Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Tarlov cyste

Standaard Tarlov cyste

Hallo,

Zelf heb ik al zo'n 25 jaar een tarlovse cyste in mijn rug (s1) gehad, die nu operatief verwijderd is. De pijn is evenwel gebleven. De neurochirurg is van mening dat die cyste (ter grootte van een ei) te lang in m'n rug heeft huisgehouden, zodat mogelijkerwijs de zenuwbaan niet meer zal herstellen. En dat ik zodoende met neuropatische pijn blijf "zitten". Die pijn wordt nu een (heel) klein beetje onderdrukt door diverse medicatie, zoals Tramadol.
    Die cyste is overigens per toeval ontdekt door een rugpoli in de Achterhoek. Proef-zenuwblokkades hebben wel effect gehad, maar de definitieve (maar wat is definitief) niet.
    Overigens kan ik iedereen zowel de rugpoli in de Achterhoek als de opererend neurochirurg, dr. Martens uit Aalst (Belgi?) van harte aanbevelen.
    Hier in Nederland is er te veel weerstand tegen het bestaan van Tarlovse cysten en wat die allemaal kunnen aanrichten in een lijf. Tekort aan kennis. In Belgi? kun je voor ieder probleem beter terecht dan in Nederland. De wachttijden voor een operatie zijn ook veel korter. De gezondheidszorg in Nederland moet een behoorlijke inhaalslag maken.

Overigens zie ik nergens op internet wat de uitkomst is van het verzoekschrift aan het Europees Parlement omtrent Tarlovse cysten. Het onderzoek zou immers een aantal maanden bedragen.
    Kan iemand mij updaten?

Vriendelijke groet,

Harrie

Standaard

Hoi Harrie,

Fijn dat je geopereerd ben. Maar of dat altijd een oplossing is ik weet het niet.
    Ik denk dat ze in Nederland gewoon wat terug houdend zijn met opereren ik moet zeggen dat ik zelf daar niet zo veel problemen mee heb hoor. Een operatie heeft de nodige risico's
    en is niet altijd de beste oplossing. De wachtlijsten zijn wel erg lang hier. Maar ik ben al in vele ziekenhuizen geweest voor mijn ruggetje en ben eigenlijk heel tevreden over mijn behandeling met mijn rug. Bij mij waren er meerdere dingen aan de hand en dan is het al een stuk lastiger ik had buiten de cysten ook een hernia en een listhesis en dan kan de pijn ook van andere dingen af komen. Heb je nu wel minder pijn dan voor de operatie ?
    En heb je een lange revalidatie nodig?

Ik heb ook geen idee hoe en wat met dat onderzoek.
    Groetjes van Anja.

Standaard Tarlov

Hoi Anja,

Leuk dat je reageert.

Tja, als je nog meer dingen aan je rug hebt, is het moeilijk vast te stellen waar het "grootste" probleem ligt. Ik wens je veel sterkte!

Mijn pijn is niet afgenomen na de operatie. En zoals gezegd, Dr. Martens, neurochirurg uit Aalst (Belgi?), wijt dat aan de lange tijd die de cyste in mijn rug heeft huisgehouden.
    Dan wil de zenuwbaan niet direct meewerken. Ik denk dat ik weer even verder zoek om die zenuwbaan weer op gang te krijgen. In Den Helder (Gemini Ziekenhuis) hebben ze weer wat
    anders. Een apparaat dat onder andere geschikt is voor neuropatische pijn. Maar wel weer met een wachttijd van hier tot Tokio.
    Dat was in Belgi? toch anders.

De uitkomst van dat onderzoek is onder meer van belang, daar het UWV zich ook afwijzend opstelt ten opzichte van de Tarlovse cysten. Dan komt dat probleem er ook nog eens bij.
    En dat terwijl er zo veel informatie over bekend is, het internet staat er bol van.

Vriendelijke groet,

Harrie

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Soortgelijke discussies

1. Vocht Cyste In Het hoofd
    By jessia in forum Algemeen Neurologisch
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 12 oktober 2011, 11:52
  2. sarcale wortel cyste
    By edjebea in forum Rug
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 15 november 2010, 17:23
  3. tarlov cysten
    By kitty47 in forum Rug
    Reacties: 9