Leden: 8,597
Onderwerpen: 9,737
Nu Online: 57

Nieuwste Lid: antoinemom

Ouwenelen

LF Hyves

Donateur worden en daarmee het Lotgenotenforum helpen? Lees hier meer!

Mike

Invisible

Desie

Rinke

Ook een weblog?

Ga terug   Lotgenotenforum.nl > Algemeen > WAO, WIA, WW, ZW etc

WAO, WIA, WW, ZW etc Problemen, verhalen kun je hier lezen en plaatsen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 12 oktober 2011
marieke69's schermafbeelding
marieke69 marieke69 is offline

Standaard Schizofrenie en UWV arts

Bij mijn man is de diagnose schizofrenie gesteld. Hij ziet en hoord dingen die er niet zijn en je krijgt bijna geen contact met hem. Ook is hij heel erg angstig. Het huis gaat hij niet meer uit. Met geen mogelijkheid krijgen we hem in de auto, ook niet voor dingen die hij vroeger leuk vond. Het team van het GGZ en de arbo artskomen regelmatig hier thuis omdat mijn man niet naar hun toe kan. Hoe moet dit straks als mijn man eventueel voor WIA gekeurd moet gaan worden? Hij kan onmogelijk naar de keuring arts toe want je krijgt hem niet in de auto. Je moet hem dan stiekem platspuiten en daarmee maak je het volgens mij alleen maar erger. Heeft iemand hier een antwoord op.
Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2011

Standaard

Kan mij hier a.u.b. iemand een antwoord op geven Ik durf het niet goed aan de arboarts of psychiator van mijn man te vragen.
Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2011
Desie's schermafbeelding
Desie Desie is offline

Leeftijd: 53
Standaard

Hier hebben wij een team van het Uwv zitten Marieke,
Ik zal deze vraag even doorgeven zodat zij er een antwoord op kunnen geven.

Desie beheer
Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2011
uwv_webcare's schermafbeelding
uwv_webcare uwv_webcare is offline

Standaard

Beste Marieke69,

Ik begrijp dat je je zorgen maakt over de keuring. Om te bepalen of je man in aanmerking komt voor een WIA-uitkering moet er echter wel een beoordeling door een arts en door een arbeidsdeskundige plaatsvinden.

Als hij straks de aanvraag voor de WIA gaat doen kunnen jullie in een begeleidende brief het probleem uitleggen. In zeer uitzonderlijke gevallen kan de verzekeringsarts bij je man langskomen om een beoordeling te doen. Nadat de aanvraag is gedaan kun je via UWV Telefoon (0900 - 9294) contact opnemen met de verzekeringsarts om dit te bespreken.

De UWV-arts kan ook contact opnemen met de behandelend arts of de arbo-arts van je man als hij meer informatie nodig heeft over zijn situatie. Hiervoor moet je man UWV wel toestemming geven.

Actuele informatie over de gesprekken met de arts en arbeidsdeskundige vind je in deze brochure.

Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team
Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2011

Standaard

Bedankt voor het antwoord. Ik ben blij dat er eventueel een keuringsarts thuis kan komen. Mijn man is echt alle gevoel voor werkelijkheid kwijt. Contact met vrienden gaat niet meer, hij verzorgt zich niet tot slecht. Ook komt er niets zinnigs uit zijn handen. Ook is hij erg achterdochtig en zoekt overal wat achter. Het is mijn man niet meer. Willen we hem hier van het erf afkrijgen zullen we hem echt in zijn slaap plat moeten spuiten.
Ik maak me echt zorgen over de toekomst.
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten