze dit niet meer zinvol vinden en dus ook niet verwachten dat er nog verandering zal komen in jouw situatie.wil je dit zeker weten kan je contact op nemen met het uwv (evt je keuringsarts) en hier om duidelijkheid vragen wat nu precies die regel inhoudt.

wat betreft de belasting klopt dit indd dat de standaard aftrek is komen te vervallen.
    ook zijn er bijv wijzigingen gekomen in de heffingskortingen die in de komende 15 jaar steeds meer afgebouwd gaan worden,en na 15 jaar helemaal komen te vervallen.
    de reden hiervoor is dat het uwv ieder jaar (sinds 2009) aan iedereen die 35% of meer is afgekeurd (wao of wia etc) jaarlijks een netto extra vergoeding uitkeerd van 300 euro.
    daarnaast is wordt er dit jaar ook door het CAK een extra tegemoetkoming uitgekeerd aan chronisch zieken en arbeids ongeschikten die hiervoor in aanmerking komen
    via de volgende link kan je daar meer over lezen;
    http://www.lotgenotenforum.nl/forum/...ndicapten.html

wil je een test doen of je er voor in aanmerking komt,kun je dit doen via de volgende link;
    Test tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten 2009

ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt en anders stel je maar gerust je vragen.
    groetjes
    Cindy

7. Standaard

Bedankt voor de antwoorden; ze maken veel duidelijk! Ik was inderdaad die bijdrage van ? 350,= vergeten. Nu is het minder terugkrijgen van de belastingen wat gemakkelijker te verteren!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. bipolair & herkeuring WAO nu ineens 100% werken
    By Hannes in forum WAO, WIA, WW, ZW etc
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 10 september 2009, 08:59

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten